hoe ken je eigenlijk een kite oplaten in je eentje?ben nieuw in kite:P:P

slingshotter
Gast
Februari 21, 2007, 19:53:32
edit2Rapporteer  
weet iemand hoe je op een goede marnier een kite kan oplaten in je eentje  ik weet dat t niet egt mag maar jah Joepie (grinnik_kitesmiley)
benjamin
Gast
Antwoord #1 Februari 21, 2007, 21:16:49
edit2Rapporteer  
je lijnen 3x tjekken of ze goed zitten
tip van de kite naar binnen klappen
en een 5kg zand er op scheppen
naar je bar lopen onderste lijnen even aantrekken
en de kite is airborn
Matjas the scissor-kid

Antwoord #2 Februari 21, 2007, 21:29:07
edit2Rapporteer  
gewoon met z'n trailing edge op de grond en recht omhoog jagen... loser

nee gewoon in een u op de grond leggen. De ene kant stuurlijn aan trekken en de andere kant depower lijn (voorkant)...lijkt op manier voor op het water...dit lukt meestal wel bij mij...(bij vinni alleen niet  schater schater loser)

suc6..
JTP_Joost

Antwoord #3 Februari 21, 2007, 22:54:16
edit2Rapporteer  
zoiezo als je het voor het eerst op die manier wil doen zorg dat dat je dat met niet te veel wind gaat doen en dat er iemand bij is die dat al kan... schroom niet het gewoon ook te vragen aan iemand op het strand!!!

dus idd:

1. zorg dat je lijnen goed liggen
2. leg je kite neer bijna in de hoek van het windvenster
3. vouw je onderste wingtip dubbel
4. zorg dat je er meer dan genoeg zand op legt(je kite moet niet inneens wegwaaien)
5. loop/ren dan zsm naar je bar zorg dat je leash vast zit.
6. loop met bar en al naar achteren toe en je zal merken dat je kite bijna de lucht in wil
7. loop nog iets verder en de omgevouwen tip zal terugschieten en het zand is eraf
8. ga NIET je kite als een dolle de lucht insturen, met genoeg wind zal deze netjes in de hoek van het windvenster blijven hangen.
9. pak je boardje en loop naar het water alsof je het al vaker hebt gedaan!

TIPS:
zorg dat je genoeg ruimte om je heen hebt(geloof mij genoeg oosterburen gezien die naast een paaltje dit wouden doen).

zorg ook dat je weet hoe je safety werkt indien het toch fout mocht gaan je niet over het strand wordt gesleurd

WEES nie bang hulp te vragen!

suc6 man!!

p.s. er zit ook een zoekfunctie op deze site en soortgelijke vragen zijn waarschijnlijk al vaker gesteld... je kan ook op deze post kijken:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=18811.0
Vlaardingen

Antwoord #4 Februari 22, 2007, 00:37:31
edit2Rapporteer  
http://www.kitefilm.com/video/selflaunching.wmv
Jolien.

Antwoord #5 Februari 23, 2007, 16:34:45
edit2Rapporteer  
als je beginner bent. lijkt mij t niet echt slim om alleen te gaan kiten..
kentyman

Antwoord #6 Februari 23, 2007, 17:56:19
edit2Rapporteer  
De beschrijving van Joost is super.
Maar beter doe je deze self-launch gewoon niet, zorg dat je altijd een buddy bij je hebt voor het launchen en landen van de kite. Een self-launch kanbest gevaarlijk zijn, zeker als je nog niet zo goed weet waar de gevarenzitten (zoals bij beginners).
JTP_Joost

Antwoord #7 Februari 23, 2007, 19:00:14
edit2Rapporteer  
helemaal waar... ik zelf kan lekker kiten, maar laat hem toch liever op met iemand anders...

ga alleen nou niet zomaar iemand die zijn hond aan het uitlaten is vragen of die even je kite wil vasthouden. gewoon niet alleen gaan kiten zoiezo!!!
Kondor 11

