Flyboards FlyRace - How To

Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Juli 27, 2011, 13:11:37
edit2Rapporteer  

http://vimeo.com/26903992

The new FlyRace is the only twintip racing board on the market and offers extreme lightwind and upwind performance, like you have never experienced before! Don’t waste time lugging your big race board to the beach and screwing 4 huge fins to your fragile directional board before every session. The FlyRace ensures fast and easy tacks and jibes.

The adjustable middle fin length, makes sure you have the perfect combination of fin length and control on every course. During its development phase, the FlyRace has proven itself to be very competitive in national and world class Course Racing and Long Distance competitions.

Enjoy this instructional video with Flysurfer & Flyboards teamriders Sebastian Bubmann and Gunnar Biniasch which show exactly how you can get the most out of the FlyRace!

More info: http://www.flysurfer.com/en/produkte/boards/flyrace/

Na het kijken hiervan zit met 1 hele grote vraag: is dit board nu voor professionele racers of voor de meeste simpele kiters onder ons die met 10kn nog heen en weer willen varen?

De opzet van dit filpje doet het laatste vermoeden, maar ik kan er naast zitten.
Michael van der Hoek

Antwoord #1 Juli 27, 2011, 13:16:27
edit2Rapporteer  
ik vind die dude op 47sec er niet zo comfortabel bij staan
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juli 27, 2011, 13:33:02
edit2Rapporteer  
ik vind die dude op 47sec er niet zo comfortabel bij staan

Tja, die moet naar het toilet en is nog kilometers verwijdert van de meest dichtbij zijnde  Cool

Die dingen maken wel een aardige snelheid, en echt hard waait het niet
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #3 Juli 27, 2011, 13:36:54
edit2Rapporteer  
en dat voor €999. 
wimbers

Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #4 Juli 27, 2011, 16:37:18
edit2Rapporteer  
WTF, back to the oldschool, windsurfboards met verstelbare zwaarden!, krijgen we dan ook weer spin outs als we teveel druk op de vin zetten?
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #5 Juli 27, 2011, 17:47:14
edit2Rapporteer  
Tsja, zeg dat wel...ik krijg weer visioenen van vroegah  Shocked
De "Tencate Spacer"  was het toen helemaal met z'n inklapbare zwaard.

Wel weer een leuk freubelproject...(dat zijn alweer 2 ideeën  Tongue )

Erik@Spijk

Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #6 Juli 27, 2011, 20:40:43
edit2Rapporteer  
Het lijkt me best gaaf, inderdaad weer terug naar de ouderwetse race board met windsurfen. Weer eens lekker kanten.

Maar ja, het boardje is 999,-. Een 19 meter speed3 z',n 2299,-. Totaal ruim 3.298 euries.

Ze prijzen zich helemaal uit de markt, een beetje freestyle zet is zo rond de 1250,- euro te koop. (overjarig board+kite).

Dit echt 2000 euro meer en waarschijnlijk geschikt voor 8 tot 15 knopen. Is dat echt zo veel waard?
haast - te - recht

Antwoord #7 Juli 27, 2011, 20:55:13
edit2Rapporteer  
top die oude zooi . ik had een Wayler plank ook met een inklap zwaart.
sorry maar ik wil echt niet meer terug naar die oude materialen en zeker niet voor zoveel geld.
met 15 knoopies kunnen we al best leuke dingen doen of met een skimboardje klooien .
Morres

Antwoord #8 Juli 27, 2011, 21:01:48
edit2Rapporteer  
Tsja, zeg dat wel...ik krijg weer visioenen van vroegah  Shocked
De "Tencate Spacer"  was het toen helemaal met z'n inklapbare zwaard.

Wel weer een leuk freubelproject...(dat zijn alweer 2 ideeën  Tongue )

Ha! die heb ik liggen, gebruik ik als sup board!
Ed1111

Geen avatar

Antwoord #9 Juli 28, 2011, 00:23:36
edit2Rapporteer  
Ik heb ook wel eens over iets dergelijks nagedacht, maar dan als twintip waveboard en met elektronisch -vanaf de bar gestuurde- bediening.
Dit ziet er knullig uit en iedereen lijkt iets verkeerds gegeten te hebben.
SnaaK

Antwoord #10 Juli 28, 2011, 09:10:05
edit2Rapporteer  
Niks voor mij maar voor de serieuze racer lijkt het mij ideaal, een mooi alternatief voor iets als dit:

En de prijzen zijn allemaal té hoog bij die race/course boards..

Specifiek voor lightwind en wat ook een stuk 'leuker' vaart is de Door-serie... Al ben ik daar zelf ook niet zo'n groot fan van, hou meer van spelen dan cruizen, ben van plan om te leren skimmen voor light wind Grin
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #11 Juli 28, 2011, 09:56:35
edit2Rapporteer  
Zekerss, skimmen is ook gaaf voor light wind condities  Grin.

Ik heb nog eens ff gekeken naar de constructie van het "zwaard".
Dat is best slim uitgedacht! ThumpsUp

Op deze manier kan je elke twintip vlakker laten varen  Lips Sealed.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.