Switch Element V3

Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #25 Juni 13, 2014, 05:26:09
edit2Rapporteer  
Nitro heeft juist een erg goede lowend...

De review op het forum zegt nog niet heel erg veel. Meer een eerste impressie van een wavekiter.
Jer76

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #26 Juni 13, 2014, 07:10:40
edit2Rapporteer  
http://gleiten.tv/index.php/video/action/view/v/1580/page/345/gbt/14/?SGL_CMS_SESSID=20ja5f76ppfn6m04a19hmnfpv1&/1/
Local

Geen avatar

Antwoord #27 Juni 13, 2014, 10:32:41
edit2Rapporteer  
Nitro heeft juist een erg goede lowend...

De review op het forum zegt nog niet heel erg veel. Meer een eerste impressie van een wavekiter.
De high end vind ik ook goed, ja heb ook niet echt te klagen. Net toch nog even kunnen varen met de 12 meter op een North Jaime Pro Medium uit 2005, is maar iets van 128 bij nog wat misschien zelfs 126 en erg kapot. Ik weeg ook jammer genoeg meer dan 80 kg.

Schrijf een reactie...
Jose Antonio When is the E3 out?? Can't wait to get the 9m.
Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 19 uur geleden

Switch Kites Mid next week. https://www.facebook.com/SwitchKites/photos/a.118277701558223.24724.117780278274632/739421616110492/?type=1&permPage=1

Blij toe eigenlijk om de site dagelijks te checken word ook zo'n gedoe op het laatst.
Sayootje

Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #28 Juni 13, 2014, 10:44:40
edit2Rapporteer  
Plus 80 kg en een tt van 126? Das echt veel te klein.
Local

Geen avatar

Antwoord #29 Juni 13, 2014, 10:49:03
edit2Rapporteer  
Leuke goede video over de Nitro3 12m en 8m man!

Ja heb pas vorige week maar eens een weegschaal gekocht, dacht dat ik wel iets van 75 of zelfs 70 zou wegen. Heb alleen een beetje dikkere buik gekregen, omdat ik eind 2007 echt gestopt ben met roken. Maar ik ga denk ik de mj2comp kopen denk de grootste als de prijs een beetje goed is, hoop dat ie ook ergens volgende week komt iig nog deze maand hopelijk. Ik ben btw gewoon een man, dus niet eens zwanger ofzo haha! Smiley BTW board en e3 9m als dat ook goed samen kan met een 12m nitro3  ipv 2 nitro's  12+8 en dan mj2comp 140x43 erbij, even afwachten wat dat bij elkaar gaat kosten of ik dat weer bij elkaar kan krijgen. Ik moet eigenlijk ook een nieuwe tas en pomp want ene Jan Doedel die heeft een paar weken geleden me tas meegenomen. Nu is de pomp uitverkocht zal je altijd zien, maar heb nu geen zin om weer te gaan zitten mailen. Ik wacht het allemaal wel rustig af.

Trouwens in hardere wind is het wel gewoon goed, soms ga je zo hard dat je haast niet eens meer kracht genoeg overhoud om nog af te kunnen zetten.
Roy34

Antwoord #30 Juni 13, 2014, 14:17:22
edit2Rapporteer  
Lees net de  Facebook van SWITCH kite dat de Element komt midden volgende week uit.
Dus zal vast nog wel 2 weken duren voor hij besteld kan worden..
Faxie

Antwoord #31 Juni 13, 2014, 15:13:35
edit2Rapporteer  
Lees net de  Facebook van SWITCH kite dat de Element komt midden volgende week uit.
Dus zal vast nog wel 2 weken duren voor hij besteld kan worden..

Nee hoor, volgende week.

Eerste duidelijke review door iemand met ervaring:

Condition :

Caribbean, sun, see, salt, warm, 12 to 17 knots.
Experimented rider, Own Element V1-V2-V3 - 13m², Nitro V2-V3  - 10m², Combat v1 v2  - 13m²,9m²
75 Kg with small board 130cm.
Style : Freestyle and Airstyle, level backmobe, 313,… board off

General :

I found that the kite respect what switch say, all terrain and versatile.
Very accessible, good power, Unhook hability, Hangtime hability, good speed in the turn, surfer say that it turn great and stay stable in the windwindow. Fast in the loop (Short circle) with medium power. Good relaunch in light wind and more.

For sure it's an all around kite !

