El Gouna impressie, reisverslag en foto's

Joosdo

Maart 31, 2007, 04:31:06
edit2Rapporteer  
Net terug van een weekje El Gouna, Egypte.

We vlogen met Martinair, prima geregeld, we waren met z'n tweeen, dus de bagage was geen probleem.
Ik heb drie kites mee genomen in 1 grote kitetas, 1 full wetsuit, schoentjes  en harnas.
Board moest je voor bijbetalen, en dat heb ik aldaar gehuurd voor 70 euri per week.

We verbleven in het Panormahotel in downtown, het dorpsgedeelte van El Gouna. Heel gezellig, veel restaurants, bars etc Wel iets verder van de kitespot. Een toktok erheen kost 10 LE pounds ( 1,5 euro)

Wij zaten bij Kitepower op de Mangroovy Beach, de eerste en mijns inziens de beste plek. Geen koraal voor de deur, kitereparatie, verhuur, les verzin het maar en het is er. Ik heb daar de kites gestald voor 35 euri per week. Voor dat geld wordt ook je kite op en neer gelaten, en bij afdrijven wordt je per boot weer opgehaald.

Ik had een board gehuurd, vanwege bovenstaande reden en daar was ik heel blij om. De eerste dag wat weinig wind, lekker een session 141 gepakt. Dag erna poeierwind, lekker een rip 122 pakken etc
Koraaltje gepakt? Geen probleem! Ik had er geen spijt van.

Eerste dag, 12 knoopjes, lekker tussen de beginners door opcruisen en dan wat in het zonnetje rondvaren

Dag twee, zeker 30 knopen, op de voorste rij van de voorstelling van de famillie Zoon, die er ook waren.
Ik weet nu waarom die Youri zo'n brede stance heeft! Om ruimte te geven aan z'n ballen natuurlijk.
Op tien meter hoogte hele vette loops draaien en dan tijdens de loop handen los en de bar vast terug spinnen. (geschokt_kitesmiley) De oh's en ah's waren nie van de lucht. Zelf even loos gegaan met de Shockwave, echt hard en hoog voor mijn doen. Ben je geen zandstraalfan, dan had je het niet naar de zin.
Praktisch alle bows binneste buiten gezien, Rebels als wokkels die midden in een loop inklappen, Ozone's die kansloos uitelkaar klappen. De Shockwave heeft zich prima gehouden en de Fuels 2007 zijn ook onverslaanbaar!

Dag 2 idem,alleen nog 5 knoopjes meer. Lekker rustig op het water, alleen erg choppy en je bent aardig snel kort.. Weer die luchtshow van de Zonen en Stephan van de Berg?

Dag 3 idem, kneiterveel wind, blauwe lucht en dito water. Aan de voorgenomen trucks kom ik niet toe. Kungfu's op tien meter hoogte zijn niet mijn ding ThumpsUp Wederom een Zoonshow

Dag 4 Nog steeds poeiert het, Shockwave highend helemaal verkent en goed gekeurd!
Alles lijkt te wennen, handlepass met ruim 30 knopen etc

Dag 5 Eindelijk normaal, gaan we dan 100% wind krijgen deze vakantie? Backloops geland, boardgrabs eindelijk gestyled, strak bochten carven, alles lijkt te lukken vandaag. Niet van het water af te slaan, helemaal gaar na ruim 6 uur bijna onafgebroken kiten. Op m'n tandvlees naar het hotel.

Dag 6 Geen wind, nog iets geprobeerd met een DOOR etc, toen maar even bruin worden en aan de chips

Dag 7 Naar huis, weer geen wind....

Helemaal voldaan naar huis met veel ervarigen rijker. El Gouna in maart is ook een luckie hebben want deze week was er verder praktisch geen wind.

Hieronder de pictures

Mijzelven:

De beroemde barspin, kiteloop op 10m hoogte!!

Sfeerfoto

Barry uit HvH, gezellig hoor!

Wij hadden een topweek, weer wat leuke mensen ontmoet en super genoten

Mzzl Joost
Jacq

Antwoord #1 Maart 31, 2007, 04:35:40
edit2Rapporteer  
Klinkt goed allemaal zeg, ga ook s overwegen daar heen te gaan  ThumpsUp
R@bert

Antwoord #2 Maart 31, 2007, 04:35:45
edit2Rapporteer  
Ziet er echt toppie uit, dude....great ThumpsUp
MrRippey

Antwoord #3 Maart 31, 2007, 14:40:51
edit2Rapporteer  
El Gouna roocks  Joepie Joepie idd, vorig jaar ook geweest en 19 mei zitten we er weer.  ThumpsUp
NIELZZZZ

Antwoord #4 Maart 31, 2007, 15:00:22
edit2Rapporteer  
ja bn er ook geweest chille spot lekker ondiep dat was ook beste ple die twee verder op zijn sucks veel rif en sten en g ondieper ThumpDown
kikkuh de loop
daanbanaan

Antwoord #5 Maart 31, 2007, 16:50:46
edit2Rapporteer  
kan niet w8ten over 12 daagies zitten er wij ook..
hopen op een beetje wind dan maar ........
benjamin
Gast
Antwoord #6 April 01, 2007, 02:01:07
edit2Rapporteer  
leuk verslag zal morgen ook mijn foto,s even online knallen
groetjes barry
(HJ) MINI-ME

