Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
ga jij wel? jij bent meestal de man die wind brengt.....
Hahaha thanx, ga mijn best doen. Dan zullen we er vroeg bij moeten zijn, en het hoge noorden moeten opzoeken..............
|
|
|
Basjuh
|
wie gaan er allemaal. lang in de car zitten voor 2 uurtjes varen is ook niet alles.......
|
|
|
Parkie
|
Het was me het ritje wel, maar het was zeker de moeite waard Heerlijke sessie, op (weer) een secret spot, met 5 Limbo's en een verdwaalde Arnhemmer het water voor ons alleen, tot dat de kwam, was het feestje voorbij. Helaas, maar hadden al redelijk de pijp leeg, waren toch al een paar uur bezig thanx dudes, was weer gezellig
|
|
|
Basjuh
|
ja bedankt allemaal, was super
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
pfff, dit was 'm dan toch: het beste wiek van het jaar! wat is wijk mooi! vrijdag 6 Bft, side-on wind en dikke bakken, moet eerlijk zeggen best scary soms......je wilde daar echt niet gespoeld worden.... zaterdag was 'ie pal aanlandig, wind genoeg maar lastig wegkomen uit de branding daar. maar een heerlijk dagje, heb me zaterdag helemaal stukgevaren want zondag zou het niet waaien..... zondag....weer wind! en pal side-shore! dan vaar je dus naar buiten, kom je een bak tegen die als superschans dient, en hop, daar schiet je omhoog. topweekend! 1 maartje zat er wel aan: de bus is ermee gestopt, anwb erbij toeters en bellen, bus nu in garage, da's minder, maar ja, kon de pret niet drukken. btw, wordt meer gegolfsurft daar dan ik dacht, op 1 dag reden de auto's met golfsurfers af en aan, van short- tot longboarder: mooi om te zien... en de topper van het weekend was toch echt de buitendouche tussen timboektoe en aloha, haha wat istie lekker: gewoon een emmertje wat omkiept op je kop lijkt het (stiekem zit daar toch een kraan boven, erg gaaf gedaan!) hier ga ik, of liever nog, gaan we hopelijk nog vaker terugkomen. superspotje! @Heeliks: van jullie soulboarders heb ik vaker gelezen dat dit een prachtspot is, maar dit had ik niet verwacht, echt mooie bakken ertussen...jammer dat we zaterdag niet allemaal samen hebben gevaren, maar was idd niet comfi varen, pal aanlandig met een flinke branding, pff
|
|
|
Parkie
|
.... wat is wijk mooi! .... @Heeliks: van jullie soulboarders heb ik vaker gelezen dat dit een prachtspot is, maar dit had ik niet verwacht, echt mooie bakken ertussen...
Met zuidwest is dit echt een giga mooie spot ja, en niet voor niks dat het er stikt van de golfsufferds.................. Als je voor de golven naar zee wil gaan, dan is dit de place to be. Heb je nog ge-SUP-t ? was zondag een leuk event daar.
|
|
|
diesel oo7
|
@ Hoehahennie
Top om te horen dat je een lekker weekend hebt gehad. Wij vonden het beter om andere oorden op te zoeken. En ben ook blij dat we dat gedaan hebben, Zo heeft Nino toch weer het jihaaaaa gevoel terug. Het was 1 groote speeltuin voor ons zelf zijn mijn armen een paar cm langer geworden van al het unhookt spelen. Top dagje waar we weer veel bijgeleerd hebben. Waarvoor dank aan Heeliks en Ray
@ Basjuh
Waar heb jij dan een gezellige dag gehad?
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
[[/quote] Heb je nog ge-SUP-t ? was zondag een leuk event daar. [/quote]
geen SUPPER gezien, althans bij timboektoe niet, wel een helehoop shortboarders. was mss bij wijk zelf? vanaf de duinen waar we de hele dag zaten kon ik een heel eind ri. wijk kijken, maar geen supper daar, wel gaaf dat daar over de HELE linie gekite wordt; geen gedoe daar, ook de politie deed nergens moeilijk.
|
|
|
Basjuh
|
aangezien geen plek of andere afspraak gemaakt kon worden ben ik thuis gebleven.