Construction :

V3’s rules and material.
Incredible design with orange color, gray canopy (not full black), and a sort of gray+brown for the older white parts. People find it smart, "you have to wear a tie" say a good friend.

Guy on the beach was amazed about the construction and the finition. When you touch, it's easy to feel that canopy is better compare to the other version (V3’s rules Wink. Canopy is reinforced at the trailing edge, no water relaunch system on this version, a lot of material change, can’t talks more about that because I don’t have all the specification of the material use.

Biggest change is on the ear of the kite, angle is more “open” witch give to the kite a better relaunch hability and better turning speed (Maybe that’s why they don’t but the water relaunch assist).

Bar pressure :

Light feeling, main pressure is in the harness (front line). Quick response in the command. Feeling is closer to nitro than combat, pressure point is close to the trim compare to the combat witch is close to the chicken loop

Turning speed :

Better turning speed compare to Element2, ear profil is different. Loop circle is pretty small with medium power and good speed. If you look for full power in Kiteloop you should take a look to nitro and combat. Kite stay stable in the wind window in downloop and quick transition.

Upwind :

Good upwind hability despite a small board for the test (130cm), little bit better on nitrov3

Unhook hability :

Compare to the combat you have to pull 10cm on the trim to give to the kite all his unhook capacity. Pop is good, slack of the line is less compare to combat but still allow to make some pass Wink. Compare to the direct of feeling of combat, and the better turning speed, you have to pay attention to the position of your hand to keep the kite in the right position.

Boost/Hangtime :

I found a better feeling in Airstyle with 10cm of trim (like for unhook) because I like to have the power close to the chicken when I jump. Boost are correct and hangtime allow to make some oldschool tricks. For slide, E3 is just lovely !! Darkslide and jesus style are so easy to land, sooo smooth !

Relaunch Hability :

A must for relaunch, like “Pull and play”, kite relaunch in every position an quickly in light wind for a 13m². Best kite for sure for beginner who spend more time with their kite crashing in the water… ?

Switch really made it for all around, for guy’s who just wanna have one kite for different use, surf, freestyle, air style, freeride. This kite should be recommend for every rider because of a perfect accessibility, stability and relaunch.  A must have for sure at low price Wink !
Local

Geen avatar

Antwoord #32 Juni 15, 2014, 03:56:38
edit2Rapporteer  
WOOOOOOOOOOoooooottttttt:

http://switchkites.com/element3.html

Alleen jammer dat de kite nu eerder komt als het board, ik moet de andere volgore hebben. Hopelijk volgt het board nu ook snel!

Prijs valt erg mee zeg, maar alleen de 7 + 9 staan er nog maar. Misschien dat iemand er nog aan bezig is ? Zag de E3 voorbijkomen bij You wil also like...... Smiley Smiley
Sayootje

Antwoord #33 Juni 15, 2014, 10:22:27
edit2Rapporteer  
Ziet er erg gelikt uit hoor. Ook de extra's en de tas lijken geupdate. Wat een vette kleuren overigens. Fijn dat ze naar double ripstof overstappen voor het doek. De nieuwe aanpassingen ten opzichte van de EV2 is precies wat ik er aan zou veranderen. Sneller sturen en meer hangtime bij jumps. Super!
Local

Geen avatar

Antwoord #34 Juni 15, 2014, 10:50:20
edit2Rapporteer  
Uw besteloverzicht
BeschrijvingenBedrag

Element3 x1Element3 x1€503,95
            Objectnummer: Element3-E3_9_BO
            Objectprijs: €503,95
            Hoeveelheid: 1
    Korting-€74,11

Totaal object €429,84

Totaal €429,84 EUR

Lol dat is haast geen geld toch zo, is bijna de helft als wat ik voor me Nitro 12m heb betaald. Waar koop je nou zo goedkoop zo'n top kite dan ?
Jer76

Antwoord #35 Juni 15, 2014, 11:04:06
edit2Rapporteer  
heb je al betaald dan. want via de test site zou ik niet bestellen  switch  heeft dit al een keer eerder gehad dat de prijzen nog niet correct waren op een test site.
Local

Geen avatar

Antwoord #36 Juni 15, 2014, 11:21:09
edit2Rapporteer  
Ja en heb het mailtje ook al dat ze de bestelling ontvangen hebben. Ik had het al geprobeed te vragen via Skype over de prijs, maar ze gaven weer geen reactie terug. Ik heb de prijs ook al even gecheckt in dollars en zag tot me grote schrik dat je in dollars de pomp er nog apart bij moet bestellen dat is op zich ook wel raar, als je in euro's betaald krijg je die optie gelukkig niet. Was met de bestelling van me Nitro ook niet zo dat je de pomp er nog eens apart bij moest bestellen, die had ik geloof ik ook in het weekend besteld of er voor maar was best snel binnen.

