michiel v geel
Berichten: 3127
|
ten eerste: haal hier eens een spellingscorrectie overheen want er klopt geen bal van ten tweede:
een overstap van de waroo naar de fuel is niet zomaar iets want je gaat van een bowkite naar een ckite dit betekend dat je niet de depower hebt die je bent gewend van je waroo maar een stuk minder. ook zal je moeten leren remmen met je board in plaats van puur met je kite.
ik zou het niet doen maar voor een andere snelle bowkite kijken zelf ben ik laatst begonnen met new kites te varen, dit is een australisch merk dat een platte snelle kite zonder toming maakt maar wel met enorme depower. mischien is dit wel ook wat voor jouw
mocht je hier meer informatie over willen hebben zou ik even contact met mij opnemen
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Dan zal er met je 9m vast wel iets verkeerd zijn want ik heb er mee gevaren en die is echt wel stabiel hoor. En ik weet ook zeker dat je zeer hoog kan springen met je Waroo, misschien moet je jou techniek verbeteren? De Slingshot Fuel is ineens iets heel anders, een echte freestyle kite met de niet de lekkere depower van de Waroo.
@ Michiel, beetje vervelend altijd de reclame. Ik doe dat toch ook niet ofwel?
|
|
|
kiteandre
Geen avatar
Berichten: 2082
|
mmm dit klink als niet doen maar slingshot ziet er zo strak uit als je iemand bezig ziet met de kite:)
|
|
|
Jordi_1990
Berichten: 1021
|
slingshot rev? td2? allemaal sle kites van slingshot
|
|
|
Jeromez
Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
|
Niet hoog springen met Best?
Even kijken in mn woordenboek... hmmmzz... nee dat bestaat niet...
|
|
|
kiteandre
Geen avatar
Berichten: 2082
|
dus ik kan beter niet overstappen van waroo naar slingshot. zou ik soms eerst test rit moeten maken volgends jullie btw:slecht woordeboek heb jij dan bij mij staat ie er wel in op pagina 298
|
|
|
Jordi_1990
Berichten: 1021
|
waarom niet, testen kan geen kwaad!
|
|
|
kiteandre
Geen avatar
Berichten: 2082
|
waar zou ik dat kunnen bij telstar testcentrum op strand horst of is dat alleen windsurfen.
tips waar dat zou kunnen ?
|
|
|
michiel v geel
Berichten: 3127
|
omdat hij een heel anders soord kite is gewend die een veel makkelijkere veiligheid heeft
ook hoe het eruit ziet in het filmpje heeft veel te liggen aan de rider en in mindere maten aan de kite
|
|
|
Jordi_1990
Berichten: 1021
|
eehm iemand op je spot vragen of je even de kite mag testen? ik weet geen testmateriaal zo 1 2 3
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
slingshot rev? td2? allemaal sle kites van slingshot
Ja dat klopt maar met een Waroo kan je denk ik net zo hoog springen als een Fuel of een Rev of een TD2. Het ligt aan de techniek vaak. Dus mijn advies, blijf het nog effe proberen met je Waroo's en als het echt niet wil test zo'n Fuel dan. En dan weet je het.
|
|
|
kiteandre
Geen avatar
Berichten: 2082
|
okey bedankt voor jullie info ik zou wel eens kijken op horst of ik iemand zie waar van ik hem kan testen groeten andre
|
|
|
Jordi_1990
Berichten: 1021
|
of een hybride, veel depower en snel... althans ik vind mn tribal SNEL!
|
|
|
Morres
Berichten: 9427
|
ik denk dat het aan jou ligt dat je niet hoog gaat (niet beledigend bedoeld) Ik zie genoeg gasten hoog en lang springen met waroo
|
|
|
VincentC
Berichten: 2608
|
Tis niet de kite, maar de rider die dronder hangt die het ehm doet... Waroo / Fuel verschilt qua snelheid niet heel veel, ligt erder aan hoe je je kites vaart...
|
|
|
PieterS
Geen avatar
Berichten: 9
|
Als je met een Waroo niet hoog gaat ga je dat met een Fuel zeker niet, vereist veel meer timing en veel betere afzet... Testen zou ik zeggen, succes in ieder geval!
|
|
|
Naishie
Berichten: 383
|
Zat pas een video van Lou Wainmann te kijken die sprong met een Wipika classic uit 1999 echt super hoog,misschien is dat wat voor je?
|
|
|
(HJ) MINI-ME
Berichten: 7007
|
Als je een snelle direct sturende kite wil hebben met veel de-power dan zou je eens moeten gaan testen met de Nemesis van Best of de Thruster van Eclipse. Dan heb een explosieve, snelle en veilge kite met veel hangtime. De bovengenoemde kites hebben een C profiel en zijn dus sneller en gaan explosiever de lucht in dan bijv een Waroo. Maar de Waroo daarentegen heeft weer een langer zweefmoment Het altijd kunnen varen en het hoog springen is ook een kwestie van techniek en dus rider
|
|
|
Hessel
Berichten: 575
|
Waarom niet een hybrid kite? De Fuel is namelijk wel een van de meest hardcore C-shapes die er zijn.
