Ozone edge 2008 of 2012

OllieWapper

Antwoord #25 December 02, 2012, 20:55:48
edit2Rapporteer  
hard opgepompt: zekers te weten.
Ik ga binnenkort een paar van m'n schaarse kiteuurtjes maar opofferen om dit probleem te tackelen. Ik denk dat het probleem hem zit in dat de Edge smal en breed is / spitse wingtips heeft, waardoor de bridle meer middenop de kite terecht komt. M'n andere SLE's kunnen gewoon door de powerlijnen rollen. Dan vaar je even met gedraaide stuur/powerlijnen maar dan kom je in ieder geval gewoon bij de kant.
Ik dacht:
poging 1: de powerlijnen een paar meter inhalen en dan laten schieten, dan rolt ie er misschien wel doorheen.
poging 2: 1 van de stuurlijnen een paar meter inhalen waardoor ie er misschien doorheen "draait".
Tja, moeilijk onder woorden te brengen dit alles.
Sowieso moet ik oppassen niet onder de kite door te springen, want daar zal het wel door komen.
wasbeer

Antwoord #26 December 02, 2012, 22:00:26
edit2Rapporteer  
Mij lukt het bijna niet om eronder door te springen, bij de fuels had ik dat wel regelmatig als ik hoog sprong en niet ene extra loopje maakte bovenin, maar de edge zakt dan gewoon naar de zijkant heb ik de indruk? Of spring je echt Lenten-hoog? Grin
OllieWapper

Antwoord #27 December 05, 2012, 00:19:01
edit2Rapporteer  
Misschien wel zoals ie uit bed springt met een megaloop.Op zich is het toch wel logisch dat je onder zo'n kite door springt? Hoge AR betekent recht boven je snuit hangen...

Verder loop ik gewoon schandelijk te klungelen met het ding. Maar ik zie komende dagen toch weer een paar windvensters voorspeld. Dus we blijven oefenen. Alhoewel die voorspellingen van de laatste maanden oioioi.
In m'n hoofd simulerend zie ik goeie kansen voor het inverteerprobleem door gewoon de powerlijnen een paar meter in te halen. We gaan het meemaken.
niels195

Geen avatar

Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #28 Juni 11, 2013, 17:45:14
edit2Rapporteer  
Even dit topic gebruiken.

Heb een advertentie gezien van een Ozone Edge 2008 13m.

Ik zoek namelijk een kite voor de lowend dagen. Is deze kite aan te raden? En kan ik mijn Zeeko 2010 bar erop gebruiken? Kon op internet namelijk niks vinden over de lijnlengtes van de originele Ozone bar.

Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #29 Juni 11, 2013, 18:20:25
edit2Rapporteer  
En kan ik mijn Zeeko 2010 bar erop gebruiken? Kon op internet namelijk niks vinden over de lijnlengtes van de originele Ozone bar.

Als je hier had gekeken had je het antwoord al gehad: http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Ozone/Edge-2/2008
Wink

Nee, dus.
Want Zeeko gebruikt 4 lijnen (soms met ERA lijn = 5e lijn, maar is alleen een hulplijn) en Ozone destijds een compleet eigen 5e lijn systeem.

Welke kite heb je van Zeeko als ik vragen mag?
niels195

Geen avatar

Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #30 Juni 11, 2013, 19:09:18
edit2Rapporteer  
En kan ik mijn Zeeko 2010 bar erop gebruiken? Kon op internet namelijk niks vinden over de lijnlengtes van de originele Ozone bar.

Als je hier had gekeken had je het antwoord al gehad: https://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Ozone/Edge-2/2008
Wink

Nee, dus.
Want Zeeko gebruikt 4 lijnen (soms met ERA lijn = 5e lijn, maar is alleen een hulplijn) en Ozone destijds een compleet eigen 5e lijn systeem.

Welke kite heb je van Zeeko als ik vragen mag?

Oh, haha. Daar had ik al al gekeken en ook over de 5th lijn maar was me niet echt doorgedrongen

Ik vaar zelf de 10m Notus 3 en de 7m Notus LT
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #31 Juni 11, 2013, 20:10:46
edit2Rapporteer  
Dan heb ik niets gezegd

De Notus3 10m heeft een erg goed low-end, mits in combinatie met een snel planerende TT.
Een 12/13m voegt dan ongeveer een knoop of 2 low-end toe.

Wellicht ook een lichtweer plank overwegen?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.