Antwoord #8 Februari 25, 2007, 18:12:15
edit2Rapporteer  
Gewoon lekker alleen gaan kiten, heb je ook niet van die zeikerts aan je kop dat je het niet moet doen.
Lekker tip omvouwen en zand erop, bij grasveldjes zelf een zak met zand meebrengen natuurlijk.
Zelf je kite landen is natuurlijk wat lastiger maar meestal is je safety trekken voldoende of met wat minder wind, laat je kite aan het einde van het windvenster vlak boven het strand hangen en stuur hem dan plat op het zand met de LE. Wanneer hij dan met de LE op het strand lig snel de stuurlijn van de wind af flink aantrekke zodat je de kite naar de wind toe trekt en hij blijft liggen.
Sccs

(niet voor beginners)
michiel v geel

Antwoord #9 Februari 25, 2007, 20:02:13
edit2Rapporteer  
als je gaat zelf oplaten raad ik het aan om dat uitgehaakt te doen
mightymike

Antwoord #10 Februari 27, 2007, 02:51:11
edit2Rapporteer  
aangezien ik in een andere post gelezen heb dat je nog moet beginnen met kiteboarden en nog nooit heb gekiteboard wil ik zeggen: GA NIET KITEBOARDEN ZONDER LESSEN, BEGIN NIET MET ALLEEN EEN KITE OP LATEN DOE DIT ALS JE VERDER GEVORDERD BENT zelf vraag ik nog altijd hulp bij het oplaten, er zijn altijd kiteboarders in de buurt die zo vriendlijk zijn je de lucht in te helpen en je nog wat tips te geven, op deze manier word het niet alleen veiliger maar je leert ook kiteboarders kennen en dan word kiteboarden zelf NOG LEUKER (je zou haast niet geloven dat het nog leuker kon he?)
kitestertje

Antwoord #11 Februari 27, 2007, 02:52:29
edit2Rapporteer  
koop de nieuwe KSM daar staat een hele lange beschrijving in ThumpsUp
kentyman

Antwoord #12 Februari 27, 2007, 03:11:10
edit2Rapporteer  
Gewoon lekker alleen gaan kiten, heb je ook niet van die zeikerts aan je kop dat je het niet moet doen.
Lekker tip omvouwen en zand erop, bij grasveldjes zelf een zak met zand meebrengen natuurlijk.
Zelf je kite landen is natuurlijk wat lastiger maar meestal is je safety trekken voldoende of met wat minder wind, laat je kite aan het einde van het windvenster vlak boven het strand hangen en stuur hem dan plat op het zand met de LE. Wanneer hij dan met de LE op het strand lig snel de stuurlijn van de wind af flink aantrekke zodat je de kite naar de wind toe trekt en hij blijft liggen.
Sccs

sorry maar dit vind ik een domme reactie
kiten in je eentje is geen goed plan, kijk zolang alles goed gaat is er niets aan de hand (en in 99% van de gevallen zal dat zo zijn). Maar die ene keer dat je in de shit raakt wil je echt wel een buddy bij je hebben die weet wat te doen (qua hulpdiensten bellen, kites securen, mensen uit het water vissen etc). Kiten is net als bij scuba-diven: safety first en ga niet zonder een buddy!

beginners lezen deze onzin ook en kunnen de verkeerde ideeen krijgen
ik doe zelf ook wel es een self-launch en heb bv ook wel eens in me eentje met 30 knopen het water op gegaan en ben gaan kiteloopen, bij 1 van m'n mega-wipe-outs zag ik sterretjes, als ik knock-out was gegaan was ik verdronken, er was niemand in de buurt om me d'r uit te vissen. Dat doe ik dus ook niet meer :-)

ga verantwoordelijk met de kitesport om, dat is beter voor iedereen!
Passie

Antwoord #13 Februari 27, 2007, 05:09:44
edit2Rapporteer  
Ik doe 't nooooit alleen.
De kans dat 't mis gaat is niet groot maar als 't mis gaat en je hebt veel wind. Ben je zo gigantisch de lul.. . En zeker als beginner. Ga niet alleen.. Plaats hier op het forum een oproep waar je wilt kiten . En je hebt zo een buddy die met je mee gaat
Kondor 11

Antwoord #14 Februari 28, 2007, 04:33:50
edit2Rapporteer  
Oke voor jullie ouwe wijven ff text aangepast (sealedlips_kitesmiley) schater
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.