niet slim

Naishie

Antwoord #25 Maart 25, 2008, 01:31:57
edit2Rapporteer  
Waar heb je dat wetsuit gekocht dan??
Die wil ik wel eens uitproberen dan!
kentyman

Antwoord #26 Maart 25, 2008, 16:25:10
edit2Rapporteer  
Bull Shit verhaal!!!

Sorry hoor maar ik was gister op het strand en heb die jongen het water uitgehaald. Zijn kite was in een vlaag gescheurd vandaar dat hij zichzelf moest resceuen. 
En even wat feiten, N/NO is GEEN aflandige wind op Zandvoort, en het water is 9 graden. die jongen heeft er geen kwartier ingelegen.

Ik zie dit soort uit contekst gehaalde verhalen steeds meer, het lijkt wel of mensen hier zelf de sport een slecht imago willen aanpraten.

Wees nou eerlijk, wie geeft doet er nou flink zijn best voor negatief nieuws. Iemand die dit bullshit verhaal post, of iemand die onder normale omstandigheden gaat kiten en naar de kant komt omdat zijn kite gescheurd is?!!

Ik woon in Zandvoort ongeveer 100m van het strand en ik heb het weer het afgelopen paas-weekend strak in de gaten gehouden. Op zaterdag was de wind WEL aflandig! Het was maar een paar graden maar genoeg om je weg te blazen. Het waaide redelijk dus het zand stoof over het strand, als je daar naar had gekeken dan had je gezien dat het zand schuin de zee in werd beblazen, AFLANDIG dus.

Ik wou heel graag het water op maar ben niet gegaan:
 - onstabiel & wisselvallig weer
 - behoorlijk koud (lucht & water)
 - licht aflandige wind
roeb
Gast
Antwoord #27 Maart 25, 2008, 16:36:24
edit2Rapporteer  
Kentyman, maar die 2 gasten waren gewoon goed.. Die kunnen elkaar gewoon redden in geval van nood, zelfs met side (of) shore wind..

En als je de statistieken bekijkt van die dag, zie je wel degelijk dat de wind fractioneel aflandig was..

Maja, er is niets gebeurt, die gozer heeft geluk gehad (zelf ziet hij het meer als normaal dat het goed is gegaan)..
Haring High Richardt

Antwoord #28 Maart 25, 2008, 17:36:30
edit2Rapporteer  
Gelezen op Hanglos

http://www.hanglos.nl/asp/for/topic.asp?forumid=1B7603FB-A9E4-4DD9-B46E-BF48CCD29EE8

Ik wilde op kitehigh reageren op de posts van Valerio 79 maar kreeg mijzelf niet ingelogd. Dus even nog een een reactie van mijn kant geplaatst op het wvzkiteclub weblog:

Tja dat komt vaker voor helaas! Bovenstaand verslag wordt bijvoorbeeld zowel op Hanglos als op Kitehigh uitvoerig uit zijn verband getrokken waardoor er allerlei visies en meningen ontstaan door mensen die dit specifieke geval nooit gezien hebben. Valerio79 weet zelfs te melden dat ze met 2 man aan het kiten waren en dat zijn maatje hem naar de kant heeft getrokken. Best mogelijk dat er op die dag nog een "incident " was, maar dat was niet het incident die ik gezien heb. Voor de meelezers: de kiter die echt helemaal alleen op het water was en in de problemen kwam had een donkere/zwarte kite. Merk kite kon ik niet herkennen; was te ver weg!! Ik en nog zeker 5 andere collega's zagen deze kiter op 22 maart rond 14:00 uur in nood komen en we waren het allemaal eens dat de kustwacht gealarmeerd diende te worden. Bovenstaand bericht had ik gepost als een waarschuwing, vervolgens wordt het afgedaan als onzin en slecht voor de sport. Daar breekt mij klomp van. Ik wilde eigenlijk direct op Kitehigh reageren maar mijn liflaf account wordt daar niet herkend. Overigens is die zwarte kite door de reddingsboot ver op zee opgepikt. Hoezo niet aflandig??

@Dave zo is dat! Ik hoop dat iedereen zich weer eens achter de oren krabt voordat ze het water op gaan. We hebben al genoeg vrienden verloren.

kentyman

Antwoord #29 Maart 25, 2008, 18:04:09
edit2Rapporteer  
Kentyman, maar die 2 gasten waren gewoon goed.. Die kunnen elkaar gewoon redden in geval van nood, zelfs met side (of) shore wind..

En als je de statistieken bekijkt van die dag, zie je wel degelijk dat de wind fractioneel aflandig was..

Maja, er is niets gebeurt, die gozer heeft geluk gehad (zelf ziet hij het meer als normaal dat het goed is gegaan)..

ik ben zelf ook best ervaren (kuch kuch), ervaren genoeg om te weten dat je met aflandige wind niet het water op moet gaan tenzij je een permanent bemande boot bij de hand hebt...

aflandige wind = niet kiten
Wetrovic

Geen avatar

Antwoord #30 Maart 25, 2008, 18:13:31
edit2Rapporteer  
Gelezen op Hanglos

http://www.hanglos.nl/asp/for/topic.asp?forumid=1B7603FB-A9E4-4DD9-B46E-BF48CCD29EE8

Ik wilde op kitehigh reageren op de posts van Valerio 79 maar kreeg mijzelf niet ingelogd. Dus even nog een een reactie van mijn kant geplaatst op het wvzkiteclub weblog:

Tja dat komt vaker voor helaas! Bovenstaand verslag wordt bijvoorbeeld zowel op Hanglos als op Kitehigh uitvoerig uit zijn verband getrokken waardoor er allerlei visies en meningen ontstaan door mensen die dit specifieke geval nooit gezien hebben. Valerio79 weet zelfs te melden dat ze met 2 man aan het kiten waren en dat zijn maatje hem naar de kant heeft getrokken. Best mogelijk dat er op die dag nog een "incident " was, maar dat was niet het incident die ik gezien heb. Voor de meelezers: de kiter die echt helemaal alleen op het water was en in de problemen kwam had een donkere/zwarte kite. Merk kite kon ik niet herkennen; was te ver weg!! Ik en nog zeker 5 andere collega's zagen deze kiter op 22 maart rond 14:00 uur in nood komen en we waren het allemaal eens dat de kustwacht gealarmeerd diende te worden. Bovenstaand bericht had ik gepost als een waarschuwing, vervolgens wordt het afgedaan als onzin en slecht voor de sport. Daar breekt mij klomp van. Ik wilde eigenlijk direct op Kitehigh reageren maar mijn liflaf account wordt daar niet herkend. Overigens is die zwarte kite door de reddingsboot ver op zee opgepikt. Hoezo niet aflandig??

@Dave zo is dat! Ik hoop dat iedereen zich weer eens achter de oren krabt voordat ze het water op gaan. We hebben al genoeg vrienden verloren.

Mooi gesproken Lilaf!!! Ben heel benieuwd naar Valerio's mening in dit overigens enige juiste incident waar de post om bedoelt is??

Rich
roeb
Gast
Antwoord #31 Maart 25, 2008, 19:32:48
edit2Rapporteer  
Ik bedoelde ook dat je gelijk had Kentyman!

Met side-shore wind, ben ik al van mening dat je reuze moet oppassen..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.