kiteles oostvoorne

CHRIZZZZ

Antwoord #25 Augustus 16, 2006, 04:13:35
edit2Rapporteer  
@ kitewinder

neej, dat viel mij ook op ja.. had k er ff bij moeten zetten. Maar verder was alles okej

surf n soul heeft wel veel theorie geloof k, en daar krijg je aardig wat info nog mee. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee
m@rielle

Geen avatar

Antwoord #26 Augustus 16, 2006, 19:30:59
edit2Rapporteer  
nou heb een les geboekt hoor

as vrijdag bij suf-n-soul. nu maar hopen dat het een beetje weer is.....
adrenalin

Antwoord #27 Augustus 16, 2006, 21:01:00
edit2Rapporteer  
@chriz,
Zelfstandig lijnen vastknopen? weersinvloeden? wind effecten?

Ik weet bijna zeker dat er niet 1 van deze belangrijke onderdelen in dit soort lessen voorkomen.(ik kan het mishebben natuurlijk ;-)

Wat ik trouwes vind tegenvallen, is dat geen enkele instructeur je vertelt hoe je in het diepe water een niet te relaunchen kite terug aan wal brengt. Kan namelijk best gevaarlijk met al die lijnen om je heen...
ErikB

Antwoord #28 Augustus 16, 2006, 21:47:22
edit2Rapporteer  
Citaat

Wat ik trouwes vind tegenvallen, is dat geen enkele instructeur je vertelt hoe je in het diepe water een niet te relaunchen kite terug aan wal brengt. Kan namelijk best gevaarlijk met al die lijnen om je heen...
Citaat

Word meestal in een vervolg cursus uitgebreid verteld en voorgedaan.
En moeten de cursisten dit ook een keer doen tijdens de les.(zelfrescue)

Bij de eerste les word er wel iets over verteld.
In de manual die er word meegegeven staat het er uitvoerig in beschreven.

Om dit tijdens de eerste les al te gaan oefenen is gewoon geen tijd voor.
Kitewinder

Antwoord #29 Augustus 17, 2006, 03:08:19
edit2Rapporteer  
@adrenalin 

Wij (IKO gevcertificeerde instructeurs) geven elke 1e les een self-rescue. Oftewel je zelf redden in (diep) water.

Ja ja IKO denkt wel ergens aan zeg maar ;-)
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #30 Augustus 19, 2006, 06:35:35
edit2Rapporteer  
Ik sluit me aan bij chriz, ook ik heb super goede ervaringen met Vogelezang. Vooral veel tijd in het water maar toch veel aandacht voor de veiligheidsaspecten (he Harry krijg ik nu een gratis les?)
fransie

Antwoord #31 Augustus 19, 2006, 07:21:09
edit2Rapporteer  
ik sluit me ook bij chriz aan, heel relax snel het water op goeie uitleg.
en als ik ze nu nog zie ff een praatje geeft gelijk tips
en idd veel aandacht voor veiligheid
boekje na de les even rustig na lezen
ja leuke en leerzaame dag gehad
groetjes
Spike_L

Antwoord #32 Augustus 19, 2006, 16:30:52
edit2Rapporteer  
Ik sluit me ook aan bij Chriz en Fransie... heb ook les gehad bij Surf n Soul. 2 daagse cursus gedaan, heel relax allemaal, eerst theorie, zelf de kite oppompen en vastknopen..uitleg over de wind. Tijdens mijn eerste les begonnen met een trainer kite en toen het water op met een echte (Bow) kite. Super bevallen! zelfs zo goed dat ik nu een eigen (bow) kite heb gekocht en nu mijn eerste metertjes zelf hoop te gaan varen Smiley (uiteraard op het autostrand..)
JER
Gast
Antwoord #33 Augustus 19, 2006, 16:38:50
edit2Rapporteer  
Eerst een trainer-kite en dan pas de Bow???

Dat slaat echt nergens op, wat een drama, het word met de dag triester. ThumpDown
Spike_L

Antwoord #34 Augustus 19, 2006, 17:00:23
edit2Rapporteer  
Sorry, maar ik vind het alleen maar goed dat ze beginnen met een trainer kite..zeker als leerlingen nog geen vlieger ervaring hebben (Zoals ik had..) Gewoon even het gevoel krijgen wat voor kracht een vlieger kan generen... en dit alleen nog maar door een kleine vlieger..
Ik vond het super fijn om zo te beginnen ipv te denken het even te leren met een bow... Hoe veilig een bow ook is, als je er niet mee om kan gaan en niet weet wat voor power ze kunnen genereren, kunnen ze ook gevaarlijk zijn!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.