Iemand zijn kite kwijt?

Mark Waroo

Januari 07, 2007, 00:41:09
edit2Rapporteer  
Is er iemand zijn kite kwijt?  (grinnik_kitesmiley)

Scheveningen, 6 januari 2006
Kitezeil zorgt voor opschudding

Nieuwjaaravond om vijf voor zeven werd er alarm gegeven door de Kustwacht omdat er op het strand van Scheveningen, voor de vuurtoren, een kitezeil was gevonden. De wandelaars die het zeil vonden informeerden de autoriteiten en hierop werd de KNRM ingeschakeld.

Niet veel later verliet de Jan van Engelenburg de haven en reed het kusthulpverleningsvoertuig van het station het strand op. De kite werd op ongeveer, 200 meter van het noorderhavenhoofd halverwege het strand door het KHV-voertuig aangetroffen. Het leek wel of het zeil vergeten was, want het lag opgeblazen met de lijnen aan de lijzijde, zodat het niet weg kon waaien. Nadat de KNRM bemanning de luchtbanen had laten leeglopen werd de kite opgerold en in de truck gelegd.

De Jan van Engelenburg was intussen zoekslagen aan het maken net achter de branding en de truck bemanning zocht verder op het strand en op de boulevard naar eventuele verlaten voertuigen die van de eigenaar van de kite zou kunnen zijn. Nadat dit geen resultaat had opgeleverd werd het zoekgebied van de reddingboot vergroot tot ten zuiden van de Scheveningse haven en zocht de truck langs het noorderhavenhoofd. Even later kwam de melding van de marechaussee dat de kite er s’-middags al lag. Men had er toen echter geen aandacht aan besteed. Omdat er bij politie Haaglanden niemand als vermist was opgegeven werd in overleg met de Kustwacht de zoekactie afgeblazen en keerden de KNRM eenheden terug naar het station.

Bron: http://www.knrm.nl/70reddingstations/scheveningen/06reddingrapporten/?TheArticle=8211&hm=1
Pieter84

Antwoord #1 Januari 07, 2007, 00:57:06
edit2Rapporteer  
Dit stond een paar dagen geleden op hanglos:
http://www.hanglos.nl/asp/new/news.asp?newsid={64CB384B-446E-40F6-89E4-0AD4CDB465D4}

Kwam dit tegen maar zag deze oproep nog niet op Hanglos, dus om deze gast een beetje te helpen:

skockwave 7m vergeten op strand!!!
Door Anoniem op 01/01/2007 om 22:04
Score:   
Ik ben vandaag(1-1-'07) mijn kite vergeten op strand, kennelijk was ik nog niet helemaal wakker!!! :S

heeft iemand m gevonden of weet van iemand die m heeft mee genomen?

voor de eerlijke vinder heb ik een lekker kratje bier en een flesje wijn liggen!

graag reactie!! groete
jasper (06-28972323)
Vinni

Antwoord #2 Januari 07, 2007, 01:16:46
edit2Rapporteer  
Wie de fuck vergeet er nu zijn kite?? loser
jeroen90

Antwoord #3 Januari 07, 2007, 01:20:19
edit2Rapporteer  
Dit stond een paar dagen geleden op hanglos:
http://www.hanglos.nl/asp/new/news.asp?newsid={64CB384B-446E-40F6-89E4-0AD4CDB465D4}

Kwam dit tegen maar zag deze oproep nog niet op Hanglos, dus om deze gast een beetje te helpen:

skockwave 7m vergeten op strand!!!
Door Anoniem op 01/01/2007 om 22:04
Score:
Ik ben vandaag(1-1-'07) mijn kite vergeten op strand, kennelijk was ik nog niet helemaal wakker!!! :S

heeft iemand m gevonden of weet van iemand die m heeft mee genomen?

voor de eerlijke vinder heb ik een lekker kratje bier en een flesje wijn liggen!

