getrapte depower, weer verbeterde versie, met meer foto`s.

Wimt

Berichten: 2498
September 30, 2008, 18:11:15
edit2Rapporteer  
Vergeet de vorige versie maar, deze is veel eenvoudiger.

Foto 2 geeft aan, het knoopje gemaakt in de 5de lijn, waaraan dan een lijntje zit, dat naar de ring gaat die in de chickenloop zit. Op deze foto  is dat niet te zien, maar aan deze ring komt een touwtje die je inhaakt aan je leash. Je haakt ook meteen in de leash, het harpsluitinkje. Zei toch, dat dit makkelijk was.

Voordeel; foto 3 geeft aan, dat bij unhooked gaan, en het gaat mis, het dunne touwtje aangetrokken wordt, de 5de lijn meeneemt, en ondanks dat het touwtje maar zeer kort is (slechts 7 cm, waardoor dit knoopje dus helemaal onder in depowerlijn zit, en dus daarom ook bijna niet in de weg zit), de 5de lijn toch 32 cm wordt aangetrokken.
 Dit komt, omdat het touwtje aan de ring in de chickenloop zit, en bij fout gaan, schuift die ring over de chickenloop naar het einde van de chickenloop, en kom je zo dus op een 5de lijn-aantrekking van 7 + 7 cm + de 15 cm van de loop.
Zo heb je bijna een dubbele depower (depowerlijn is 35 cm).   

Mocht die depower teveel zijn (want bij NEW-school wil je niet te snel uit de lucht vallen), dan kun je met de leash bijv. ook maar alleen inhaken in de ring en de chickenloop. Dan wordt nml. de 5de lijn 7 cm minder aangetrokken.
Zei toch, dat dit makkelijk was :'(.
 Het dunne touwtje heeft een lang los eind. Expres gedaan, want bij een te grote kracht, moet alleen maar de 5de lijn werken.
 Het touwtje zal dus breken, wanneer je releast, en wanneer je releast, komt de ring vrij van de chickenloop, en wordt alleen maar de 5de lijn aangetrokken. Omdat het touwtje is gebroken, kun je het losse eind gebruiken, en dit weer vastknopen bij de breuk.
Deze breuk is voorgeprogrammeerd, want ik wil een kracht van ma. 130 kg, en dat gebeurt, wanneer je een knoop in het lijntje maakt.
Het lijntje zal dus daar breken, niet bij de aanknoping aan de 5de lijn dus, dus kun je makkelijk met het losse lijntje opnieuw een aanknoping maken. Voor het geval dit gebeurt, dit breken zal geen dagelijkse praktijk zijn. Je mag nu effe uitrusten, en het laten bezinken, begrijp ik wel Grin.

Voordeel t.o.v. het vorige systeem is ook; je kunt veel makkelijker bij de 5de lijn komen, voor zelfstart/landing.
Je kunt ook natuurlijk nog steeds alleen inhaken op de 5de lijn, als je effe niet wilt NEW-scholen, wegens storm of zo.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #1 September 30, 2008, 18:24:33
edit2Rapporteer  
serieus!

als ik dit zo zie dan vraag ik me af waarom er tegen elke beginner geschreeuwd word dat ze eerst les moeten nemen terwijl er veel gevaarlijkere dingen zijn bij t kiten..

waar kite je ookalweer wimt? dan ga ik daar iig niet naar toe
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 September 30, 2008, 18:48:22
edit2Rapporteer  
De text was nog niet klaar Spoon, toe jij reageerde, na lezen klaart alles op schater.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #3 September 30, 2008, 19:17:16
edit2Rapporteer  
Als ik er zo overheen lees, snap ik eigelijk ook wel dat text en foto`s niet helpen. Wie neemt er een video/filmapparaat mee naar Workum, morgen of overmorgen? Bel evt; 0653317221.
 
