zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Als beginner is het niet verstandig als je met meer dan 30 knp (vlagerige wind ) het water opgaat zeker als er windstoten tot 75 knp!! verwacht kunnen worden . veiligheid voor alles..
KMNI De wind neemt vanochtend verder toe en wordt boven land vrij krachtig, kracht 5, in de kustprovincies krachtig 6. Aan Zee en op het IJsselmeer is de wind enige tijd hard, kracht 7. Boven land zijn windstoten mogelijk tot 60 a 75 km/uur.
|
|
|
Mikey_mike
|
Ik denk dat ik vandaag dan maar beter niet kan kiten. Het is wel jammer meestal is de wind te zacht en nu vandaag te hard ach ja, veiligheid boven alles.
Maar goed scheelt me weer een wandeling van 25 min naar de launchzone op het autostrand en er dan achter komen dat het te hard waait.
Maar in ieder geval bedankt voor de reactie.
Michael
|
|
|
|
DaanD
|
Als beginner is het niet verstandig als je met meer dan 30 knp (vlagerige wind ) het water opgaat zeker als er windstoten tot 75 knp!! verwacht kunnen worden . veiligheid voor alles..
KMNI De wind neemt vanochtend verder toe en wordt boven land vrij krachtig, kracht 5, in de kustprovincies krachtig 6. Aan Zee en op het IJsselmeer is de wind enige tijd hard, kracht 7. Boven land zijn windstoten mogelijk tot 60 a 75 km/uur.
75 knopen is 12 bft. 60 a 75 km/uur is 8 bft.
|
|
|
Reijer
|
maar gaan er mensen gaa dnek ik wel effe kijken met men 8
|
|
|
big_ben_lair
|
niemand kan je aan antwoord geven aan de hand van de info die je geeft het hangt van de spot af, hangt van de wind af, hangt van je skills af, hangt van je gewicht af, hangt van je kite af, enz. enz. enz.
dus vertel wat meer over jezelf........
maar mijn menig is, bij twijfel niet doen!
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Actuele weergegevens voor: Oostvoorne Tijdtip meting: 24-09-2007 om 13:53 uur
Windsnelheid: 24,7 knopen met stoten van 32,3 knopen
ik zeg: lekker thuis voor de kachel, als je begint ff onder 20 knopen blijven. Vandaag is niet leuk en wel gevaarlijk voor beginners.
|
|
|
Reijer
|
was echt lache vandag maar idd niet voor beginers voor de rest wel leker aleen beetje vlagereg
|
|
|
Merc
Gast
|
Ik heb met mijn 9m en mijn 55 kilotjes gewoon lekker gevaren! Wa toppie, de golven ook trouwens.
|
|
|
Frank77
|
Met de 9 op scheveningen was het vanavond toch nog wel hard werken.
|
|
|
Bass`
|
Ik kon mijn 11 waroo met 66 kiilootjes net houden te borsele
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ik heb vandaag met mijn 90kg in Mirns gevaren met de 10m2. Waren windstoten bij van 35+ In de avond brak de zon door en zwakte het af naar 17 knp
|
|
|
Morres
|
Meestal is het zo: Als je het moet vragen, waait het te hard voor je,..
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
gisteren was ik op horst, en was echt té vlagerig. zo erg heb ik daar nog niet meegemaakt. ik lekker m'n 19 op omdat ik die echt super lang kan houden, lekker eff gevaren en gesprongen. paar keer echt super hard moeten stampen maar niet een keer weggeblazen. kijk ik later op meteozeewolde.nl zie ik dat er een vlaag was van 14m/s !!!!!! dat is bft 7!!! met m'n 19!!! bleg volgende keer toch maar 1'tje kleiner.
|
|
|
rickclaus
|
Ik was gister op Mirns en ik heb een pauze van 2 uur moeten nemen omdat het teveel waaide zoals Mini-Me al zegt. MAar in de ochtend en in de namiddag heerlijk met mijn 9m kunnen varen.
|
|
|
VincentC
|
Bij twijfel niet gaan
|
|
|
florisvw
Geen avatar
Logs: 0 | 3 uur
|
is het niet een beetje dom om met een 19m het water op te gaan terwijl er stoten van windkr 8 werden voorspeld?
dat is toch vragen om ongelukken?
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
op strand horst is het altijd vlagerig, en pak ik altijd eentje groter als bij stabiele wind. wand in de vlagen kan ik 'm heel goed wegstampen. denk zelf niet dat het vragen om problemen is, als je maar snel het water op gaat, en niet bij de kant blijft hangen met Z (op horst dan), in de vlaag kite laag en hand op de QR. heb me niet een keer onveilig gevoelt, en dat zegt bij mij heel wat.
maar ja, ik had beter een maatje kleiner kunnen pakken.
|
|
|
florisvw
Geen avatar
Logs: 0 | 3 uur
|
dan zal het aan mij liggen... maar juist met harde vlagen... ik weet het niet hoor! dan kan je nog zoveel ervaring hebben maar een 19 pakken als er windkr 8 wordt voorspeld... ik vaarde zelf met mijn 8m, wel op zee daar zal de wind wwat harder zijn geweest.
maar gelukkig is er niks gebeurd
|
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
sorry zal het nooit meer doen, en ow ja voordat ik het vergeet, ik vertel dit NIET omdat ik het zo'n prestatie vond, maar omdat ik mezelf verbaasd heb doen staan van mijn eigen inschattings fout. ben wel vergeten te zeggen dat ik met Peter Lynn's Venom II vaar. die vervormd bij een vlaag omdat hij geen frame heeft. Krijgt daardoor een dieper profiel en "verkleind" zijn geprojecteerde oppervlak.
|
|
|