Ik wacht het de komende dagen wel af of ze het zo verzenden of niet, zoniet dan krijg ik misschien wel een kortingscode ofzo terug ipv geld ofzoieta dat zit bij Switch echt wel goed!
Sayootje

Antwoord #37 Juni 15, 2014, 11:29:03
edit2Rapporteer  
Ja en heb het mailtje ook al dat ze de bestelling ontvangen hebben. Ik had het al geprobeed te vragen via Skype over de prijs, maar ze gaven weer geen reactie terug. Ik heb de prijs ook al even gecheckt in dollars en zag tot me grote schrik dat je in dollars de pomp er nog apart bij moet bestellen dat is op zich ook wel raar, als je in euro's betaald krijg je die optie gelukkig niet. Was met de bestelling van me Nitro ook niet zo dat je de pomp er nog eens apart bij moest bestellen, die had ik geloof ik ook in het weekend besteld of er voor maar was best snel binnen.

Ik wacht het de komende dagen wel af of ze het zo verzenden of niet, zoniet dan krijg ik misschien wel een kortingscode ofzo terug ipv geld ofzoieta dat zit bij Switch echt wel goed!

Ik vind het vreemd dat je daar over gaat klagen. Je bestelt via een betatest site die duidelijk nog niet gelinkt is aan de mainpage en dus nog niet klaar voor gebruik is voordat de element officieel gereleased is!!
Local

Geen avatar

Antwoord #38 Juni 15, 2014, 11:41:13
edit2Rapporteer  
Ik kwam erachter dat de element 3 op de site stond omdat ik volgens mij in me winkelmandje keek of zo iets dergelijks. Toen kwam er zoiets te staan You may also like element 3, wat ik hier al eerder heb aangeven. Hoe moet ik dat zien dat het een test site is en waarom werkt de bestel procedure dan al eigenlijk.

Ik zal het vanzelf wel gaan merken of je hem al mocht bestellen of niet.
Faxie

Antwoord #39 Juni 15, 2014, 11:59:18
edit2Rapporteer  
Dat zijn echt niet de definitieve prijzen hoor. Die zullen in lijn met de Nitro 3 liggen.

Ik zou nu een 9 met m'n korting voor 380,- kunnen bestellen. Ik geloof daar niks van eigenlijk.

Ik wacht nog heel even tot de echte link, want dit is inderdaad de conceptpagina.

Ook mooi dat er een binnenzak bij zit.

De meerwaarde van double ripstop heb ik altijd al betwijfeld (het is ripstop, niet no-rip) maar hopelijk zullen ze weer filmpjes van materiaaltesten online gooien. Ben wel benieuwd naar het verschil.

Citaat
Next to the actual kite design, the canopy fabric plays a very important role in your kite’s performance. Fabrics, with different stretch characteristics, will have an important effect on bar pressure, turning speed and the overall crisp feeling of your kite. A quick and lively kite can become dull and slow with heavy bar pressure when made with a different material. Teijin T96008, the material currently used for all our LE kites, has been the industry standard for over one decade and we strongly believe it will be around for many more years to come.

Despite our strong believe in Teijin, SwitchKites is constantly testing different materials in our lab and in real life applications. After 16 months of testing, for our Element3, we have chosen a double rip-stop fabric produced by Chang-Ho Fibre, a world renowned pioneer and innovation leader in the textile industry. Chang-Ho’s premium 6742 kite cloth is a 56 gr/m2 double rip stop fabric which impressed us with a 37% higher puncture tensile strength in the critical warp direction, with only a small weight increase. Being truly an all-terrain kite we felt this feature was important for our customers who will use the Element3 in all possible and demanding conditions.

Ze zijn dus overgestapt naar een andere fabrikant. Geen Tejin meer.
Local

Geen avatar

Antwoord #40 Juni 15, 2014, 12:10:26
edit2Rapporteer  
Hmmm ja, ze hadden wel gereageerd via Skype. Maar had het niet gezien heb 2 skype accounts en degene met Switch zat ik ingelogd via de Windows 8 app.

