leren kiten

m@rielle

Geen avatar

Mei 31, 2006, 02:54:22
edit2Rapporteer  
hallo,

sta vaak met mijn powerkite op het stand naar jullie te kijken en heb de knoop doorgehak, ik wil leren kiten!!!!!!  (grinnik_kitesmiley)

het lijkt me mooi dat te combineren met een vakantie in het buitenland (egypte??? )
nu lees ik hier veel over goede spots enzo maar ik ben meer op zoek naar tips over goede beginners plekken waar ze ook goed lesgeven.

wie heeft er suggesties???
mag ook van georganiseerde kite trips zijn. want m'n vrienden liggen liever gewoon op het strand  loser

of zeggen jullie gewoon in nl leren ....

kortom, alle tips zijn welkom
thanx
(HJ) MINI-ME

Antwoord #1 Mei 31, 2006, 03:09:13
edit2Rapporteer  
Ik zou niet willen wachten totdat het vakantie is :Smiley....
Gewoon nu lessen en daar ook lessen of huren ThumpsUp
Bluecupra

Antwoord #2 Mei 31, 2006, 03:18:43
edit2Rapporteer  
Dat is idd mijn idee. Lekker hier les nemen in de eigen taal. Dan materiaal kopen en gaan oefenen.

Voor je het weet kan je al aardig varen. Zo heb je alleen maar meer plezier waar je ook op vakantie heen gaat  ThumpsUp
Pbter

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 31, 2006, 03:27:59
edit2Rapporteer  
idd, lekker in nederland leren en je eerste rakjes kunnen varen.
dan op vakantie gaan!
jelle192

Antwoord #4 Mei 31, 2006, 03:31:39
edit2Rapporteer  
Marielle vraagt niet wat jullie zouden doen, maar wat een leuke plaats in het buitenland is om te leren kiten...

Egypte is prima. In Hurghada hebben ze een goede school die veiligheid serieus neemt. Ondiep, vaak wind en ruimte genoeg. www.colonawatersports.nl

Je kan gewoon een goedkope all inclusive nemen, maakt niet zoveel uit waar in hurghada je hotel is, je kan gewoon voor weinig (ca 0,25 euro) een taxibusje nemen naar de kitespot.

Verder kan je in Cumbuco (brazilie) goed kiten en in Cabarete (opgezet door een nederlandse kitehighmember) http://www.hookedsports.com/.

Ik zou dus juist wel er een hele vakantie van maken. Dan leer je in een keer goed kiten, terwijl het "venster" wanneer je in nederland kunt leren kiten vrij klein is (als beginner moet het niet te koud zijn, eigenlijk precies 4 bft waaien, je overal kunnen staan, er geen aan of aflandige wind zijn en het niet te druk zijn....dat heb je niet zo vaak in nederland... Kitevakantie om het te leren is juist een top idee!)

Succes!
Merc
Gast
Antwoord #5 Mei 31, 2006, 04:50:42
edit2Rapporteer  
Jelle helemaal waar!

Marielle, ga lekker op vakantie leren kiten! Het voordeel is dat je een hele week de tijd hebt, niet afhankelijk van wel of geen wind! Gewoonweg de hele vakntie kiten. Enne wat nog mooier is dan kom je terug in het koude kikkerlandje maar dan kan je wel al lekker varen. Maar vergeet niet dat je dan met golven en getij te maken krijgt.

Gr en veel succes  YeSS
Dirk Snijder
Gast
Antwoord #6 Mei 31, 2006, 06:10:05
edit2Rapporteer  
Ik ben momenteel les aan het nemen op Bonaire. Niet super goedkoop, wel super relaxed! Altijd lekker weer, altijd wind, warm water, ze spreken gewoon nederlands, en na afloop lekker een cocktailtje drinken onder een palmboom. En je vrienden kunnen lekker met hun luie * op het strand liggen.

Groet, Dirk

www.kiteboardingbonaire.com
info@kiteboardingbonaire.com

Jarno

Geen avatar

Antwoord #7 Mei 31, 2006, 06:52:28
edit2Rapporteer  
ikzelf heb in nieuwzeeland mijn lessen gehad, super, taal is natuurlijk engels dus geen probleem was bij het plaatsje raglan op t noordeiland..

nadeel is dat t wel een eindje vliegen is en niet goedkoop, maar voordeel was wel dat ik hier in nederland gelijk mn eigen spullen heb gekocht en zeer snel lekker kon varen hier!

Naish........what else???

Antwoord #8 Mei 31, 2006, 14:28:45
edit2Rapporteer  
Ik zou geen les nemen in het buitenland en al helemaal niet in Hurgada (Egypte). Bij Colona heb je vaak vlagerrige wind(vooral bij het oeffen gedeelte) en veel obstakels op het strand. Tijdens het leren zul je veel vallen en de kans op blessures is best groot. Een flinke blessure aan voeten, enkels of knienen kan je vakantie goed verpesten, in dat soort landen wil je niet in het ziekenhuis belanden! Spullen slopen is ook direct kopen!!!!!
Merc
Gast
Antwoord #9 Mei 31, 2006, 16:05:09
edit2Rapporteer  
slopen kopen tijdens een les? Of tijdesn de huur?

Mijn vriendin heeft in Portugal les gehad gewoon iko maar het waren zwaar waardeloze lessen. Ik ben er namelijk bij gebleven.

Maar ja..... je moet toch alles zelf ervaren.

Dussss..... goed informeren voordat je op reis gaat is een conclusie die ik uit deze reacties haal.
duik

Antwoord #10 Mei 31, 2006, 16:11:04
edit2Rapporteer  
Als je naar egypte gaat kun je beter naar el gouna of safaga gaan.
Minder vlagerig dan hurghada. El gouna is echt een aanrader, ook een gezellig dorpje.
Ben in maart met 2 collega's geweest die niet kiten en die hebben zich prima vermaakt.

Succes
m@rielle

Geen avatar

Antwoord #11 Mei 31, 2006, 23:18:01
edit2Rapporteer  
he bedankt allemaal voor jullie reacties, ben me nu suf aan het surfen op internet maar een mooie aanbieding....

iemand toevallig ook ervaringen met kitecamps?? of zijn die niet geschikt voor beginnebde kiters??

iemand toevallig een adresje van een camp??
Emiel

Antwoord #12 Mei 31, 2006, 23:20:41
edit2Rapporteer  
www.vinea.nl
Bluecupra

Antwoord #13 Juni 01, 2006, 00:20:01
edit2Rapporteer  

Leuk voor 14 tot 19 jaar zie ik ;-)
Jelle

Antwoord #14 Juni 01, 2006, 04:43:35
edit2Rapporteer  
In Hurghada is het vaak vol als de wind goed is. Dan zijn er te weinig instructeurs.
En inderdaad weinig ruimte op het strand.

Jelle
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.