Wimt

|
Gewoon in je hoofd 3 dimensionaal uitdenken, practisch blijven en kijken wat de kite doet. Durven en geduld bij tunen. Niet in dogma`s blijven, en veel LSD (grapje).
Dat tunen is best leuk, touwtje een 5 cm opschuiven, en je hebt een andere kite.
Ik had nog niet vermeld, dat je de mate van vlakheid (open staan van de kite) ook kunt trimmen. Dus bij weinig wind meer open zetten, bij meer wind kiezen ook voor meer stabiliteit. Je doet dat d.m.v. het lijntje dat van de nettoming naar de LE-einde leidt.
Het versnellen van de draaisnelheid, gebeurt door de nettoming. Die zorgt voor profielverstoring aan de kant van de kite, waarheen de kite moet draaien. Om dat effect te versterken, is de mate van naar achteren buigen van de LE, te verstellen d.m.v. het touwtje aan de LE
|
|
|
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
|
Waarom gingen ze niet de lucht in?
Volgens mij had de camera wel meer dan een half uur opname tijd.
Volgens mij stond er gewoon te veel wind voor je kite's.
Sorry hoor Wimt, maar volgens mij denk jij teveel over de dingen na! Er zit toch een toomlijntje los bij jou!
|
|
|
michiel v geel

|
wimt even eerlijk met al die rare lijntjes ik vat het nog niet helemaal maar je kan me nog overtuigen tijd voor wat on air pics zullen we maar zeggen
|
|
|
Wimt

|
Ik ga er maar niet op in.
Ik heb trouwens nog steeds geen vriendenprijsje gekregen voor een 12 m kite, mag 2004 zijn.
|
|
|
Wimt

|
Ik bedoelde, ik ga maar niet in op Davidov.
Met foto`s maak je niks duidelijk, die film zal dus overnieuw moeten.
|
|
|
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
|
Ik bedoelde, ik ga maar niet in op Davidov.
Met foto`s maak je niks duidelijk, die film zal dus overnieuw moeten.
tja, Waarom doe je ze niet omhoog?
|
|
|
rikdekker

|
ach laat wimt toch lekker beune joh, zien vanzelf een keer of t werkt of niet..misschien mogen we zijn kites proberen? niet dat ik er wat van snap ofzo als beginner  maar toch laat die man zijn hobby uitoefenen, misschien kan die ooit nog wat voor ons betekenen... (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Wimt

|
Zo langzamerhand KRIJG ik `m niet meer omhoog, foto`s zijn nooit goed, video``s niet. Neem zelf een filmapparaat mee, heb ik al zo vaak om gevraagd
|
|
|
Arnie26736

|
Moet je geen eigen MERK beginne 
|
|
|
Matjas the scissor-kid

|
Dus zo kun je `m niet namaken? Nee niet echt dat meten is niet echt duidelijk. Misschien kan je beter de maten op tekening zetten en vervolgens in het filmpje verwerken. Wel klote voor je. 15 eurie aan keretjes met een dikke kop gegeven die nog even vrolijk zwaait naar zijn moeder...  Als je naar nijkerk komt neem ik het gratis voor je op en monteer ik hem ook nog voor je  Die pinda heeft btw wel wat weg van de fanatic gonzo speed (2006) wel vet  ach laat wimt toch lekker beune joh, zien vanzelf een keer of t werkt of niet..misschien mogen we zijn kites proberen? niet dat ik er wat van snap ofzo als beginner maar toch Niet geschoten altijd mis...of is dat een ander topic? mzzsl
|
|
|
Silver Surfer

|
En ik altijd maar denken dat ze bij Peter Lynn gelijk hadden met de slogan: "Simple concept works best" Hoe maak je een een simpel goedwerkend concept volstrekt onnavolgbaar onlogisch ingewikkeld. Maar als jij het zo vertelt ga je haast geloven dat het werkt. Dus kom op met die live beelden van Wimt op het water! Zien is geloven!! Het voorjaar komt eraan. En voor een kleine collecte tbv het 'met Wimt de lucht in'-fonds kun je op mijn bijdrage rekenen! Als ik zie hoeveel er reageren op je ontwerpen, ben je in no time binnen, man. Start je gewoon je eigen merk. Fuck Gaastra en Cabrinha.
|
|
|
Cool cat

|
Dus zo kun je `m niet namaken? Wel klote voor je. 15 eurie aan keretjes met een dikke kop gegeven die nog even vrolijk zwaait naar zijn moeder...  Pardon (tong_kitesmiley) 
|
|
|
|
Kondor 11

|
Wimt heeft toch al zijn eigen merk?? Pinda kites meen ik te herinneren. Ziet er best leuk uit, misschien dat de pinda II was overzichtelijker eruit ziet. Nu is het nog een beetje spagetti
|
|
|
|
Cool cat

|
Pardon HAHAHAHA  En wat ga je met je 15 pleurie meurie doen?? mzzsl Nu je het zegt, ik heb er nog niet over nagedacht. Zou ik er de patenten van wimt mee kunnen kopen? 
|
|
|
Wimt

|
Wimt heeft toch al zijn eigen merk?? Pinda kites meen ik te herinneren. Ziet er best leuk uit, misschien dat de pinda II was overzichtelijker eruit ziet. Nu is het nog een beetje spagetti
Tering kites (achternaam Teernstra), die RRD ziet er inderdaad veel simpeler uit. Tuurlijk is het beter geen toming te hebben, maar om op de Takoon terug te komen; de kite heeft een goede depower, hoge barkrachten als gevolg, last van jellyfishing en stuurt traag en indirect. En dat is met wat touwtjes voorbij. Maar is natuurlijk nog geen reden om Teringkites op te starten, dus ik heb Gaastra maar eens gebeld
|
|
|
Wimt

|
Matjas, Nijkerk ligt wat uit de buurt, maar ik hou er rekening mee, bedankt.
|
|
|
sjembek

|
wimt, je bent een prutser.
|
|
|
Wimt

|
Dank je. Ik behoef geen steunfonds, maar ik vroeg al een paar keer om een 12 m kite om nog wat uit te vinden. Vanaf 2004, weinig gebruikt, scheuren en lekken geen probleem; 100 euro incl verzendkosten.
|
|
|
Wimt

|
Over dat prutsen gesproken; dat zei mijn vriendin gisteravond ook, maar kwam toch op een punt dat ze `Wimt`uitkermde, terwijl dat mijn naam niet eens is. Dit forum geeft hoge vluchten schijnbaar.
|
|
|
¦Tim¦

|
maar wel een goeie trouwens die rooie die doet het ied wel:D hebk hezie bij brouwerdam
|
|
|
Wimt

|
Die is vooral voor snelheid.
Als ik de 12 X-bow kan dumpen, haal ik 2 cm van de TE af, wordt ie speed van denk ik.
|
|
|
Matjas the scissor-kid

|
Maar is natuurlijk nog geen reden om Teringkites op te starten, dus ik heb Gaastra maar eens gebeld EN En en en en en en en en?? BTW wimt loop je op sandalen??? HET IS WINTER HOOR  Oja voor gratis filmen kan je toch wel omrijden  het kan je toekomst bepalen 
|
|
|