Misschien dat El Rudo er nog een draai aan kan geven, die was de vorige keer ook erg snaps.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 September 30, 2008, 20:05:18
edit2Rapporteer  
ja hoor present!
Die eerste trap snap ik ongeveer, maar dat breekgebeuren zie ik helemaal niet zitten. Wimt zoals je weet ben ik produktontwikkelaar met best wel wat patenten inmiddels, wat ik steeds meer zie is dat het probleem de kern van de uitvinding moet zijn, en hoe je het precies oplost - tja daar zijn soms tig manieren voor. Maar de combi probleem/idee, zoals je dat noemt "getrapte depower" denk ik wel te herkennen.
Ik denk dat jij heel erg praktisch ingesteld bent, en daardoor snel in de bouten en moeren sfeer zit. Dit systeem kan nog veel beter, daar ben ik van overtuigd, maar voordat je "back to the drawingboard" doet, even flink uitzoomen zodat jet het probleem weer fris bij de hoorns kunt nemen.
ghehe ik lijkt wel een afstudeerbeoordelaar op een ontwerpopleiding Smiley
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #5 September 30, 2008, 22:23:42
edit2Rapporteer  
haha hoe toepasselijk die naam op die bar kan je ook schrappen naar Dangerous of Old
Hardcorekiter

Berichten: 26
Antwoord #6 Oktober 01, 2008, 20:28:16
edit2Rapporteer  
wat is dit voor gepruts wimt je speelt wel met je eigen veiligheid

later
Remko

Berichten: 146
Antwoord #7 Oktober 02, 2008, 08:44:04
edit2Rapporteer  
Sjezus Wim. Dat geknoei met je kites en boards is tot daar aan toe. Sterker nog die channel pinda begon zowaar ergens op te lijken.
Maar ik had toch echt gehoopt dat je na je vorige akkefietje had afgeleerd om met je safety te gaan pionieren.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #8 Oktober 03, 2008, 12:39:15
edit2Rapporteer  
wimt heeft het pinda concept gewoon voor dik geld verkocht aan OR en dat is nu de mako geworden (dat vertelde je toch?)

het blijft altijd mooi om te lezen dat je bezig blijft en klaar bent voor verbetering.

ben erg benieuwd naar beeldmateriaal.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #9 Oktober 03, 2008, 14:20:19
edit2Rapporteer  

Bedankt Remco en Hardcorekiter, voor jullie aanmoedigingen en complimenten, ik ga er dus zeker mee door (zolang ik leef). Ik heb een afwijking, dat heet inversie, zal daar wel aan liggen. Jammer dat Michiel mij afkraakt  ThumpsUp.

De eerste foto geeft de uitgangssituatie aan. Ik heb in Workum mijn systeem laten checken door een testpanel van 3 man, met als gevolg dat ik een slordig touwtje heb vervangen door een dikker blauw touwtje.
Dat touwtje moest ook wel dikker, want na het bekijken van het testpanel, brak dit touwtje, en kwamen mijn draden bij een aardige, en daarna ook nog steeds aardige Duitser, in zijn lijnen.
Dat dat nou net Peter, over wie ik teamlij(ei)der ben, moest zien. En hierbij verlaag ik mijn status nog meer.

@ El Rudo; ontwikkel dit product nou maar. Wordt je steenrijk mee (geef mij wel 1% graag, ABN-AMRO nr; 494500001 (eerst nr. staat voor de bank, 2de nummer voor de regio, en de rest van de nummers staan voor de resterende klanten).

Foto 2 geeft aan de mogelijkheid, om minder ver de 5de lijn te laten aantrekken. Dus meer restkracht bij bar-loslating.

En foto 3 geeft de mogelijkheid aan bij maximale aantrekking. dus bij hardere wind werkt dit beter.

Zaterdag was te vlagerig, heb ik niets getest, zondagochtend was goed, en mijn systeem werkte ook goed, depower genoeg, niet teveel. Dus bij een 9m kite is een 7 cm lijntje genoeg, bij mijn gewicht van 74 kg.
Remko

Berichten: 146
Antwoord #10 Oktober 03, 2008, 14:43:58
edit2Rapporteer  
Wim,
Mijn ietwat recessieve reactie op jouw geknutsel komt niet voort uit conservatisme. Mijn reaktie komt voort uit een oprechte bezordheid aangaande de instandhouding van jouw lichamelijke integriteit.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 Oktober 03, 2008, 15:02:19
edit2Rapporteer  
Dit was weer een idee voor veiligheid, Remko. Bijna alle NEW-school kiters, haken de leash in de chicken-loop, en gebruiken een C-kite zonder 5de lijn .
Met mijn methode, heb je dus meer veiligheid, want nu gebruik je dus de 5de lijn. Je hebt nu dus meer depower bij een mislukte trick, en je kunt nog altijd releashen op je 5de lijn.

