Gixxer
Logs: 0 | 114 uur
|
1 dag / nacht het ergste buiten op laten drogen en dan kun je hem ergens binnen bewaren.
In 1 dag heb je het weer er nog niet in dus dat moet goed komen.
Het belangrijkste is hem niet ergensin een afgesloten zak of zo doen maar zo open mogelijk uithangen. (bijv aan de buiten kant van een kastdeur.)
|
|
|
|
lolbroek3
Logs: 0 | 312 uur
|
@anti-hero, why niet ophangen, maar juist ergens overheen hangen? ik hang hem meestal aan een klerenhanger in de schuur, en dan na 1 dag haal ik hem naar binnen, werkt prima
|
|
|
Morres
|
wel brede hanger gebruiken!!
|
|
|
Gixxer
Logs: 0 | 114 uur
|
Ja klopt ik heb een speciale zware hanger van een Motorpak en met 1 nacht is hij groten deels droog. Let wel op dat sommige wetsuits "haar scheuren" kunnen vertonen als je ze lang op een smalle hanger laat hangen. Maar daar is een oplossing voor : vaker je pak aan trekken en meer kiten
|
|
|
|
Ocean-Limbo
|
niet hangen, maar leggen op een droogrek
|
|
|
Lude
|
Waarom niet in de douche laten hangen? Doe ik altijd.. en daarna gewoon in de kamer als hij niet meer lekt. Heb ook maar klein huisje
|
|
|
|
Elevation
|
in eerste instantie ook niet met de schouders in een hanger.. gewoon dubbel, eerst buiten, dan binnen...
|
|
|
martimor
|
ik laat m ook drogen in de douchekabine. (tot grote ergernis van mn vriendin ) als hij droog is leg ik m bij mn gear op zolder. Ik heb zo`n hanger met zachte foam er over van jobe, zag ze een keer ergens hangen voor een knaak ofzo, maar heb m al jaren.
|
|
|
|
Ocean-Limbo
|
@LimboBlandit Hoezo leggen? Mij is verteld bij aanschaf, gewoon aan kleding hanger.
ik heb een Ocean Rodeo drysuit. Prima pak! Maar als ik hem nat ophang zie ik dat de uiteinden van de klerenhaak, door het gewicht van het natte zware pak, drukpunten en daardoor dreigende doorscheuring/lekkage aan het binnenpak veroorzaken. Vandaar ........
|
|
|
JiePie
Geen avatar
Logs: 0 | 5 uur
|
@ Morres. Haha, mooi is dat, nog nooit gezien. @LimboBlandit. Okeee, ik heb er met mijn Mystic wetsuit. Kijk eens in de topic titel. We hadden het over WETsuit. Wel heb ik op me pak, op de plek waar me'n boardshort zit, soort van dat het zwart weg gaat, het slaat beetje wit uit, alsof hij in de zon verkleurd is.
|
|
|
jatochofniet
Geen avatar
|
Ik hang mijn wetsuit ook altijd aan een kleerhanger in mijn douchecabine om uit te lekken, daarna hang ik hem gewoon in de kast om verder te drogen. Tip die ik heb is sla altijd de "benen" van het pak over de schouders van het pak heen zodat niet het hele gewicht van het pak alleen op de schouders komt. Hiermee voorkom je dat het pak op bepaalde punten gaat uitlubberen.
|
|
|
|
Ocean-Limbo
|
@LimboBlandit. Okeee, ik heb er met mijn Mystic wetsuit. Kijk eens in de topic titel. We hadden het over WETsuit. oeps ........ even niet opgelet wetsuit? ...... gewoon over droogrekje in garage ........
|
|
|
Goonie
|
Grappig... Ik hang dat ding nooit op.. Als ik thuis kom na een dag kiten en 5x in dat ding gepist te hebben dan flikker ik dat ding gewoon in de wasmachine. En daarna gaat ie gewoon in de droger. Dat pak wat ik nu heb doe ik het al twee jaar mee. En laten de naden niet los en niks. Maar tja tis maar wat je makkelijk vind natuurlijk.
|
|
|
geloof68
|
Drogen onder die veranda-achtige oversteek werkt prima, vooral als het daar een beetje waait. Ik hang mijn uitgespoelde pak vaker 2 dagen buiten op een brede plastic hanger, werkt prima. In de wintermaanden haal ik hem binnen een dag binnen en hang hanger en pak dan 1 dag in huis in het zoldertrapgat aan een pijp..... trapgat is dan wel wat geblokkeerd. Dat valt uit te leggen; gear moet in orde blijven .
|
|
|
Morres
|
Grappig... Ik hang dat ding nooit op.. Als ik thuis kom na een dag kiten en 5x in dat ding gepist te hebben dan flikker ik dat ding gewoon in de wasmachine. En daarna gaat ie gewoon in de droger. Dat pak wat ik nu heb doe ik het al twee jaar mee. En laten de naden niet los en niks. Maar tja tis maar wat je makkelijk vind natuurlijk.
wasmachine doe ik ook, alleen wel zonder waspoeder/gel maar alleen wasverachter en geen centrifugeren. wetsuitdroger doe ik niet, omdat die nog slechter tegen zand kunnen dan wasmachines :+ bovendien worden ze te heet voor de vloeibare naden van b.v. oneill
|
|
|
haast - te - recht
|
tijd voor wind . dit lijkt op gebrek aan gesprek stof , gaat weer nergens over iemand een tip voor makkelijk uitrollen van me lijnen ?
|
|
|
Ocean-Limbo
|
tijd voor wind . dit lijkt op gebrek aan gesprek stof , gaat weer nergens over iemand een tip voor makkelijk uitrollen van me lijnen ? achteruitlopend
|
|
|
Ozzie Wright fan
|
wil je een snel droog wsuit of een wetsuit wat langer meegaat. je wollen trui ophangen aan een hanger zal die ook sneller droog zijn maar gaat tie dan langer mee
|
|
|
JiePie
Geen avatar
Logs: 0 | 5 uur
|
tijd voor wind . dit lijkt op gebrek aan gesprek stof , gaat weer nergens over iemand een tip voor makkelijk uitrollen van me lijnen ? Je moet wat als er geen wind is.
|
|
|