|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Sja, Rory kan pas 11:30 wegrijden uit het oosten. Dat is dan tegen 14u op langevelderslag en start downwinder tegen 15u (of eerder als iedereen stipt op tijd is en er weinig getwijfeld word).
Ed, