...hoop marketing gewouwel en contradicties bij elkaar.
Nog bigger air & more line slack voor unhooked en freestyle: Wat willen ze nou eigenlijk...; DER über-cross-kite presenteren?!? Valt nog mee dat i niet alle grenzen van het wave kiten laat knallen
...hoop marketing gewouwel en contradicties bij elkaar.
Nog bigger air & more line slack voor unhooked en freestyle: Wat willen ze nou eigenlijk...; DER über-cross-kite presenteren?!? Valt nog mee dat i niet alle grenzen van het wave kiten laat knallen
Iig een 7 en 9m in het arsenaal
Tja, het is natuurlijk geen Bandit/Switchblade
Ik kan het ook mis hebben, maar meer bevestigingspunten lijken mij eerder een beperking te geven in de bewegingsvrijheid van de kite. Daarentegen wel een betere ondersteuning van de LE. Ik zag dat de bridles wel aan de lange kant waren, maar niet echt langer dan die van de V3 volgens mij. Dat compenseert weer mooi. Uiteindelijk is het toch altijd een compromis. Het slack verhaal is wel te verklaren dmv de bridle. Bovenste lijnen staan een stuk meer naar het midden/voren, beetje zoals een Catalyst. Dat zal zorgen dat de kite na een pop iets langer doet om te herstellen, zal minder snel weer naar voren willen. Ben benieuwd of het vergelijkbaar is met de Catalyst. Voor uithaken kan je toch beter een Element pakken.
Maar kwa marketing gewouwel houdt Switch het nog bescheiden itt een paar andere merken (die vooral door Duitsers en Fransozen gevaren worden) met hun onzinnige naampjes die ze voor al de 'features' verzinnen en gebruiken om de kite aan te prijzen.
Enfin, grootste verschillen lijken in ieder geval in het materiaal te zitten (zelfde als Element V3) en de bridle tuning. En mooi dat er een 7 en 9 bij gekomen zijn ja. Alleen jammer dat de 6 weg is.
Ik kan het ook mis hebben, maar meer bevestigingspunten lijken mij eerder een beperking te geven in de bewegingsvrijheid van de kite. Daarentegen wel een betere ondersteuning van de LE. Ik zag dat de bridles wel aan de lange kant waren, maar niet echt langer dan die van de V3 volgens mij. Dat compenseert weer mooi. Uiteindelijk is het toch altijd een compromis. Het slack verhaal is wel te verklaren dmv de bridle. Bovenste lijnen staan een stuk meer naar het midden/voren, beetje zoals een Catalyst. Dat zal zorgen dat de kite na een pop iets langer doet om te herstellen, zal minder snel weer naar voren willen. Ben benieuwd of het vergelijkbaar is met de Catalyst. Voor uithaken kan je toch beter een Element pakken.
Maar kwa marketing gewouwel houdt Switch het nog bescheiden itt een paar andere merken (die vooral door Duitsers en Fransozen gevaren worden) met hun onzinnige naampjes die ze voor al de 'features' verzinnen en gebruiken om de kite aan te prijzen.
Enfin, grootste verschillen lijken in ieder geval in het materiaal te zitten (zelfde als Element V3) en de bridle tuning. En mooi dat er een 7 en 9 bij gekomen zijn ja. Alleen jammer dat de 6 weg is.
Haha tuurlijk, mijn idee!
Aan de ene kant willen meedoen als een Edge concurrent (en iedere versie nog betere hangtime) en aan de andere kant een freestyle/wakestyle eruit willen halen is toch een beetje ongeloofwaardig... Nog geen enkele Nitro is een goede loopert (behalve bij Beun ) geweest. Het is een absolute freeride kite met een nuance race eigenschappen en goed voor old skool. Niet meer niet minder.
Blijf benieuwd naar het uiteindelijke resultaat en de werkelijke vaareigenschappen
Via FB zag ik ook dat ze een volgens mij nieuwe kite vergelijker hebben op de site, bij de samenvatting zijn de illustraties wel oud want zoiets had North al zo goed als 10 jaar geleden ook al. http://switchkites.com/compare-kites Jammer dat ze de v3 weg hebben gelaten en ik heb ook nog geen review kunnen ontdekken, beetje bij beetje komt het allemaal wel op gang. BTW ook wel jammer dat ze die FB widget van de website weg hebben gehaald, werd zeker teveel op geklikt. En meneer heeft er aan 1 niet genoeg LoL, zouden wel 2 dezelfde groottes zijn alhoewel die onderste kleiner lijkt. haha
Ik vind het wat vreemd dat de Element als freerider+waves neergezet wordt, en de Nitro nu samen met de Combat voor het freestylen is...
Prima dat de V4 goed is voor uithaken, maar de Element is ook gewoon een hele goede uithaker. Ik vermoed dat ze niet verder gaan met de Method en de Element er voor in de plaats willen zetten.
En hij is meteen uitverkocht de 7m net zoals de element toevallig ook 2 7m's, lijkt me nieuwe bureau stoel wel bestellen en boem uitverkocht hehe. Ik heb dat ask the pro event op FB ook gemist ze zijn in een vroeg begin stadium om ook een wakestyle bridle voor deze kite te gaan maken, ik had al zoiets verwacht omdat er voor de method ook 2 verschillende bridle's beschikbaar zijn. Wel gedurfd bij hun best verkopende kite, misschien dat ze voor de E4 dan ook weer zoiets gaan doen. En is dat niet een heel gedoe je bridle's verwissellen, naja wat jij lekker vind varen gewoon lekker er aan laten hangen dan.
Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.