Switch Kites
?10?:?21 Hello Eugene,?

?10?:?23 We are a bit confused by your message. The Element3 is not available yet. We will only launch Monday or Tuesday.  If you have a coupon you can use it. we unfortunately have no idea what the error message since the webpage is not live yet.

Ik had ze trouwens verteld dat er een storing bij ideal of onderhoud aan de Rabobank was vanochtend vroeg: The selected iDEAL bank is currently unavailable due to maintenance until the expected time of 15-06-2014 07:00. Please try again later or pay using another payment method. (Ref. code: SO1100)

Nou ik kan er nu niks meer aan veranderen aan mijn bestelling, ik had zo snel besteld omdat ik dus geen pomp meer heb nadat iemand een paar weken terug me kite tas met o.a. pomp erin heeft meegenomen en wil er natuurlijk nog wel weer even een 2e kite bij ik heb nog wel een North Rhino 10m maar daar heb ik nog maar 1x mee gekite sinds dat ik een Nitro heb en voelt zoveel anders aan als een Nitro. En met de Rhino deed ik wel af en toe wat kiteloops, zodoende lijkt deze kite me wel wat.

Ook mooi dat er een binnenzak bij zit.

De meerwaarde van double ripstop heb ik altijd al betwijfeld (het is ripstop, niet no-rip) maar hopelijk zullen ze weer filmpjes van materiaaltesten online gooien. Ben wel benieuwd naar het verschil.

Next to the actual kite design, the canopy fabric plays a very important role in your kite’s performance. Fabrics, with different stretch characteristics, will have an important effect on bar pressure, turning speed and the overall crisp feeling of your kite. A quick and lively kite can become dull and slow with heavy bar pressure when made with a different material. Teijin T96008, the material currently used for all our LE kites, has been the industry standard for over one decade and we strongly believe it will be around for many more years to come.

Despite our strong believe in Teijin, SwitchKites is constantly testing different materials in our lab and in real life applications. After 16 months of testing, for our Element3, we have chosen a double rip-stop fabric produced by Chang-Ho Fibre, a world renowned pioneer and innovation leader in the textile industry. Chang-Ho’s premium 6742 kite cloth is a 56 gr/m2 double rip stop fabric which impressed us with a 37% higher puncture tensile strength in the critical warp direction, with only a small weight increase. Being truly an all-terrain kite we felt this feature was important for our customers who will use the Element3 in all possible and demanding conditions.

Ze zijn dus overgestapt naar een andere fabrikant. Geen Tejin meer.
Is die binnenzak bedoeld om je kite daar eerst in te doen zodat je hem makkelijker of sneller in de tas kunt krijgen ? Dan luisteren ze wel goed naar ons kiters wat dat betreft, ik keek ook altijd goed of het stuk binnenstof netjes voor de ritsluiting zat want wat als je het doek van de kite tussen de rits krijgt.

Ik hoop dat ze de lusjes/pigtails aan de LE van de kite wat dikker/steviger hebben gemaakt want bij mij lijkt het wel of er al 1 iets aan de binnenkant aan het rafelelen is. Ik heb dat ook wel aan me North kites gehad zo'n pigtailtje wat iets beschadigd was en die is ook nooit verder kapot gegaan, dus vertrouw er wel op dat het allemaal sterk genoeg is.

Waar haal jij trouwens die informatie uit je citaat vandaan ?
Karel79

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #41 Juni 15, 2014, 21:34:41
edit2Rapporteer  
wel vreemd dat je idd gewoon kan bestellen.. Heb je nu al wel betaald? Want ik zou zeggen dat je dan maandag of dinsdag gewoon een kite opgestuurd zou moeten krijgen toch? Het feit dat ze geen linkje in hun menu naar deze pagina hebben opgenomen wil toch niet zeggen dat deze pagina niet live is? Hij staat er, hij doet het, dus gewoon leveren die hap lijkt me..
Jer76

Antwoord #42 Juni 15, 2014, 22:17:10
edit2Rapporteer  
ik heb switch een mail gestuurd  kreeg dit als reply.
-------------------------------------------------------------
Date: Sun, 15 Jun 2014 10:07:09 +0100
Name: jeremey
Email:
Group: Support
http://switchkites.com/element3.html#

are the prices on this site right
[7C31785E6E78]

Hi Jeremy ,
This is just a test site.
How did you get into it.
Nothing is live and prices are not correct.
Element3 will launch in 24 hrs
Thank you .
Faxie

Antwoord #43 Juni 16, 2014, 00:14:36
edit2Rapporteer  
De testsite is ondertussen alweer offline gehaald. Waarschijnlijk ankzi de mailtjes en vragen die ze opeens kregen. Door een foutje stond die site al doorgelinkt en kwam Local er op terecht denk ik Wink

Waar haal jij trouwens die informatie uit je citaat vandaan ?