Dus eerst de moeite nemen Remco, wat hiet wordt uitgelegd. Vroeger waren de reacties op mijn creaties veel vaker in jouw trend, maar ik heb ze bijna allemaal al gedresseerd, en bij deze jij ook Remco; dus AF , op je plaats, en eerst rustig bestuderen wat ik schrijf Wink, zoals El Rudo doet.

Toch nog wat text bij de laatste foto; Het bovenste lijntje, links, is het kleine lijntje, dat op 7 cm vanaf de chickenloop op de 5de lijn is vastgeknoopt (bovenste lijn rechts). Deze 5de lijn is van 3 mm gevlochten Deenyma, je duwt er een priem doorheen, en dan omknoop je dit deneema met de lijntje.
De 3 mm deneema 5de lijn, die nu totaal 7 + 15 (chickelooplengte) +7 cm is aangetrokken.

De dikke lijn onder, is de lijn van 23 cm, die naar de ring in de chickeloop gaat, en aan die ring zit ook de 5de lijn vastgeknoopt.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #12 Oktober 03, 2008, 17:41:25
edit2Rapporteer  
Dus eerst de moeite nemen Remco, wat hiet wordt uitgelegd.

misschien dat dat juist het probleem is..

maakt niet uit hoe je het uitlegt, hoeveel foto's jij ervan maakt en hoeveel beelden jij ervan schiet want niemand (op el rudo na) snapt jou taal..
Misschien een keer een cursus communicatiekunde o.i.d.?
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #13 Oktober 03, 2008, 20:22:40
edit2Rapporteer  

.....brak dit touwtje, en kwamen mijn draden bij een aardige, en daarna ook nog steeds aardige Duitser, in zijn lijnen.


Als jij je kite in mijn lijnen vliegt, zou ik niet vriendelijk zijn. Vlieg jij je kite in mijn lijnen omdat die "creatief met kurk rommel" niet werkt, dan zou ik ziedend worden.

Je brengt niet aleen jezelf in gevaar, maar ook de mede kiters om je heen
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #14 Oktober 04, 2008, 21:17:41
edit2Rapporteer  
relax wimt zal nooit bedrijgde diersoorten met opzet in gevaar brengen.

ook niet als ze uitspraken doen over dingen waar ze niet over kunnen oordelen
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #15 Oktober 05, 2008, 14:31:54
edit2Rapporteer  
JEZUS NIEMAND SNAPT HET HIER

en dat is echt niet wimt zijn probleem dat ligt er puur aan dat veel jongens hier niet the theoretische gang van denken van wimt niet kunnen volgen.

Wimt weet tenminste waarom zijn kite naar rechts gaat als die de bar rechts aantrekt is ook heel simpel. Als je dit kunt redeneren kun je ook best wel redeneren hoe je een betere safety kunt maken.

Echter wat ik denk dat wimt heeft aan slimheid mist ie en beetje in het overbrengen naar leken taal die geen natuurkunde snappen en een oog voor afwerking;) he wimt:P


ik heb vroeger zoveel aan mijn barretjes gekloot, iedereen deed dat,
Niet veel mensen weten het gevoel meer maar zonder donkey dik overpowerd een c-shape vliegen is niet leuk ok per ongeluk uit tehaken. Gevolg iedereen ging ineens snapshakles op hun bar bouwe.............
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #16 Oktober 05, 2008, 14:40:43
edit2Rapporteer  
@wazup, 2 mensen 1 gedachte
marco5000

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #17 Oktober 05, 2008, 16:11:10
edit2Rapporteer  
Ja vroeger had iedereen een snapshakkel die onder spanning niet open ging. Die goeie ouwe tijd. Kocht je een nieuw airblast, moest je eerst een dag knutselen voor je het water op durfde. Ik vind het altijd goed dat mensen de moeite nemen om dingen te verbeteren, of in ieder geval te proberen  dit te doen.
 Zonder types als Wimt had de hele kitesport niet bestaan.
Iedereen die innovatie afkraakt is gewoon bang, als iedereen zo zou zijn zou de hele wereld stil staan. Opbouwende kritiek daarentegen is prima.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #18 Oktober 05, 2008, 16:15:52
edit2Rapporteer  
oja wim, vind t best een slim idee;) met name dat je kan afstellen hoeveel je hem op de 5de wilt laten depoweren op welke stijl of condities je vaart. ben zelf heel blij dat ik op mijn fuel de 5elijn kan afstellen in een cleat, is bijna 80%depoer in de hoek van je venster.
Remko