|
|
|
Parkie
|
Gaat al goed tekeer buiten, ga kijken of ik nog iets eerder op mijn werk kan wegsneaken Wel een beetje uitkijken boys, kans op buien, onweer en windvlagen, dus oogjes open....... Have fun
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
Have fun
and fun it was! wat is na je werk kiten toch een heerlijk geschenk!! toen de speeltuin haast leeg was en iedereen voldaan achter het avondeten zat, kwam een jochie met een grijs busje en een grijze waroo vlieger om 19.00 uitgehongerd aan in de speeltuin....waarachtig, de speeltuin was nog open...snel het speelgoed gepakt en heerlijk gespeeld tot 20.30.....de speeltuin was zelden tot laat open wist dit jochie, maar toch lekker naief komen kijken......soms zelfs kon het jochie zijn speelgoed haast niet meer vasthouden, zo hard werd eraan getrokken....spelen in de zomer is het leukste wat er is! komend weekend gaat dat grijze bus het hele weekend naar zee met een heel klein meisje erin dat pas 4 is.....het jochie wil dat kleine meisje leren peddelen op een heel groot longboard.....en verder: let's pray for wind!
|
|
|
|
Joy.H
|
het was weer een erg chill, maar raar dagje @ the homespot Bij aankomst de 13 FS speed uitgerold en goed gepowerd (soms overpowered) gevaren, maar dit feestje was snel voorbij nadat ik tot 2 keer toe associaal geen voorrang krijg verleend op het water. De eerste keer vaar ik met mijn rechterhand voor en moet mijn kite een beetje remmen door upwind te sturen in een windvlaag ,maar helaas meent een andere gast nog net even voor me langs upwind te moeten kruisen terwijl hij geen voorrang had. De tweede keer was nog een stukje erger.....hij vaart achter me en probeert upwind te komen, helaas vang ik op dat moment met mijn kite laag een vlaag en moet hem eruit remmen door upwind te knallen als een idioot, omdat ik anders vol downwind moest richting de surfers, maar ondanks dat hij zag dat ik het ontzettend zwaar had met de vlaag opvangen bleef hij maar achter me varen zodat ik mijn kite uit veiligheid maar moest releasen en dat werd dus zwemmen en knoopjes eruit halen op de kant Daarna opeens viel de wind weg en zat iedereen aan de kant, behalve een gast met een FS speed 2 15m2 en een gast met een silverarrow 19.0. Ik heb toen de silverarrow even mogen lenen en helaas ging toen bijna iedereen naar huis, behalve de duitse kitesurfers. Daarna ff pauze gehad en wachten op betere wind, het duurde niet lang of het waaide hard genoeg voor de speed 13, dus weer het water op Lekker aan het surfen en toen opeens (alsof er een knop omging) een windvlaag waardoor ik en nog 2 anderen meteen moesten releasen en weer terug naar de kant moesten om toch maar een kleinere kite te pakken aangezien de wind opeens rond de 25 knopen was , (geen bullshit, want terwijl ik de kite op het land uit de knoop aan het halen was, werd ik gewoon gezandstraald en gingen de bomen flink te keer) dan schrik je je ff de tering als je op het water staat met een 13 FS speed met een effectief oppervlak van een 17/18 m2 tubekite Toen nog even gevaren met een kleinere kite en nog lekkere jumps gemaakt en daarna weer naar huis aangezien ik nog moest werken Helaas had ik Ben en David hun nummer niet en dus kon ik niemand laten weten dat het weer knoelhard was gaan waaien, zodat meer mensen van de harde vlagerige wind konden genieten
|
|
|
diesel oo7
|
Top om te horen dat de wind nog is aangetrokken. Ik baal wel een beetje dat ik weer het beste gemist heb dan. Maar goed dat de rest zich geamuseerd heeft
@ Heeliks
Waar heb jij nog gezeten. Boefje
|
|
|
Parkie
|
Ik baal wel een beetje dat ik weer het beste gemist heb dan.
Jij mag absoluut niet klagen de laatste tijd kerel @ Heeliks
Waar heb jij nog gezeten. Boefje
Ik zag het alweer op de windmeter van Kessie, die wind ging van 10 naar 30 knopen. En wilde die ervaring van Joy niet hebben, dus ik denk F@ck it, ik rij naar Ouddorp, daar was hele dikke woei tot laat Ik had helaas mijn 7 mtr vergeten (weet ik stom) toen maar volle bak met de 9 mtr Tot 20:00 uur een 25 tot 30 knopen gehad.................. O wat heb ik weer rondgevlogen met mijn skull en HELE dikke golven geript. We waren met 3 kiters en 5 windsufferds, dus plaats zat. Helaas was het getij niet zo dat ik in de lagune kon spelen, dus maar in de golven gebleven. Wat een top sessie.
