martijnc
|
mooi die vrienden ook..
|
|
|
|
Tim_GTS5
|
Beetje dom van die kiter zelf ook dat hij niet ff meer upwind gaat staan zodat ze kite strak staat...
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Leuke gasten, ........ stelletje idioten
|
|
|
Idefixe
|
Dit is echt al een hele oude hoor Het gaat over een clubje windsurfers waarvan er eentje gevraagd wordt om even een vlieger te starten. Gelukkig komt een circus als dit in de praktijk steeds minder voor....
|
|
|
|
leeany
|
Kan ook andersom.. werd mij ooit gevraagd iemand zijn kite op te gooien, terwijl hij helemaal tegen de wind in ging staan. Ik zijn kite neergelegd en vervolgens gevraagd of hij wel een idee had hoe het moest e.d. Bleek dus van niet.
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Beetje dom van die kiter zelf ook dat hij niet ff meer upwind gaat staan zodat ze kite strak staat...
Idd, die gast die oplaat kan er niets aandoen, hij weet niet beter en wordt niet eens geholpen. het is de kiter zelf die verantwoordelijk is, wat een zak........
|
|
|
Jeromez
Logs: 0 | 427 uur
|
Wat ik een aantal maal aan de hand heb gehad is dat de helper de kite al loslaat voordat ik mn duim omhoog steek. Gelukkig geen ongelukken gebeurd. Sindsdien als ik ook maar het vermoeden heb dat de helper een beginner is of een andere watersporter, dan vraag ik dat en desnoods even uitleg wat ik van hem verwacht.
|
|
|
Marko
|
Dom van die kiter..
|
|
|
Marko
|
Wat ik een aantal maal aan de hand heb gehad is dat de helper de kite al loslaat voordat ik mn duim omhoog steek. Gelukkig geen ongelukken gebeurd. Sindsdien als ik ook maar het vermoeden heb dat de helper een beginner is of een andere watersporter, dan vraag ik dat en desnoods even uitleg wat ik van hem verwacht.
Heb ik ook al een keer gehad. Er lag een surfboard over mijn stuurlijn en die wou er niet onderweg. Dus ik loop even een stukje naar voren om dat board weg te halen wat doet die persoon.. Laat mijn kite los. Kite gaat dus weer naar beneden sturen maar omdat ik hard aan de andere stuurlijn trok vloog het board naar beneden (2m) en me kite bleef in de lucht staan.. Als je gevraagd word om een kite opte laten en je kan het niet zeg het dan gewoon...
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Wat het launchen van mijn kites betreft, blijft mijn Flysurferverleden mij achtervolgen. Als ex-Flysurfer zit het selflaunchen nog altijd in mijn hersens gebakken. Dit leidt wel eens tot hilarische taferelen .......... Voor Basjuh en (R)ikke, twee soepkippen uit Limboland, is dit het hoogtepunt van onze uitstapjes richting kust. Maar het gaat wel steeds beter .......
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Is inderdaad duidelijk dat dit een windsurfer is. ik heb hetzelfde gehad op Brsdam. Er stond een gastje te kiten en na hem neergelaten te hebben vroeg ik of hij mij wou oplaten (iemand die kite kan toch wel launchen dacht ik...).
Nog voor ik upwind van mijn vlieger kon lopen gooide hij de kite al op. Uiteindelijk gereleased en hem ff aangesproken over hoe het wel moet. Tevens gevraagd hoe hij aan die kite komt terwijl hij niet kan kiten. Die had hij blijkbaar gehuurd bij de kiteschop daar en had ook duidelijk aangegeven dat hij nog geen les heeft gehad.
|
|
|
Vliegenaar
Geen avatar
|
Die windsurfer kan er nix aan doen volgens mij, hij heeft nog aardig wat geduld vind ik zelf. De kiter staat gewoon op de verkeerde plek als hij de OK geeft.
|
|
|
rocket man
|
die kiter is zelf ook een prutser. Zie op 44sec. als de kite wind vangt: had ie niet zo hard naar links moeten sturen maar de kite gewoon aan de rand van het venster houden, had ie'm heel smooth de lucht in gekregen
|
|
|
mbetz
|
ook nogal dom om de kite te starten vanuit deze lokatie; nooit een kite starten naar het strand toe, altijd naar het water toe, dat is zowiezo veiliger....
|
|
|
Krommen
Geen avatar
|
Ik dacht precies hetzelfde, waarom niet richting water gestart.
|
|
|
|
Walt0r
|
Ik dacht precies hetzelfde, waarom niet richting water gestart.
daar is een grappige theorie over; Als het mis vliegt de kite vrijwel altijd naar de tegenovergestelde kant toe van waar je hem oplaat, dus richting water. Dus kite oplaten aan de tegenovergestelde strantkant is helemaal niet raar.
|
|
|
jporry
|
Ook vaak meegemaakt dat al een duim omhoog ging terwijl hij nog niet goed stond.
Eén ding leer je zeker. 1: laat een kite op door iemand met ervaring. 2: maak duidelijke afspraken voor het oplaten 3: zorg dat duidelijk communicatie is tussen je hulpje.
En als je twijfelt, niet verder gaan want dat levert problemen. Op autostrand kom je hier zo veel problemen tegen.
|
|
|
Marsie
|
Ongeloofelijk dat de " mannen " die bij de camera staan tegen degene die de kite vasthoudt constant roepen laat maar los Ik denk dat degene hier helemaal in de war van raakt en misschien zonder dat stomme commentaar (vind ik) gewoon nog gewacht had,zonder nog precies te weten hoe alles in zijn werk zou gaan.
|
|
|
GreenCap
|
Hahaha hij gooit hem ook echt nog stukje de lucht in omhoog Tsja na mijn menig kan IEDEREEN een kite oplaten als je van te voren even duidelijk afspreekt dat ze bijv. de kite nooit los laten voordat je de thumb-up geeft. In dit geval duidelijk de onervarenheid van de kiter, zoals al eerder gezegd had hij even paar meter upwind moeten lopen en dan had die kite niet eens naar achter kunnen vallen.
|
|
|
wouterb
|
Hahaha hij gooit hem ook echt nog stukje de lucht in omhoog Tsja na mijn menig kan IEDEREEN een kite oplaten als je van te voren even duidelijk afspreekt dat ze bijv. de kite nooit los laten voordat je de thumb-up geeft. In dit geval duidelijk de onervarenheid van de kiter, zoals al eerder gezegd had hij even paar meter upwind moeten lopen en dan had die kite niet eens naar achter kunnen vallen. Of de knuppel met de kite in z'n knuisten, had gewoon naar de kiter moeten luistern ipv een willekeurige cameraman. poging tot zware mishandeling?
|
|
|
GreenCap
|
ik zie de kiter op moment van loslaten niet in beeld, wie weet stak hij wel zijn duim op en roepen die dudes dat hij hem moet loslaten...
|
|
|