|
|
slingshotter
Gast
|
jah oke les kan maar jah een beetje veel geld uitgeven als mis iemand een beetje kan uitleggen hoe het een beetje van jezelf kan leren
en met je kite op laten kan in prinsiepe ook niet egt alleen als je nog een noob ben maar jah was ff vraagje:P
|
|
|
florisvw
Geen avatar
Logs: 0 | 3 uur
|
ik zou toch les nemen... als je gaat beginnen zonder les weet je meestal niet echt waar je mee bezig bent... je zit andere in de weg en het is gewoon gevaarlijk als je niet echt goed weet wat je doet..
1 les is genoeg
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
hallo als je pas begint ben je zeker 1 maand aan het uitvogelen na zeker 3 dagen les te hebben gehad hoe alles in elkaar zit zeker met je safety en ik zou de eerste weken na je les zeker ergens gaan waar er veel aan het kiten zijn om te voorkomen dat er iets gebeurd waardoor je het plezier van het kiten niet meer ziet zitten ik heb dat ook gedaan kite nu ongeveer 4 maanden achter elkaar steeds maar goed opletten vooral met optuigen en zeker hoe zo veilig mogelijk op te laten. dat alleen oplaten kan je pas als je al die dingen goed kan doe hiermee wat je wilt en ik verzeker je dat je net als ik verslaafd raakt aan de kite sport je kan ook aan iedereen wat vragen geneer je niet we hebben het allemaal moeten leren groetjes hans
|
|
|
slingshotter
Gast
|
jah eigenlijk hebben julie wel gelijk met een beetje les.. maar vinden julie t vestandig als ik die kite koop:P??¿¿
|
|
|
florisvw
Geen avatar
Logs: 0 | 3 uur
|
ik heb geen ervaring met wipika... misschien moet je ff op internet zoeken naar een test van die kite... ik weet zelf niet echt waar je die kan vinden. voor 600 euro heb je een nieuwe cabrinha.. en kijk ff op www.kitepirates.de daar zijn ze meestal wat goedkoper... maar je moet ze wel oplaten sturen.
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
weet je wat je moet doen bij vdberg les nemen heb ik ook gedaan en daarna verschillende kites testen gaat altijd iemand van de zaak mee . je kan ook bij anderen lessen en als die ook kites laten testen moet je het zeker doen mijn fout was om meteen kites te kopen van het internet eerst proberen na het lessen misschien vind je het wel niet leuk lijkt me niet maar het is wel het beste . de een zweert bij een c-kite /de ander bow /of flysurfer/ of hybrid / ik weet niet wat jij wil je moet ook kijken welk board het beste bij je past dus testen lijkt mij voor jou het beste veel plezier
|
|
|
mightymike
|
ik zou toch les nemen... als je gaat beginnen zonder les weet je meestal niet echt waar je mee bezig bent... je zit andere in de weg en het is gewoon gevaarlijk als je niet echt goed weet wat je doet..
1 les is genoeg
ik ben het niet mee eens dat 1 les genoeg is want de 1e les is vaak kite controllen en power kiten je word nog niet genoeg met de kracht van de kite geconveronteerd bovendien is 1 les erg weinig om uitleg te krijgen over voorhangs regels enz. 2 lessen is meestal het standaard voor een kiteboarder om te beginnen als het echt nodig is 3. bij de links op de homepage kan je veel scholen vinden en prijs vergelijken.
|
|
|
mightymike
|
owh vegeten wacht met het kopen van een kite vraag tijdens je les of ze jouw een kite kunnen aanraden gebaseerd op lengte gewicht en nivau. sommige kite scholen geven les geld terug als je bij een kite koopt het enige nadeel is dat je dan een nieuwe kite moet kopen die kosten vaak wat en als beginner is het vaak slim om tweede hands te beginnen.
|
|
|
Joosdo
|
Als jullie nu eerst eens beter opletten bij nederlands op school, en dan pas gaan kiten....
En zeker niet zelf aankloten. Vandaag op Muiderberg ook iemand met een klein beetje ervaring die na een wintertje niet gevaren te hebben z'n lijnen verkeert om aansluit.........
Kortom gedegen les ( + certificaat) nemen.
Mzzl Joost
|
|
|
slingshotter
Gast
|
power kite kan ik enzoo heb gewoon les nodig op t water zeg maar.. heb ook een plank bij VLIEGEROP gekocht voor 80 euro en nooit gebreukt:P
|
|
|
Henning
|
Ik laatst bij de gamma ook een plaat beuken voor 10€...
Ga eerst eens een paar lessies nemen, en dan kijken (misschien samen met je instructeur) wat een leuke kite-set voor je zou zijn...
En ga er vooral niet op bezuinigen, want dan heb je kans op oude rommel...
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Oscar, ik zie dat je pas 12 jaar bent! Mag je wel kiten van je mama en/of je papa? Dit bedoel ik niet zo lullig hoor, maar weten je ouders wel wat het inhoudt, het kitesurfen, aan welke gevaren je blootgesteld kan worden, als je zomaar op je eigen houtje aan het aanrommelen wilt gaan?
|
|
|
globe
|
was er al gezegd dat je eerst een les moet nemen?
|
|
|
slingshotter
Gast
|
ik heb een aderesje gevonden waar ik kan lessen.. maar is dat verstandig het is namelijk bij een vriend van mn neef die het goed kan.. en ja mn ouders weten wat t inhoud ene ik ben 13 bijna 14
|
|
|
hifly
|
Oscar , lessen nemen is bijna een kwestie van overleven . Als je ouders jou willen laten kiten moeten ze zeker investeren in lessen . Mijn zoon Gilles is 9 en heeft ook lessen genomen . Ook al kan ik kiten toch vind ik het noodzakelijk hem lessen te laten nemen van mensen die het beter kunnen als ik . ( ook al is het goedkoper als ik het zelf zou doen )
Het kost centjes ..maar het is ECHT belangrijk . Dit is geen speelgoed hoor !!
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Geen "les" nemen bij vriendjes, kenissen etc. Gewoon naar een kiteschool gaan en een keer € 150,= uitgeven!!!!!!!!! JE INVESTEERD IN JE EIGEN VEILIGHEID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dus niet zelf gaan liggen klooien. Het kan maar 1 x goed fout gaan, en als je dat had kunnen voorkomen met een lesje ben je gek als je dat niet doet. (ik wil niet zeggen dat als je gelest hebt je geen ongeluk kan krijgen maar je bent in ieder geval op de hoogte van wat je wel en niet moet doen) Succes. Oh ja, schaf geen materiaal aan voordat je gelest hebt. Dus eerst lessen, dan testen en dan pas kopen.
|
|
|