Vandaag een mail gekregen van de KNRM Stellendam buiten:
Goede morgen,
Naar aanleiding van onze acties de laatste paar weken een opmerking. De laatste dagen(weken) stond er veel oostelijke wind. Dit heeft er voor ons(en een deel van mijn collega,s op andere stations) voor gezorgd dat we een regelmatig voor een kiter moesten varen. Meestal met goede afloop maar helaas ook een paar keer met minder goede afloop. Dit is verder geen probleem want het is ons werk, en zal je ons ook niet over horen. Maar we hebben de laatste weken ook een paar kite,s geborgen, de meeste keren was de eigenaar bekent en heeft hij of zij het zeil gewoon opgehaald. We hebben er nu nog een liggen waar de eigenaar niet van bekent is.
Dit komt omdat er in alle geborgen zeilen geen telefoon nummer staat. Dit hebben we al een paar keer aangekaart, maar helaas weten veel niet dat als ze een telefoon nummer in hun kite zetten het voor ons een stuk makkelijker is om de eigenaar te achterhalen.
Het scheelt ons een berg zoekwerk, dus tijd en geld(als we een kite vinden zonder persoon gaan we automatisch doorzoeken en opschalen) Ander voordeel is dat de eigenaar gebeld kan worden en zijn kite op kan komen halen, en wij weten dat de persoon al aan de wal is.
Mijn vraag is of jullie er een stukje op de site willen zetten zodat het beter bekend word hoe belangrijk het is om een telefoon nummer in je kite en op je plankje te zetten. Scheelt ons werk en jullie hebben je spullen terug. Lijkt me verder overbodig om er bij te vertellen dat er geen kosten aan verbonden zijn, maar we het wel op prijs stellen dat ze donateur worden, daar bestaan we namelijk van.
Heb je vragen bel me gerust.
Vriendelijke groet,
Eric Rodenhuis.
Schipper station Stellendam
Mob, 06 53 922 154
Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij