JorritPi

|
Ik heb de 10m Nemesis 2009 gisteren uitvoerig bevaren en ik ben er helemaal weg van!
Kite: Nemesis HP 2009 Maat: 10m2 Bar: 45cm Gevaren met: 15 tot 22kn
De Nemesis 2009 ziet er net zoals vorig jaar weer super netjes uit. Alles strak afgewerkt. De grafics zijn dit jaar uitgebreid met zwarte tribal strepen waardoor er minder ruimte is voor kleur en dit maakt de kite naar mijn mening wat stoerder. De cuben fibre LE is nog steeds wit wat de kite op zich best mooi maakt, maar het probleem is dat dit heel smerig wordt. Om dit detail even goed te praten…een kite is een gebruiksvoorwerp.
De kite stuurt inderdaad zeer snel en de draaicircel is heel klein. De kite trekt in de bochten aardig door. 10m Nemi HP reageert/voelt aan als een 9m. Ik denk dat de 10m Nemesis sneller stuurt als de 9m Waroo 2008. Er is geen vertraging bij het sturen. Bij de 2008 heb ik me laten vertellen dat er wel enig vertraging was bij het het sturen.
De kite reageert explosief op de input van de rider. Bij het aantrekken van je bar wordt je ook direct gelanceerd zoals dit ook gebeurt bij een kleine storm kite bij 30kn. Over het algemeen heeft de kite weinig bardruk maar als je de bar een klein beetje naar je toe trekt dan veranderd dit helemaal. Bij het sturen veranderd er qua bardruk niet veel.
Het maken van hoge jumps is met deze kite echt een peuneschilletje! En als je eenmaal het hoogste punt hebt bereikt dan blijf nog een heel tijdje daar in de lucht hangen! Lift en hangtime zijn super van de HP 2009. Ik moest wel even wennen aan de timing bij hoge sprongen, die is bij een bv. een Waroo anders. Als je de kite niet optijd terug stuurt dan vlieg je tijdens het landen onder je kite door en verliest de kite als zijn kracht. Even wennen dus en ook dit gaat super.
Dit was even een kort verslagje vanuit Long Beach, Connecticut USA
|