Berichten: 146
Antwoord #19 Oktober 06, 2008, 17:03:09
edit2Rapporteer  
Het zijn ook niet de ideeen van Wim die me beangstigen. Het is de uitvoering van de ideeen die me beangstigd. Ik heb nog vrij heldere beelden op mijn netvlies van Wim in een hekwerk aan de Oosterschelde kant van Neeltje Jans. Vandaar dat ik mij zorgen maak als ik hoor dat Wim weer met het safety gedeelte van zijn kites zit te prutsen.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #20 Oktober 06, 2008, 19:25:48
edit2Rapporteer  
Had niks met mijn gepruts te maken, al blijft die roddel wel hangen. Door mijn gepruts had ik een release,die al bij 10kg loskon, was toen uniek; heb ik toen niet gebruikt, omdat ik eerstens veel te hoog vloog 
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #21 Oktober 07, 2008, 18:05:22
edit2Rapporteer  
Dus eerst de moeite nemen Remco, wat hiet wordt uitgelegd.

misschien dat dat juist het probleem is..

maakt niet uit hoe je het uitlegt, hoeveel foto's jij ervan maakt en hoeveel beelden jij ervan schiet want niemand (op el rudo na) snapt jou taal..
Misschien een keer een cursus communicatiekunde o.i.d.?


God deelt niet aan iedereen evenveel uit. Aan mij heeft ie, zo voelt het nu dankzij jullie, erg veel vernuft uitgedeeld (jullie zullen het `nerd' noemen).

En aan jullie, aan Spoon in ieder geval, heeft ie dyslexie uitgedeeld, kunnen zelfs geen foto`s lezen, dus zelfs blindheid. En dan ook nog een portie leeghoofdigheid, gewoon `sewen' die man daarboven.

Lezen vraagt natuurlijk wat voorbereiding. Dus vergeet effe dat je ADHD hebt (effe ritolienen), laat je Red Bull uitwerken, trek je spuit uit je arm, en blaas het poeder uit je neus. Ga dan een half uur mediteren, en daarna gaat er een wereld voor je open.

   
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #22 Oktober 07, 2008, 18:11:50
edit2Rapporteer  

.....brak dit touwtje, en kwamen mijn draden bij een aardige, en daarna ook nog steeds aardige Duitser, in zijn lijnen.




Als jij je kite in mijn lijnen vliegt, zou ik niet vriendelijk zijn. Vlieg jij je kite in mijn lijnen omdat die "creatief met kurk rommel" niet werkt, dan zou ik ziedend worden.

Je brengt niet aleen jezelf in gevaar, maar ook de mede kiters om je heen


Ja Spoetnik, ik heb wel altijd naar mijn moeder geluisterd;

`Blijf met je TENGELS van die verrekte drugs af'.


En nu zie je ze dus vliegen; dat heb je ervan, komt nooit meer goed.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #23 Oktober 07, 2008, 18:22:40
edit2Rapporteer  
En aan jullie, aan Spoon in ieder geval, heeft ie dyslexie uitgedeeld, kunnen zelfs geen foto`s lezen, dus zelfs blindheid. En dan ook nog een portie leeghoofdigheid, gewoon `sewen' die man daarboven.

jij bent grappig...

er stond hier een verhaal.. dat heb ik weggehaald..

ik laat t hierbij
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #24 Oktober 07, 2008, 18:23:25
edit2Rapporteer  
??

.....brak dit touwtje, en kwamen mijn draden bij een aardige, en daarna ook nog steeds aardige Duitser, in zijn lijnen.




Als jij je kite in mijn lijnen vliegt, zou ik niet vriendelijk zijn. Vlieg jij je kite in mijn lijnen omdat die "creatief met kurk rommel" niet werkt, dan zou ik ziedend worden.

Je brengt niet aleen jezelf in gevaar, maar ook de mede kiters om je heen


Ja Spoetnik, ik heb wel altijd naar mijn moeder geluisterd;

`Blijf met je TENGELS van die verrekte drugs af'.


En nu zie je ze dus vliegen; dat heb je ervan, komt nooit meer goed.
??

Zit ik teveel aan de drugs, of jij??
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.