Muziek tijdens het kiten

Power Zone

Oktober 23, 2009, 21:32:51
edit2Rapporteer  
Beste mede-kiters,

Ik heb een intern conflict tussen mijn geest en mijn lichaam, ik kan namelijk heel goed dromen en me voorbereiden hoe ik de eerst volgende keer dat ik op het water sta mijn allerhoogste sprong, dikste kiteloop of kiteloop-backroll ga maken, wanneer ik aan het optuigen ben raak ik helemaal opgefokt en zenuwachtig en ga ik vastberaden het water op.

Echter als ik op het water ben en ik daad werkelijk mijn move wil gaan maken dan gaat er ergens op het laatste moment een knop om (die knop die bij Ruben al een poosje stuk is zeg maar...) en weigerd mijn lichaam en maak ik een hopje als een mietje.

Op wintersport heb ik hetzelfde met snowboarden maar dan drink ik gewoon een biertje en heb ik nergens last van Grin

Als ik normaal een up-tempo muziekje op heb staan dan krijg ik daar heel veel energie van, net die energie die ik nodig heb om wel mijn move te proberen. Nu zijn er een aantal waterdichte mp3 spelers op de markt van o.a. Dolphin en Decathlon maar de kwaliteit daarvan is gewoon weg triest te noemen.

Dus... zelf wat geknutselt en ik kan na 2 maanden zeggen dat het heel erg goed werkt, geluidskwaliteit is erg goed en de headset blijft erg goed zitten, volume kan ook zodanig hard dat je het ook goed hoort tijdens het varen.

Het recept is simpel:

Headset:       Sennheiser PMX-80
Mp3 speler:   Ipod Shuffle 2e generatie (lekker stevig en voor een
                    paar tientjes op marktplaats te vinden)

De Ipod uit elkaar gehaald en waterdicht gemaakt met zoutwater bestendige siliconen, even de knopjes een paar keer heen en weer doen en laten drogen.

De nieuwe cd van de Prodigy 'Invaders must die' er op en knallen Joepie
jporry

Antwoord #1 Oktober 23, 2009, 21:54:25
edit2Rapporteer  
lol Grin

alleen het kan veel makkelijker,
http://www.sportemotion.nl/info.asp?id=1079&AppMode=PRODPAGE&ItemCode=11999

http://www.sportemotion.nl/info.asp?id=1079&AppMode=PRODPAGE&ItemCode=11209

Hoef je niks te slopen alleen wat prijzig.
Tis maar of je ervoor over hebt Wink
Basjuh

Antwoord #2 Oktober 23, 2009, 21:59:05
edit2Rapporteer  
geen muziek tijdens het varen.... wanneer iemand je roept en je hoort het niet kunnen er vreemde dingen gebeuren..... Hetzelfde voor snowboarden en fietsen en noem maar op...

En heeel eigenlijk...........het gaat om de elementen. Je moet het water horen, de wind, de sneeuw... Dus misschien eerst aan je eigen knopje werken en het niet proberen te compenseren met andere middelen... Of accepteren dat je een mietje bent! dromen mag!
Marko

Antwoord #3 Oktober 23, 2009, 22:04:31
edit2Rapporteer  
geen muziek tijdens het varen.... wanneer iemand je roept en je hoort het niet kunnen er vreemde dingen gebeuren..... Hetzelfde voor snowboarden en fietsen en noem maar op...

En heeel eigenlijk...........het gaat om de elementen. Je moet het water horen, de wind, de sneeuw... Dus misschien eerst aan je eigen knopje werken en het niet proberen te compenseren met andere middelen... Of accepteren dat je een mietje bent! dromen mag!

Hier ben ik het mee eens. Het gaat toch om alles, de geur het gehoor van het water en de sfeer op het water.
Shannon

Antwoord #4 Oktober 23, 2009, 22:27:27
edit2Rapporteer  
och tja.