|
|
|
diesel oo7
|
Hoi Limbos Er kan weer ingeschreven worden voor de o neill downwinder. Het lijk tme wel leuk als we met een team eraan meedoen. De limbocrew! Hieronder wat uitleg. Personen die zich hebben ingeschreven meld dit dan ook even. Gr Het programma ziet er als volgt uit: Aanmelden locatie Scheveningen 08.30 uur Vertrek van de bussen 10.00 uur Skippersmeeting 11.00 uur Safety clinic 11.30 uur Start 1e groep HvH 12.00 uur Aankomst 1ste kiters Scheveningen 14.00 uur Start BBQ 17.00 uur Prijsuitreiking 18.30 uur Start eindparty Jor’s Place 18.30 – 24.00 uur BUSVERVOER Ontvangst en aanmelding is bij Jump Team Scheveningen. Van daaruit vertrekken ’s ochtends maar liefst 5 luxe touringcars en 1 materialenbus naar Hoek van Holland om alle 250 deelnemers naar het startpunt te brengen. Het officiële startsein zal ook dit keer gegeven worden bij de Hoekse Watersportvereniging in Hoek van Holland. Na een kiteclinic over safety en selfrescue kunnen deelnemers ervoor kiezen om per team of individueel van start te gaan. Waardevolle spullen kunnen in de materialenbus en worden dan keurig voor je terug naar Scheveningen gebracht. FOTOSESSIONS Gedurende de O’Neill Downwinder zijn er op verschillende plaatsen down the ‘road’ zowel in het water als op het strand professionele fotografen actief, die er alles aan doen om jouw allermooiste momenten op camera vast te leggen. De spectaculairste foto’s zijn ’s avonds te bewonderen tijdens de afterparty in Jor’s Place in Schevenigen. De allermooiste actiefoto’s van de dag worden beloond met fraaie prijzen waaronder een uniek custom made Downwinder Gaastra Kiteboard. ORGANISATIE Bij de organisatie van dit evenement zijn ook dit jaar surfverenigingen, de reddingsbrigade en Watersport Scheveningen betrokken. Zij begeleiden de O’Neill Downwinder met reddingsboten en doen er alles aan om een veilige vaart van Hoek van Holland naar Scheveningen te garanderen. EVENEMENT Het evenement staat gepland op 5, 12 of 26 september, waarbij het weer en met name de wind doorslaggevend zal zijn voor wat betreft de uiteindelijke datum en de programmatijden. Natuurlijk hoopt de organisatie dat we al direct op de eerste datum getrakteerd worden op de ideale weersomstandigheden (windrichting tussen Zuidwest en Noordoost en een windsterkte van 4 tot en met 6 Beaufort). Voor het evenement maar het echter niet uit wanneer, maar alleen of de weergoden ons op de juiste omstandigheden gaan trakteren. Over alle bevindingen en dus de definitieve GO of NO GO voor de O’Neill Downwinder 2009 worden deelnemers en media donderdags vóór iedere geplande evenementsdatum via e-mail geïnformeerd. Actuele informatie is altijd te vinden op www.jumpteam.nl. DEELNAME VOORWAARDEN Deelnemers dienen: - Te beschikken over prima kitevaardigheid en zelfredzaamheid - Te beschikken over eigen (in goede staat verkerend) kitemateriaal, geschikt voor 15-25 knopen met goed werkende safety - Ouder te zijn dan 18 jaar (of met een handgeschreven bewijs van instemming van zijn of haar ouders) - Te beschikken over een volledig ingevulde aansprakelijkheidsverklaring en deze mee te nemen. AANSPRAKELIJKHEIDSVERKLARING - Het O’Neill Downwinder 2009 regelement doorgelezen te hebben O'NEILL DOWNWINDER 2009 REGELEMENT INSCHRIJVEN kan hier!! LET OP! De organisatie adviseert dringend elke deelnemer die nog geen lid is van de NKV dit aan te vragen. Hierdoor ben je onder andere verzekerd middels een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering. www.nederlandsekitesurfvereniging.nl Bron: www.jumpteam.nlgewijzigd door: djeverest - 6 augustus, 2009 (11:53) [0.65%]
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
klinkt goed diesel, downwinderen is altijd te gek, echter reken mij niet mee: die data passen me niet, ben dan met de kiddo's op sjouw.
verder lijkt het erop dat we morgen misschien wel wat geluk hebben met de wind, de diverse sites spreken elkaar wat tegen, de een geeft wind af, de ander niet...we zullen zien...I'll be sitting on the coastline waiting and watching.... mocht iemand een realtime windbericht zoeken, it's me!
goed wiek allemaal!
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Hi zootje ongeregel,
Ik ben terug uit Giens (helaas: snik,snik)
Gelukkig heb ik nog tot 4 september vrij om in Zeeland vanuit mijn sleurhutje te gaan kiten.
