R07 14m en 10m getest...

oz

Maart 27, 2007, 23:17:38
edit2Rapporteer  
Afgelopen Zaterdag de R7 14 en 10 gevaren. Winden, 12 G 18 kts.later op de dag 10 G 18 kts. Ik zei de gek; 87 kg vaar OZK 128*38.5cm. 

Impressie R7 14m;
Kite heeft veel power, ongeveer gelijk aan de R6 16m maar is duidelijk sneller. Naar mijn mening iets sneller dan de R6 14m.
De kite gedraagt zich verder in het stuurgedrag meer als een C-shape en draait dus meer om de tip dan een reguliere Bow.

Power/depower;
Afgelopen zaterdag was het vrij vlarig waardoor ik goed kon beoordelen hoe de kite reageert op gusts. Bij een vlaag is duidelijk te zien dat de kite vanzelf meer naar het de hoek van het windvenster kruipt waardoor je alleen maar meer upwind gaat. De voorwaartse snelheid neemt dan ook enorm toe, iets wat ik met de oude C-shape kites nog niet zo dramatisch heb mee mogen maken. Zodra de wind inzakt merk je daar niet direkt iets van, waarschijnlijk omdat je vaarsnelheid dan nog zo hoog is. Als de vaarsnelheid dan uiteindelijk afneemt trek je bar rustig aan en blijf je op snelheid.
Het windbereik heb ik niet echt kunnen testen omdat de max nooit bereikt is.

Springen/hangtime;
doordat de wind niet erg constant was heb ik niet het maximale potentieel van de R7 kunnen testen, echter hangtime is duidelijk beter dan de voorgaande modellen. Spronghoogte zullen we moeten bekijken als het een keer echt blaast. Timing vwb het insturen van de kite is makkelijk te vinden, waardoor het zeer toegankelijk wordt om voor een ieder hoog te springen.

R7 10m;
Ik kon het niet laten en moest toch nog even de lowend van de 10m testen. komtie:
Toto mijun grote verbasing was het mogelijk om te varen met de 10m en om hoogte te houden. Buiten de vlagen om moest er aktief gestuurd worden om power te genereren en in de vlagen kon ik de kite "parkeren"zonder druk te hoeven doen.
Het idiote van deze kite is dat hij net zo snel is als de rebel 9m of mss iets trager. Door deze hoge vliegsnelheid geeft de kite bizar veel druk bij het sinussen.( @wouterb; per slot van rekening staat de snelheid in het kwadraat in de liftformule )
Verder is het opmerkelijk dat bij een vlaag het "versnellen" nog sterker waar te nemen is als bij de 14m.

F16;
 Aangezien ik nog steeds een zwakke broeder ben (knieblessure)  (pimploser_kitesmiley)heb ik het loopen achterwege gelaten maar heb ik een mede verslaafde ff laten testen. Hij was zeer onder de indruk van de versnelling die hij kreeg tijdens de horizontale fase van de gesprongen F16. Ook hij ( teamrider Cabrihna?) was erg tevreden over de performance terwijl er nog niet eens wind stond.
Prognose voor een dikke 25 kts....top kite.

Koeleurtjes;
Voor de vrouwtjes en H...'s onder ons; schater schater
14m Geel/zwart
10m Kobalt blauw/wit
7m Kobalt blauw/wit

14m vs 10m en windbereik;
Gezien de marginale testomstandigheden is het niet mogelijk om de reele windranges te kunnen geven, echter denk ik wel dat de 10m perfekt aansluit bij de 14m.

Stabiliteit;
Beide kites zijn uiterst stabiel, ook in de vlagen bewegen ze totaal niet, verder geen veranderingen benodigd vwb de setup aan de stuurlijnen, wel alle pigtails van de stuurlijnen op de achterste (trailing edge) gezet.

Met aan bljie schuimbekkende grenzende hondsdolheid verblijf ik,

OZzie.
slufterhufters.com

Antwoord #1 Maart 27, 2007, 23:22:48
edit2Rapporteer  
Het blijft 1 van de Bow's, hoe mooi je het verhaal ook maakt.

Test haast alles, ook veel Bow's, is wel een lekker Bowtje, alleen die bar weer van North, maarja.

Niks bijzonders die R7, gewoon een bow, wel lekkerder dan de Rebel.

Wat me opvalt bij de 2007 Bow's is dat ze allemaal op elkaar lijken, tis eigenlijk alleen de stuursnelheid  en bardruk die tussen sommige verschillen.

Wat me helemaal opvalt is dat de wat kleinere merken betere Bow's maken qua performance.
Ponk

Geen avatar

Antwoord #2 Maart 27, 2007, 23:40:33
edit2Rapporteer  

Wat me opvalt bij de 2007 Bow's is dat ze allemaal op elkaar lijken, tis eigenlijk alleen de stuursnelheid  en bardruk die tussen sommige verschillen.

Wat me helemaal opvalt is dat de wat kleinere merken betere Bow's maken qua performance.

hey huftah

wat zijn de goede bows/hybride dan??

grt ponk
slufterhufters.com

Antwoord #3 Maart 27, 2007, 23:48:02
edit2Rapporteer  
Blijft behelpen met een Bow.

Zo beperkt in veel dingen.

Nee, de C-kite is het, kan je alles mee, zeker met de 2007, heb je veel low end en mega high end, super stabiel, enz enz.

Zie op de homespots waar ik kite de Bow kiters terug gaan naar C-kites.
Ponk

Geen avatar

Antwoord #4 Maart 27, 2007, 23:55:39
edit2Rapporteer  
Blijft behelpen met een Bow.

Zo beperkt in veel dingen.

Nee, de C-kite is het, kan je alles mee, zeker met de 2007, heb je veel low end en mega high end, super stabiel, enz enz.

Zie op de homespots waar ik kite de Bow kiters terug gaan naar C-kites.

de hypertype is wel ok toch
KiteDemon

Antwoord #5 Maart 28, 2007, 00:01:03
edit2Rapporteer  
Tja....zelf testen is natuurlijk de enige uitkomst maar de KSmagazine was er niet bepaald ondersteboven van, en op een paar puntjes ook tegenstrijdig.
Maar zo zie je maar weer hoe iedereen alles weer anders ervaart. Hieruit blijkt ook maar weer dat zelf testen en vergelijken, de enige optie is om erachter te komen welke kite nou echt  geschikt voor je is.
milamber

Antwoord #6 Maart 28, 2007, 01:20:34
edit2Rapporteer  
tribals mensen zijn wederom DE kites van het jaar!
Rachid

Antwoord #7 Maart 28, 2007, 02:45:20
edit2Rapporteer  
Totdat je aan een Torch III hebt gehangen.....
xray

Antwoord #8 Maart 28, 2007, 02:53:44
edit2Rapporteer  
Hey Arno,

Je vergeet af en toe dat niet iedereen dezelfde voorkeur voor kites heeft dan jij en het feit dat jij alles test zegt veel maar niet alles.

Persoonlijk vond ik de R7 niet een gewone bow maar heel duidelijk een hybride die meer op een C leek dan veel andere bows. Ik denk dat deze kite veel mensen aan zal spreken. Aspirant kopers ga er zelf eens mee varen zou ik zeggen...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.