Bladder Cabrinha waar te koop?

Flintt

Mei 07, 2010, 01:00:35
edit2Rapporteer  
Helaas is mijn bladder gesprongen van mijn strut van mijn Cabrinha. De bladder heeft een scheur van ongeveer 4 cm dus denk dat het beter is om een nieuwe te kopen. Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk varen. Dus wat is de meest voor de hand liggende oplossing?

Alvast bedankt!
wouterb

Antwoord #1 Mei 07, 2010, 08:06:18
edit2Rapporteer  
hangt een beetje af van de plek van de scheur. 4cm lijkt mij geen reden om afscheid te nemen.

Je kan, als lokatie het toelaat, een stukje oude tube over de scheur sealen.
Flintt

Antwoord #2 Mei 07, 2010, 09:38:09
edit2Rapporteer  
De scheur bevindt zich in het midden van de bladder. Ik heb helaas geen oude bladder. Dat sealen kun je bij een slager doen begreep ik. Geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen. Kan dat uberhaupt wel als de scheur zich in het midden is?
fvs

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 07, 2010, 10:01:02
edit2Rapporteer  
Ik zou een vervangende bladder kopen. Heb je ook niet het gezeur dat je "band" weer lek gaat als je net met je goeie wil op het water staat.
Een van airtme u-stick.
Zijn erg degelijk.

Kan je bij een hoop kite winkels kopen. vast wel bij  Van de Berg.

Suc6
Flintt

Antwoord #4 Mei 07, 2010, 10:05:24
edit2Rapporteer  
ik heb daar gisteren naar gekeken. Dan moet je zelf een gat knippen voor het ventiel toch? Maar dat ventiel van Cabrinha is anders dan een 'gewone' kite, of zijn die ventielen er dan ook bij te krijgen? Ik woon zelf tussen Amsterdam en Utrecht, is er een winkel in de buurt waar ik dat kan halen?

Ik heb net van den berg gebeld, die heeft die ustick niet liggen. En een nieuwe set van Cabrinha zelf kost 80 euro maar moet uit Frankrijk komen dus dat duurt minimaal een 1,5 week. Wat ik begrijp is dat ik een one pump systeem heb met aparte cabrinha ventielen!
Bram Wilbrink

Antwoord #5 Mei 07, 2010, 13:50:37
edit2Rapporteer  
Hoi Flintt,

Een vriend van me heeft wel bladders van Cabrinha....
Als je zijn nummer wil stuur me een berichtje..
wouterb

Antwoord #6 Mei 07, 2010, 14:23:35
edit2Rapporteer  
je kan natuurlijk ook proberen je tube te repareren met een strijkbout.
volgens deze handleidingen:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=20652.0
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/how-to-seal-your-own-kite-bladders.aspx

lukt het niet kan je alsnog een nieuwe kopen. (of brambix contacten)
Flintt

Antwoord #7 Mei 07, 2010, 15:02:56
edit2Rapporteer  
Ik heb besloten om hem vanavond te laten sealen bij iemand. Die selfmade met een strijkbout is voor de toekomst wel een idee. Durf het nu nog niet aan. Waarschijnlijk ben ik nu voor 2 tientjes klaar om te laten sealen. Bedankt voor het meedenken!
Flintt

Antwoord #8 Mei 08, 2010, 15:44:20
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn bladder uiteindelijk laten maken via kitereparatie.nl

Naar Laren toegereden en samen met Geert gekeken. Er hoefde eigenlijk alleen geplakt te worden. 10 minuutjes gewacht en klaar was mijn gerepareerde bladder. Met tips van hem om de bladder terug in mijn strut te plaatsen. Hij nam alle tijd om alles te verduidelijken.

Thuis gekomen, de instructies gevolgd en tadaaa mijn kite is weer als vanouds. Helaas staat er vandaag geen wind. Maar topservice van kitereparatie.nl!!

Bedankt voor alle tips en reacties.. ik hoop snel weer het water op te kunnen.

DutchCo2

Geen avatar

Antwoord #9 Mei 20, 2010, 20:30:07
edit2Rapporteer  
Hallo, Ik ben niet nieuw bij KiteHigh maar kon niet meer inloggen met mijn oude profiel en kon ook geen ww ontvangen in mijn mail (oude FlyHighCo2).

Nou ik heb een kite staan van het type Cabrinha Co2 (2006?) 5 lijns. De bladder was gesprongen bij de ventiel en ben ermee naar een tentje gegaan bij zandvoort (zei dat het niet te redden was), dus ik een nieuwe u-stick bladder gekocht en twee ventielen, alles gemaakt en klaar is kees.. In mijn kite gestopt en nu blijft mijn C vormige kite als een stok staan. Dus het krijgt geen C vorm meer.

De bladder was langer en wat dikker dan de oude, maar er zit ook een bocht aan het einde van mijn kite (vleugels) en daar wordt het ook niet opgepompt zoals het moet.

Iemand een idee waarom?

Groetjes
wouterb

Antwoord #10 Mei 21, 2010, 08:56:48
edit2Rapporteer  
@ CO2:
De vorm van de kite wordt bepaald door het dacron van de Leading Edge(de buitenband). NIet de tube (de binnenband). Als de vorm van je LE geen 'C' meer is, is er of iets ernstig mis met de kite of je tube zit serieus verkreukeld in de LE.  Undecided

haal 'm eruit, zorg dat je een touwtje door de hele LE trekt. leg de tube vouwloos in het verlengde van de LE. Tube insmeren met talkpoeder. Knoop je touwtje aan de punt. Trek vervolgens (bij voorkeur met z'n 2en) de tube langzaam in de LE.

Wat ook helpt is een beetje lucht in de tube. zodat je al duwend op de LE de 'lucht bel' van links naar rechts ddor de tube drukt. dit voorkomt vouwen in de tube en je voelt aan de weerstand of er ergens een vouw of draai in zit.  ThumpsUp ThumpsUp

succes
Bramster

Antwoord #11 Mei 21, 2010, 09:12:34
edit2Rapporteer  
Sluit me helemaal aan bij het verhaal van WouterB.
Ik wil alleen nog benadrukken lekker veel talkpoeder te gebruiken. Dat zorgt ervoor dat je bladder zichzelf goed kan zetten in je LE. Soort van glijmiddel maar dan lekker droog Wink
DutchCo2

Geen avatar

Antwoord #12 Mei 21, 2010, 09:51:30
edit2Rapporteer  
@ wouterb & Bramster,

Thanks voor de fast replay  ThumpsUp.

Ik heb gister de tube langer gemaakt, want het had nog wat ruimte, en nu krijgt het al wat meer C vorm. Ik heb alleen geen poeder gebruikt om hem erin te krijgen, zou het wat uitmaken als ik hem weer eruit haalde en daarna weer erin stopte met poeder?

Ik heb trouwens een nieuwe topic gestart: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=37891.msg511653#new , maar dat zagen jullie al denk ik .. maar ok euhmm ik zal wat talkpoeder halen en nog is proberen  Cheesy, maar alvast thanks  voor de replay!!

Groetjes

DutchCo2  Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.