Omdat er nog veel te veel ongelukken gebeuren, zie de hoeveel verloren boardjes en kites de afgelopen tijd door al die onervaren beginners met oostenwind. Tevens staan een groot aantal spots onder druk waarbij we ongelukken kunnen missen als kiespijn. Een terechte opmerking van xray mijn inziens
Ik ken de Sonic niet, maar het is alweer een 2006 kite. De tweedehands markt staat vol met 2007 modellen voor lage prijzen. Zelfs nieuw heb je al een overjarige Best Bularoo voor weinig bijvoorbeeld.
Tja, en je vraag is dus meer blijf ik de C-kite trouw, of ga ik voor het comfort van veel depower en een kleinere kitequiver?
In 2007 zijn er fijne SLE kites gemaakt. Als je toch van een C afkomt zou ik voor een SLE/Bow/flatkite gaan waarbij de stuurlijnen direct aan de uiteinden van de bar zitten. Oftewel niet met katrollen (ook wel 2:1 overbrenging gemoend) zoals op de Cabrinha Crossbow of SlingShot TurboDiesel.
Met 1:1 (direct vast aan de bar) heb je meer gevoel in de kite net als bij de meeste C-kites.
Persoonlijk zou ik eens een kite testen van een ander op het strand. De Waroo07 is bijvoorbeeld een veel verkochte kite die erg goed is en betaalbaar is tweedehands. Maar er zijn zat andere opties. Maar ze blijven toch echt anders vliegen als de oude vertrouwde C kite. Je moet er aan wennen, maar dan kan er ook alles mee wat je met een C kan.
In 2006 stond de Bow/SLE nog in de kinderschoenen, en in 2007 is toch best een grote stap voorwaarts gemaakt naar mijn mening, evenals tussen 2007 en 2008