Mirns Woensdag

ChironDG

November 29, 2009, 17:33:13
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik had een vraag, ik ben beginner, en heb toch regelmatig dagen vrij. Nu ben ik woensdag ook vrij, en zie ik dat het zo'n 22 knopen is op mirns. Ik heb een 10m2 en een 7m2 kite.

Ik vroeg me af wat jullie aanraden? Wel of niet gaan, ik lees de laatste tijd een heleboel nare berichten, en ik neem liever het zekere voor het onzekere. Vorige week vond ik de wind erg hard, en ik wist niet of ik wel genoeg ervaring had om te gaan.

Graag jullie mening, want ik wil niet m'n leven riskeren om nog even het water op te gaan.

Chiron
jporry

Antwoord #1 November 29, 2009, 18:17:19
edit2Rapporteer  
Hoeveel weeg je want dan is het wat makkelijker te beantwoorden.
Ik denk echter 10 voldoende want ik verwacht niet dat je veel lichter bent dan 60kg Tongue
Lude

Antwoord #2 November 29, 2009, 18:41:17
edit2Rapporteer  
Heel verstandig dat je deze vraag hier stelt als je er niet zeker van bent.

Zo te zien is woensdag een mooi windje voorspeld... Maar dat kan nog veranderen natuurlijk...

Waarschijnlijk is de 10 de juiste keus voor die dag. maar kleiner is natuurlijk  altijd veiliger.

Laat hem ergens in het water op, een eindje van de kant af (zoek even naar iemand die mee wil lopen met jou kite het water in). Dan komt het vast wel goed.

Wat een goede optie is, als je bang bent tijdens het oplaten om ergens op te klappen, 1 hand op je bar houden en 1 hand aan je quick-release.

Ook als je denkt dat het te gek gaat, aarzel niet om aan je safety te trekken.

Op tijd stoppen is ook belangrijk, Zuiderwind is bij Mirns onshore, dus recht het strand op. Hoe verder je afvalt (als je nog geen hoogte kunt lopen), hoe dichter je dus bij de 'gevaarlijke' kant bent.

En als je het niet vertrouwt, even iemand (of meerderen) op de kant om advies vragen.
Idefixe

Antwoord #3 November 29, 2009, 19:12:54
edit2Rapporteer  
Bij het FORUM onder TREFPUNT vind je DIT topic. Hier vind je alles over Mirns / de locals / wie er wanneer is enz.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #4 November 30, 2009, 02:13:10
edit2Rapporteer  
Goede zaak dat je het even vraagt.
Idefixe heeft de link al gegeven en er is altijd wel een local @ Mirns die je kan helpen maar hou er wel rekening mee dat het woensdag waarschijnlijk een stuk kouder zal zijn.
Verwachting is dat het aankomende woensdag 5 C zal zijn en dat zijn geen lekkere temp om te beginnen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.