Morres
|
wij roepen altijd (elk jaar wel 1-2x ) 'oeh oeh oeh'
|
|
|
DHSKite
|
Toen ik in cabarete zat kwam er wel eens zo'n klein dominicaantje langs racen met sneltrein vaart.. die draaide zich dan ff om en maakte wat apen geluiden (geen grapje) ..
ik heb mij rotgezocht naar apen op het water.. maar `t was tevergeefs..
|
|
|
wouterb
|
wij roepen altijd (elk jaar wel 1-2x ) 'oeh oeh oeh' Dat roepen ze op de apenrots van artis ook, en daar zitten geen zeehondjes... lol maarre ontopic: geen idee.
|
|
|
Bram Wilbrink
|
morris zijn geluiden zijn geluid/gebaar is de juiste
|
|
|
robin..
|
op lfb hebben we een locale zeehond! minstens 1 keer per 3 weken zien we er een heel dichtbij! leuke beestjes!!
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
mondelinge handgebaren komen erg slecht door met een cap op je kanis, ik dacht dus ook meer aan manuele handgebaren die je zeg maar met de hand doet. Ik zag wel een gebaar voor haaien, die zou je kunnen gebruiken: Hand vlak, verticaal (vingers omhoog), dwars voor je gezicht (een beetje de haaievin nadoen)
|
|
|
Alferink
|
Wij doen altijd de armen boven gestrekt boven het hoofd in rechtop varend houding. Vervolgens golven met het gehele lichaam met daarbij de onderlip zo ver mogelijk voorwaarts getuit. Tijdens deze beweging kan er gevarieerd worden door ipv links-rechts te golven, naar voor-achter te golven.
Er zijn zelfs waaghalzen die links-rechts en voor-achter combineren.
Ook kan er tijdens het golven een schokkende beweging met de neus opwaarts gemaakt worden om zo de laatste twijfels ten behoeve van een zeehond weg te nemen.
|
|
|
El Rudo
|
zeg en doe je daar ook iets met een bal bij? Plus, als je medekiter jou dan geen haring geeft, kijgt die dan een klap met de staart (aanval vanuit railey)
|
|
|
Poeri
|
die zeehond zag ik van de week ook:D
|
|
|
Jordi_1990
|
wat heeft dit met kiten te maken :S?
|
|
|
Marko
|
wij staan hier even de bewegingen te maken die omschreven werden maar ik denk dat dat niet gaat lukken als je je kite in de lucht hebt. Daarbij lastig om je evenwicht te bewaren. De slappe lach is ook leuk. Trouwens goede warming up , voordat je gaat kite ( links rechts vorwaarts achterwaards. Geinige beweging:P. Maar nu weer on topic: heb geen flauw idee
|
|
|
Alferink
|
Wat heeft jou opmerking met het onderwerp van dit topic te maken? Kijk, zeehonden zitten niet op die binnenmeertjes nee, maar de echte ruige zeekiters worden er keer op keer mee geconfronteerd. Het is daarom ook van internationaal belang dat hier een goede oplossing voor word getroffen, deze serieuze kwestie zou in de lounge ondergewaardeerd zijn. @ Rudo, de bal heb ik nog niet eerder toegepast zien worden, ik zou zeggen, probeer het de volgende keer is. Dan is natuurlijk meteen duidelijk wat er bedoeld word. Heb me gister erg vermaakt met een Paars ballonnetje dat in het water lag, dus zo'n slecht idee is het niet.
|
|
|
FunkyoneNL
|
Optie is vragen of pieterburen gelijk die zee hond weesjes wil markeren met een oranje fluoriserende lak. Dan zijn we over 5 jaar van dit probleem af. Misschien tevens een optie om een mastvoet te monteren op het beest zijn ruggetje zodat we een vlaggenmast van ca. 7 meter op diens rug kunnen plaatsen waarop fier een vlag met de afbeelding van een zeehond wappert. Is tevens makkelijk tellen voor de vaderlansche dierentellers, zo kunnen zij misschien i.p.v aantallen gokken is concreet een telling uitvoeren.
|
|
|
El Rudo
|
Precies! Want hoe weten we zeker dat er onder die palen op de playa geen ingedaalde zeehondjes zitten? Het zou alleen al een daad van postmortale dierenliefde (nee Tommy!) zijn om die eens uit te graven!
|
|
|
jesse.