Antwoord #7 April 01, 2007, 02:09:25
edit2Rapporteer  
Ik ga samen met mijn vriendin van 10 t/m 20 April naar 3 corners ocean view.
Heeft iemand advies over welke kamer ik wel en welke ik niet zou moeten boeken.
Wat kun je zeggen over de temperaturen... Kan ik dan kiten met lycra en shorts of moet ik mijn shorty aantrekken. Alvast bedankt... Leuk verslag   ThumpsUp
Sherida

Antwoord #8 April 01, 2007, 02:54:54
edit2Rapporteer  
Wij zijn nu net drie weken terug, zaten in Rihanna Resort. Dus over welke kamer wel en/of niet weet ik niks.
Wel was het eind februari/begin maar al lekker warm, elke dag 20+ gradem en 4 van de 7 dagen kunnen kiten. Het wordt nu alleen maar warmer dus met je lycra en short moet het lukken lijkt mij!  ThumpsUp
Alvast veel plezier!  Joepie

Enne JoostDo leuk verslag en mooie foto's!  ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Antwoord #9 April 01, 2007, 23:16:07
edit2Rapporteer  
Zijn jullie nog naar het eiland "Tavila" gegaan en hoe was dat en waar hebben jullie dat geboekt? Met welk geld kan je het beste betalen? Moet ik ponden meenemen voor de taxi en/of fooi???

Thx  Joepie
Guus91

Antwoord #10 April 02, 2007, 02:52:02
edit2Rapporteer  
@ MINI-ME
wij waren 3 weken terug ook in El gouna, wij zaten in het 3 corners ocean view. Helemaal top, Het hotel heeft twee gebouwen, eentje aan zee en eentje die wat meer naar het binnenland ligt +- 400 meter lopen denk ik ongeveer vanaf het hoofdgebouw aan het water, in het begin van de vakantie kregen we een kamer in het gebouw die wat meer naar het binnenland ligt, hierover waren wij niet tevreden, voor het avond eten en om te loungen moet je steeds die 400 meter lopen wat niet erg prettig is, ook in dit gebouw is het aardig uitgestorven. Toen is mijn vader gaan klagen bij de receptie, na de 2 de nacht zijn we toen overgeplaatst naar het hoofdgebouw (bij de lounch, het zwembad, zaal voor het avondeten) dit was helemaal top, we hadden mooi uitzicht over het water. Het eten was helemaal top, elke avond een ander thema, was dus lekker afwisselend.
er rijdt om het half uur een busje om naar het strand te rijden, of naar downtown. Deze is helemaal niet betrouwbaar wij hebben vaak meer dan een half uur staan wachten of dat we te vroeg waren en dat de bus langs kwam maar nog niet het strand op de route had staan dus mochten we niet mee, het bus kaartje kost geen kont 15 Egyptische pond= 3 euro voor een week. wij belden vaak de toktok, of de taxi omdat we meestal rond kwart voor 8 al klaar waren om te vertrekken (toktok is 5 egyptische pond per persoon = 1euro, taxi is 20 egyptische pond 4 euro dan maakt het niet uit met hoeveel je gaat).
wij waren er rond eind februari begin maart voor 8 dagen, van de 8 dagen heb ik 2 keer in zwembroek gevaren (eerste dag met lycra, en nog een halfe dag zonder) maar de wind begint al fris te worden rond 3 uur dus shorty is een stuk prettiger. voor de rest heb ik alleen maar in mijn shorty gevaren wat prima ging het water is namelijk lekker warm (net lauwe pis)
Wij hadden 8 hele goede dagen qua wind, 6 van de 8 was er goede wind en 1 dag hadden we een halve dag goed wind( helemaal super dus)
Tavila ben ik zelf niet heen geweest.
wij zaten bij Redseazone kiteclub, deze is erg rustig het enige nadeel is dat er een heel stuk veel stenen zijn waar je met laag tij niet overheen moet gaan, tenzij je je board wilt mollen. voor de rest waren er hele chille mensen daar bij redseazone. Je hebt ook nog kitepower club, deze is heel druk vergeleken met de andere 2 stations. hier liggen geen stenen en ook geen koraal.
je hebt ook nog kiteclub el gouna, een heel groot clubgebouw waar relatief weinig kiters waren, ongeveer het zelfde qua stenen en koraal als redseazone.
Ze zeggen dat je veel met US Dollars moet betalen maar dit is helemaal niet waar, je kunt het beste wat egyptische ponden en wat euro's op zak hebben.
ik hoop dat je hier wat aan hebt,

p.s. ik heb nog nooit zo'n lang verhaal geluld schater
Tjok
Gast
Antwoord #11 April 02, 2007, 04:08:03
edit2Rapporteer  
Ik ga 29 april 10 dagen naar Three Corners Rihanna Inn in El Gouna ThumpsUp

Nog meer mensen rond deze tijd?

Zou leuk zijn! ik hoor het wel...

Groet j.
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 April 02, 2007, 04:09:44
edit2Rapporteer  
Ik ga 29 april 10 dagen naar Three Corners Rihanna Inn in El Gouna ThumpsUp

Nog meer mensen rond deze tijd?

Zou leuk zijn! ik hoor het wel...

Ja ik ben er vanaf 3 mei met 2 vrienden dus zullen we elkaar zeker zien!!

Groet Jochem
frenk

Geen avatar

Antwoord #13 April 02, 2007, 04:30:43
edit2Rapporteer  
 YeSS YeSS JOH Peet gaat goed komen de 19 de dat word knallhuuuu Joepie Joepie
(HJ) MINI-ME

Antwoord #14 April 02, 2007, 05:06:21
edit2Rapporteer  
Thx Guus  ThumpsUp bedankt voor je bruikbare info  Joepie wij hebben er zin in  (hangloose_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.