graag reactie!! groete
jasper (06-28972323)

haha eerst anoniem je advertentie plaatsen en dan je naam en telefoon nummer eronder.
maarja kite vergeten dat is wel heel dom:P
Mark Waroo

Antwoord #4 Januari 07, 2007, 01:26:45
edit2Rapporteer  
Als hij idd zijn kite kwijt is kan ie ff naar de schipper van KNRM station Scheveningen bellen of mailen...
Wie vergeet nu zn kite...  :Smiley

KNRM Scheveningen: 070 - 3552775
 Schipper:  schipper@scheveningen.knrm.nl
Mark-Fizzer

Antwoord #5 Januari 07, 2007, 01:49:36
edit2Rapporteer  
Dan ben je indd nog niet helemaal wakker nee.... Hij zegt het zelf al...
Buur

Antwoord #6 Januari 07, 2007, 02:06:12
edit2Rapporteer  
Arme jongen..... was echt brak kan niet anders..... maar ja wel een beetje stom.
gelukkig weet ik wie het is en hij zal dan ook wel even toegelachen worden als ik hem weer zie. Wel beter dat die kite weer terecht is... haha
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #7 Januari 07, 2007, 02:21:05
edit2Rapporteer  
Dit is echt ongelofelijk!! Ik dacht dat ik een chaoot was maar blijkbaar kan het nog erger...............
Gelukkig heeft hij geen ongeluk gehad of zoiets en krijgt hij waarschijnlijk zijn kite terug maar dit gaat echt heel erg ver..
piede

Antwoord #8 Januari 07, 2007, 02:21:20
edit2Rapporteer  
Zo te lezen niet alleen beetje dom voor de eigenaar zelf, maar ook voor degenen die de zoekactie moesten ondernemen...
Erik de Berik

Antwoord #9 Januari 07, 2007, 02:25:03
edit2Rapporteer  
Ja gisteren (vrijdag) ook weer de kustwacht gebeld.Weet niet wie het was maar het was op Scheveningen,gast lag al enige tijd 300m uit de kust te dobberen ter hoogte vd pier en kreeg z,n kite niet meer omhoog.was hoog water en aardige golfslag.Enkele kiters cirkelden er wel omheen.Zag uiteindelijk dat z,n kite op t strand spoelde,weet niet hoe t met de kiter is.Misschien iemand die hier meer van weet? Huh.Probleem dat ik belde is voor onderkoeling,water ongeveer 8 a 9 c,als je daar een half uur in ligt begint je lichaam tegen te sputteren,zelfs met dik suit aan.Later hoorde en zag ik een ambulance wegrijden met sirene,weet niet of t voor deze gast was.Hopen t beste!
Idefixe

Antwoord #10 Januari 07, 2007, 03:25:15
edit2Rapporteer  
oftewel: stukkie spinnakertape op je kite plakken met daarop ( met watervaste stift  (grinnik_kitesmiley) ) je gegevens. Voorkomt eventuele overbodige zoekacties.
Mark Waroo

Antwoord #11 Januari 07, 2007, 03:33:33
edit2Rapporteer  
oftewel: stukkie spinnakertape op je kite plakken met daarop ( met watervaste stift  (grinnik_kitesmiley) ) je gegevens. Voorkomt eventuele overbodige zoekacties.

Idd! dit zal heel wat overbodige zoekacties voorkomen!
Je board en kite merken met je naam en 06!
Laat die gasten van de KNRM niet voor niks uitvaren!

En zoals zo vaak gezegt is... ben je wat kwijt bel dan de kustwacht.
Micky

Antwoord #12 Januari 07, 2007, 12:07:21
edit2Rapporteer  
Kustwacht bellen en je nummer op je kite/board plaatsen lijkt met logisch!
Je kite "vergeten" lijkt me errugggg lomp  loser
sjembek

Antwoord #13 Januari 07, 2007, 22:46:39
edit2Rapporteer  
slaapkop, das duidelijk.

moet hij nu eigenlijk de kosten van het uitvaren v/d kustwacht ophoesten?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.