Bij de foto's met info over de technologie. Daar staan altijd hele beschrijvingen bij over de constructie die ze gebruiken.

Wat deboel je eigenlijk met die pigtails? Ik heb echt nergens last van. Alleen de pigtails op de bar slijten een beetje, maar die zijn zo vervangen als het moet.

De binnentas is inderdaad om je kite te beschermen tegen de buitentas. Ozone gebruikt dit al jaren en het werkt best goed. En inderdaad, Switch luistert erg goed naar de klanten. Die binnentas was een vraag die meerdere keren voorkwam op het forum, dus dan doen ze die er voortaan maar bij Wink Elke nieuwe versie van hun kites worden gebouwd op feedback, erg goed van Switch  ThumpsUp

Gezien de grote veranderingen denk ik toch maar dat ik een 13 en gelijk een 9 bestel...  Joepie
Local

Geen avatar

Antwoord #44 Juni 16, 2014, 07:49:36
edit2Rapporteer  
Ik bedoel de lusjes aan de leading edge zelf. Er is er een bij mij die iets gerafeld is. Maar er is al een keer een lijn gebroken precies op het punt waar die bevestigd zat aan de safety in de swivel, het hele lusje aan het uiteinde van de lijn kapot. Misschien dat het daardoor is gekomen.

Ik kwam via zo uit bij de E3:

Faxie

Antwoord #45 Juni 16, 2014, 13:17:38
edit2Rapporteer  
Ik bedoel de lusjes aan de leading edge zelf. Er is er een bij mij die iets gerafeld is. Maar er is al een keer een lijn gebroken precies op het punt waar die bevestigd zat aan de safety in de swivel, het hele lusje aan het uiteinde van de lijn kapot. Misschien dat het daardoor is gekomen.

Ik kwam via zo uit bij de E3:

Bij de V2 bar? Want daar is die bij mij ook gerafeld zag ik...

Definitieve prijzen:

Let wel, de pomp a 16,- en rugzak a 36,- zijn voortaan optioneel, maar standaard aangevinkt. Dat komt dus nog bovenop de prijs. De kites komen sowieso in een binnenzak ala Ozone.

5m: 550,-
7m: 600,-
9m: 635,-
11m: 687,-
13m: 745,-
15m: 784,-

Alles bij elkaar is de V3 goedkoper dan de V2. Dat zie ik graag   ThumpsUp

Ik heb een 13 en 9 besteld, wel via de testsite nog, maar het systeem lijkt gewoon te werken. Ik kreeg een bevestigingsmail.
Faxie

Antwoord #46 Juni 18, 2014, 06:30:52
edit2Rapporteer  
En hij's uit  Joepie

http://www.youtube.com/watch?v=bYKbirTC3WA
Faxie

Antwoord #47 Juni 21, 2014, 22:20:49
edit2Rapporteer  

En hij vaart best fijn Grin Was wel een flinke lowend sessie, maar hij stuurt snel voor een 13, en de krachtopbouw is erg lineair. Loops gaan erg smooth. Ik kon in de vlaagjes uithaken, en dat ging ook erg goed. Slack vergelijkbaar met de V2, misschien iets beter. Hangt ook stabiel in de lucht, en loopt goed hoogte, iets beter dan de V2 ook weer. Bardruk had ik op de laagste setting en was goed voelbaar, meer dan de V2 voor mijn gevoel.

Hopelijk binnenkort wind voor de 9 Grin
Faxie

Antwoord #48 Juli 04, 2014, 22:15:42
edit2Rapporteer  
En komt nu ook in het groen:

Gewaagde keus Grin
martindj

Logs: 0 | 297 uur
Antwoord #49 Juli 05, 2014, 15:48:39
edit2Rapporteer  
Ik vind het geen gezicht dat groen... Maar smaken verschillen gelukkig, anders wordt het ook zo saai op het water Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.