Wie bepaalt waar het omgaat. Als je zo lekkerder vaart is dat prima toch? Alleen inderdaad niet te hard zetten zodat je je omgeving wel kan horen;)

ik vind het iig erg crea, maar loopt er dan geen water via de knopjes erin? Neem aan dat je nog wel een beetje speling moet hebben om de knopjes in te kunnen drukken?
bikiniisuit
Gast
Antwoord #5 Oktober 23, 2009, 22:51:33
edit2Rapporteer  
nou power zone kom op met je up tempo muziek. zit al 3 dagen allerlei shit te luisteren en de wereld is wreed. nix leuke muziek. shannon nog bedankt voor je tips, tis helaas daarbij gebleven, kan gewoon nix leuks vinden
martimor

Antwoord #6 Oktober 23, 2009, 23:30:39
edit2Rapporteer  
en dan het nummer colours (album invaders must die) dan kan je alles aan Joepie
vette cd,heeft al een boete opgeleverd . (tip: draai hem niet in de auto Grin)
Power Zone

Antwoord #7 Oktober 23, 2009, 23:33:02
edit2Rapporteer  
@ jporry
Die eerste is degene die bij decathlon verkocht wordt en die tweede is van het merk 'dolphin' (hebben er twee types trouwens) maar de kwaliteit ervan is echt heel treurig, echt een afrader.

@ Basje
Als je het volume hard genoeg zet dat je het lekker goed hoord dan is het ongeveer hetzelfde niveau als de wind die op je oren staat te blazen. Omgevingsgeluid is gewoon goed te horen. Het is niet hetzelfde als dat je een koptelefoon op hebt in een rustige omgeving waarbij je niets meer van de omgeving hoort.

@ bikinisuit
Je gebruikt maar een dun laagje siliconen, en de siliconen blijft flexibel.

@ martimor
Jij begrijpt het Grin daar krijg je zo veel energie van! heb een kaartje voor voo het concert op 23 nov in de HMH Joepie Joepie Joepie
jporry

Antwoord #8 Oktober 23, 2009, 23:58:20
edit2Rapporteer  
@ power zone
als je niet zo technisch bent dan is dat genoeg Wink
zelf twijfel ik ook of het houd in zout water  Undecided
maar ze geven wel gegarandeerd muziek Tongue
piede

Antwoord #9 Oktober 24, 2009, 00:22:05
edit2Rapporteer  
Weet je wat jij moet gaan doen?

Minder dromen en meer kiten
jporry

Antwoord #10 Oktober 24, 2009, 07:25:35
edit2Rapporteer  
@ piede, kite is toch om te dromen.
zodra je hangt in de lucht dan zit je al in de wolken

zelf geniet ik van de natuurlijke elementen
bikiniisuit
Gast
Antwoord #11 Oktober 24, 2009, 13:18:26
edit2Rapporteer  
@martimor, ff meer tips, ipod kan echt meer aan, meer liedjes thnx
Geronimo79

Antwoord #12 Oktober 25, 2009, 21:22:08
edit2Rapporteer  
Mjah... als je muziek luisterd als je zowat alleen op et water bent... kan ik me voorstellen. Maar met meer mensen... onverantwoordelijk.. Zelfde met snowboarden.. van mij mogen ze alle boarders met muziek op terplekke van de pistes aftrappen.. levensgevaarlijk die mongolen.
leeany

Antwoord #13 Oktober 25, 2009, 21:32:51
edit2Rapporteer  
Pff weet precies wat je bedoeld, met muziek op ga ik ook stukken verder dan zonder muziek.
Live muziek op het strand zou ook echt een boner-opwekkend concept zijn. *noisecontrollers live @ slufter.. pfoe*

Maar om even terug te komen op het snowboard en fiets verhaal, ik zie het probleem niet zo. Zelfs merken als R.E.D. (Burton) en Giro e.d. maken helmen waarin je audio systemen kan monteren, en het soms al inbegrepen is. Als het hard waait hoor ik uberhaupt niemand buiten een straal van 15 meter ongeveer. Hetzelfde voor wintersport. Op die fiets heeft niemand er last van lijkt me, al moet ik zeggen dat ik me soms kapot schrik als er een scooter langs komt terwijl ik muziek op heb.
martimor

Antwoord #14 November 09, 2009, 01:08:11
edit2Rapporteer  
@ martimor
Jij begrijpt het Grin daar krijg je zo veel energie van! heb een kaartje voor voo het concert op 23 nov in de HMH Joepie Joepie Joepie

vet, veel plezier daar.

nog ff voor mensen die geen mcgiver zijn Grin Grin
waterdichte mp3 voor 66 pleuro
http://link.marktplaats.nl/291369420
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.