Slingshot rev bar mod’s

stefanatix
Gast
November 04, 2008, 22:00:28
edit2Rapporteer  
Ik wil deze modificatie doen bij mijn REV bar ,
nu vraag ik me af of iemand hier al ervaring mee heeft ?

http://www.seabreeze.com.au/forums/topic.asp?TOPIC_ID=41237

sjembek

Berichten: 984
Antwoord #1 November 04, 2008, 22:58:04
edit2Rapporteer  
Is het dan echt zo zwaar om de (de)poweren?

Als dat zo is, kan ik me voorstellen dat er behoorlijk wat slijtage onstaat op de bar zelf.
Hoe is dat bij de Rev bar? Bij mijn Profire('06) bar heb ik tot 3 keer aan toe een depowerkoord
moeten vervangen omdat het gat in mijn bar zo uit werd gesleten door het koord dat het touw gewoon op werd gegeten. Totdat het gat zo groot werd dat ik mn hele bar moest vervangen :Z

Is dat ook zo bij deze bar of zit er een versteviging op ofzo?
Hoe zit het trouwens met het slingshot logo op de bar? Op mijn ouwe bar stond alleen nog Sli hot whehe. Scheuren deze ook zo snel af?
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #2 November 04, 2008, 23:23:36
edit2Rapporteer  
De Rev heeft een geweldige bar, maar dit is idd de enige modificatie die ik zou doen. Onbegrijpelijk dat ze zelfs ook niet een glijlager hebben gemaakt ala Naish.  Dit ziet er super uit ThumpsUp
zjunnusun

Berichten: 236
Antwoord #3 November 05, 2008, 23:08:47
edit2Rapporteer  
Het enige nadeel is dat als de lijnen niet onder spanning staan het katrol "dwars" kan gaan liggen en de lijn dus niet meer over het wiel gaat. Ik heb toevallig eens zo'n katrolletje ertussen gehad en dat gebeurt toch redelijk makkelijk, hebhem daarom weer in de kast.
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #4 November 05, 2008, 23:45:19
edit2Rapporteer  
Het enige nadeel is dat als de lijnen niet onder spanning staan het katrol "dwars" kan gaan liggen en de lijn dus niet meer over het wiel gaat. Ik heb toevallig eens zo'n katrolletje ertussen gehad en dat gebeurt toch redelijk makkelijk, hebhem daarom weer in de kast.


ik zit er ook over te denken je ziet nu al slijtage na 3 keer kiten
en depoweren gaat zwaar maar wel te doen

ik vaar met slingshot fuel

deze spullen zijn toch te halen bij een zeilwinkel
Remko

Berichten: 146
Antwoord #5 November 07, 2008, 16:51:37
edit2Rapporteer  
Bar en stopper goed van je af duwen met poweren / depoweren en dan heb je dat hele katrolletje niet nodig.
stefanatix
Gast
Antwoord #6 December 21, 2008, 19:50:42
edit2Rapporteer  
Ik heb vandaag de Mod getest .
Ging echt super smooth ,het depoweren gaat ook echt makkelijk nu  ThumpsUp
De cleat pakte het 6mm dyneema koort echt beter vast .
Je krijgt het koort ook veeeel beter los uit de cleat met power en depoweren .
Dat probleem dat de katrol dwars komt te liggen had ik niet ,maar ik heb wel een katrol met een swivel erop gezet .(Harken bullet 183)

robin..

Berichten: 1511
Antwoord #7 December 22, 2008, 18:40:36
edit2Rapporteer  
Harken bullet 183

Breaking strength (lb): 2000
Breaking strength (kg): 907

wel genoeg tog
stefanatix
Gast
Antwoord #8 December 22, 2008, 19:26:17
edit2Rapporteer  
Misschien kon ik een kleinere pulley erop zetten maar ik heb voor deze gekozen .
De Harken Pully  lijkt op de grote van de Takoon Furia 2 pully
volgens mij moet je ook naar de SWL  227 Kg kijken.




Sheave dia. (in): 1 1/8
Sheave dia. (mm): 29
Length (in): 2 3/4
Length (mm): 70
Weight (oz): 1.5
Weight (g): 43
Max. line dia. (in): 5/16
Max. line dia. (mm): 8
Shackle pin dia. (in): 3/16
Shackle pin dia. (mm): 5
SWL (lb): 500
SWL (kg): 227
Breaking strength (lb): 2000
Breaking strength (kg): 907



 

Rooky

Berichten: 190
Antwoord #9 December 23, 2008, 19:12:59
edit2Rapporteer  
volgens mij is wat jij wilt ,  het het zelfde meganisme als bij mijn airush bars :




deze slijt idd wel redelijk snel hoor. maar het systeem werkt heel goed.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.