En elk merk heeft wel een hybrid kite nu, verschillend van erg Bow-achtig tot erg C-achtig: F-one Bandit en Tribal, North Rebel en Vegas en Rhino en Evo, Ozone Instinct sport en light en edge, Naish Torch (een beetje) en Alliance, SS Rev, Advance Kondor, Flexifoil Atom en Ion, Eclipse Thruster, Airush Vapor, Liquid Force Havoc en Hi-Fi, Best Nemesis HP en Yarga, RRD Hypertype en Type 9, Takoon Furia.
Keuze genoeg lijkt me
|
|
|
(HJ) MINI-ME
Berichten: 7007
|
Waarom niet een hybrid kite? De Fuel is namelijk wel een van de meest hardcore C-shapes die er zijn.
En elk merk heeft wel een hybrid kite nu, verschillend van erg Bow-achtig tot erg C-achtig: F-one Bandit en Tribal, North Rebel en Vegas en Rhino en Evo, Ozone Instinct sport en light en edge, Naish Torch (een beetje) en Alliance, SS Rev, Advance Kondor, Flexifoil Atom en Ion, Eclipse Thruster, Airush Vapor, Liquid Force Havoc en Hi-Fi, Best Nemesis HP en Yarga, RRD Hypertype en Type 9, Takoon Furia.
Keuze genoeg lijkt me
Amen
|
|
|
kiteandre
Geen avatar
Berichten: 2082
|
dankje wel voor al jullie aandacht ga zeker hem is testen hoop dat ik beter mee kan spring / varen dan die waroo van me. btw als ik me warro oppomp hard heel hard en iemand gooit hem op en ben aan varen en trek aan me bar dan vouwt hij als waren naar binnen strek overdreven hoe kan dat lijk wel of ie leeg loop maar dat is het niet. als ik hem dan weer in me handen heb is hij nog gewoon hard. tips met afstellen of zo ??? of is het gewoon altijd zo met me 13 m heb ik dat niet maar die is ook zo traag. groeten andre
|
|
|
Hessel
Berichten: 575
|
Waarom niet een hybrid kite? De Fuel is namelijk wel een van de meest hardcore C-shapes die er zijn.
En elk merk heeft wel een hybrid kite nu, verschillend van erg Bow-achtig tot erg C-achtig: F-one Bandit en Tribal, North Rebel en Vegas en Rhino en Evo, Ozone Instinct sport en light en edge, Naish Torch (een beetje) en Alliance, SS Rev, Advance Kondor, Flexifoil Atom en Ion, Eclipse Thruster, Airush Vapor, Liquid Force Havoc en Hi-Fi, Best Nemesis HP en Yarga, RRD Hypertype en Type 9, Takoon Furia.
Keuze genoeg lijkt me
Amen Ja, ben een beete materiaalgeil, al helemaal in de winter. Zou er nog wel meer kunnen noemen met wat nadenken, maar je kan natuurlijk ook overdrijven
|
|
|
kiteandre
Geen avatar
Berichten: 2082
|
te veel om soms uit te kiezen me voorkeur gaat echt naar die fuel wil die kite wel is een keer temmen raggen er mee kreng is me mottooooo
|
|
|
Jordi_1990
Berichten: 1021
|
Waarom niet een hybrid kite? De Fuel is namelijk wel een van de meest hardcore C-shapes die er zijn.
En elk merk heeft wel een hybrid kite nu, verschillend van erg Bow-achtig tot erg C-achtig: F-one Bandit en Tribal, North Rebel en Vegas en Rhino en Evo, Ozone Instinct sport en light en edge, Naish Torch (een beetje) en Alliance, SS Rev, Advance Kondor, Flexifoil Atom en Ion, Eclipse Thruster, Airush Vapor, Liquid Force Havoc en Hi-Fi, Best Nemesis HP en Yarga, RRD Hypertype en Type 9, Takoon Furia.
Keuze genoeg lijkt me
Amen Ja, ben een beete materiaalgeil, al helemaal in de winter. Zou er nog wel meer kunnen noemen met wat nadenken, maar je kan natuurlijk ook overdrijven gelukkig ben ik niet de enige met die afwijking!
|
|
|