De kitespot in Z-Frankrijk (Almanare) was echt super link. In totaal heb ik in vier kitedagen een stuk of 6 kiters over de weg zien stuiteren. Het is een wonder dat maar een keer de ambulance nodig was. Oorzaak? kleine kitezone, smal strandje,badgasten in kitezone, heftige branding en beginners die bij 25 knopen een 12m oplaten.
Ik heb zelf heerlijk kunnen kiten. Meestal met mijn 9m en in mijn short.
De O'neill downwinder lijkt me te gek. Ik heb me dus al ingeschreven.
Ik hoop jullie vlug te zien op Kessie of aan de kust.
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
gaaf dat je het goed hebt gehad, louk, frankrijk kan flink blazen! nederlandse windpartijen doen het overigens ook goed! afgelopen wiek was er zo eentje van: niet verwacht, toch gekregen... vrijdag 3,5 uur geragd, zaterdag geen wind, zondag einde middag wederom woei, 4 uur non-stop geragd met ben en bart...pffffffff..te gek. dus ik zeg: JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Pieter84
|
Dag mannen, mijn naam is Pieter Hoogland, ik zit al een tijdje op kitehigh en ben ook al heel wat jaartjes bezig met kiten. Ik woon al jaren in Maastricht en tot nu toe ga ik meestal naar zeeland om te kiten, echter de laatste tijd niet zoveel meer gedaan omdat ik geen tijd meer heb om uren in de auto te zitten. Dus zoek ik een mooie stek wat dichterbij is. Ik zou graag een keer op Kessenich gaan varen, maar heb er dus totaal geen ervaring mee. Zijn er een aantal mensen die nog weleens na werktijd s'avonds gaan varen? En zijn er meer mensen uit Maastricht?
|
|
|
bartvanstiphout
Geen avatar
|
Jow Pieter,
Ik kom uit Maastricht en ben ook van plan wat avonden door te brengen in Kessenich als de condities hiervoor gunstig zijn. Ben er tot nu toe 2x geweest. Verder rij ik in het weekend ook regelmatig naar Brouwersdam. Stuur me even een PM voor meer contact informatie.
Groeten,
Bart
|
|
|
hOe hA HeNniE
|
Mannen, Kessenich is een prima vervanging als je niet een hele dag/weekend van huis wilt zijn, alleen.....retevlagerig, en de keren dat het in de avond blijft doorwaaien zijn echt minimaal. Op een of andere rare manier gaat de windknop meestal rond 17.30-18.00 uit..... Ik heb hier helaas ervaring mee, moet vanuit eindhoven komen en vertrek daar rond 17.45, en pis dus vaak naast het potje.... Tis een heerlijk spotje waar het in het wekend best wel druk kan zijn, omdat mensen toch uit een straal, van, zeg 100 km komen om te kiten....
|
|
|
twan411
Geen avatar
|
Hallo kiters uit limburg, volgens mij ben ik besmet met het kite virus,. Heb net op het Gardameer me eerste lessen gehad, een dag slechte tot geen wind gehad, de andere 3 dagen leren kiten, downwind rijden en beginselen van het upwindvaren. Nu wil ik dus meer, meer leren, meer beheersen. Hoe nu verder te gaan in Nederland? Zelf kom ik uit Heerlen, waar in de buurt kan je hier kiten? of waar in de buurt kan ik nog meer lessen volgen en spullen huren?? groetjes en bedankt Twan
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Beste Twan, trieste zaak dat je besmet bent. Dit gaat je veel geld, tijd en vrienden kosten. Hier enkele bruikbare tips: tip 1: Basjuh en ik komen uit het Heerlense tip 2: verspreid uit zuid, midden, noord en Belgisch Limburg komen ook nog enkele kiters tip 3: onze lokale kites pot is Kessenich (bij Maaseik) tip 4: deze spot is beslist NIET geschikt voor beginners tip 5: geregeld gaan we min of meer georganiseerd naar de kust tip 6: we regelen dit vaak via dit forum/telefonisch tip 7: houdt dit forum dus goed in de gaten tip 8: enkele kustspots van ons zijn Neeltje-J, B-dam, O-voorne, tip 9: voor verdere lessen kun je o.a. terecht bij Roha of Natural High tip 10:kitespullen huren wordt problematisch,koop je eigen gear. tip11:er is een levendige 2e hands markt,maar kijk uit! Vraag advies bij een Limburgkiter. Veel succes, plezier en kijk uit!!
|
|
|