Logs: 0 | 6 uur
|
Wat heeft jou opmerking met het onderwerp van dit topic te maken? Kijk, zeehonden zitten niet op die binnenmeertjes nee, maar de echte ruige zeekiters worden er keer op keer mee geconfronteerd. Het is daarom ook van internationaal belang dat hier een goede oplossing voor word getroffen, deze serieuze kwestie zou in de lounge ondergewaardeerd zijn. @ Rudo, de bal heb ik nog niet eerder toegepast zien worden, ik zou zeggen, probeer het de volgende keer is. Dan is natuurlijk meteen duidelijk wat er bedoeld word. Heb me gister erg vermaakt met een Paars ballonnetje dat in het water lag, dus zo'n slecht idee is het niet. Jordi woont Op terschelling, daar zijn geen binne meertjes... waar je kunt kiten? Is zit waarschijnlijk altijd dichter bij de zee dan jouw
|
|
|
wazzaah
|
Jordi kite altijd op t meertje bij camping de Kooi want hij mag nog niet de zee op van zn school En over die zeehonden, zijn er zo vaak hier. Ga soms wel s ff dobberen en dan duiken ze steeds om je heen op. Al lig ik wel s vaker te dobberen maar dat heen dan meer te maken met de sanitaire stop dus dan kan je maar beter iets verder weg blijven
|
|
|
Alferink
|
Wat heeft jou opmerking met het onderwerp van dit topic te maken? Kijk, zeehonden zitten niet op die binnenmeertjes nee, maar de echte ruige zeekiters worden er keer op keer mee geconfronteerd. Het is daarom ook van internationaal belang dat hier een goede oplossing voor word getroffen, deze serieuze kwestie zou in de lounge ondergewaardeerd zijn. @ Rudo, de bal heb ik nog niet eerder toegepast zien worden, ik zou zeggen, probeer het de volgende keer is. Dan is natuurlijk meteen duidelijk wat er bedoeld word. Heb me gister erg vermaakt met een Paars ballonnetje dat in het water lag, dus zo'n slecht idee is het niet. Jordi woont Op terschelling, daar zijn geen binne meertjes... waar je kunt kiten? Is zit waarschijnlijk altijd dichter bij de zee dan jouw Zeg straatschoffie, ga jij is ff naar bed, Sesamstraat is al afgelopen.
|
|
|
Vinni
|
Ja en het jeugdjournaal ook al Alferink, dus jij ook de bedstee in!! Wat ik hier nu nog doe? Ik heb opblijf avond Maar om weer ontopic te gaan, als ik iemand met een bal zie, dan begin ik toch serieus te twijfelen tussen een dolfijn en een zeehond
|
|
|
Geronimo79
|
Is et Jordi dis-dag? en niemand die mij even uitnodigd????? daar zijn wij zoetwaternoorderlingen errug goed in geworden sinds jordi mee doet. Maar tis idd een zoutwaterratje geworden ondertussen.. iets met school en matrozen die te lang zonder vrouwelijk schoon zitten.. ik stem voor "oeh oeh oeh"
|
|
|
FunkyoneNL
|
Precies! Want hoe weten we zeker dat er onder die palen op de playa geen ingedaalde zeehondjes zitten? Het zou alleen al een daad van postmortale dierenliefde (nee Tommy!) zijn om die eens uit te graven!
Maar Rudo is wel een hels karwei om ze weer terug te krijgen mee eruit graven wil ik doen al is het alleen maar om die eventuele diertjes te redden.... terug plaatsen laat ik aan de verantwoordelijke plaatsers over!
|
|
|
Walt0r
|
oh....
ik vind oeloeloeloeloe een mooier geluid, net zoals Seabert dat doet.
|
|
|
Jelle
|
Toen ik in cabarete zat kwam er wel eens zo'n klein dominicaantje langs racen met sneltrein vaart.. die draaide zich dan ff om en maakte wat apen geluiden (geen grapje) ..
ik heb mij rotgezocht naar apen op het water.. maar `t was tevergeefs..
Daar zie je walvissen langskomen, bultruggen. Die bult gebruiken ze dan als slider.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Kijk gisteren een paar uurtjes geblaft op de slufter. Terug in de auto was het van "Joooooh zag je die zeehond", ik had weer niks gezien. Ikke heb die vette dikke seabird lekker wel aan me voorbij zien trekken
|
|
|
Jordi_1990
|
@ wazaah, kan je wel stoer doen maar zelf zit je op t droge wegens de verschrikkelijke *kuch* *kuch* kou
|
|
|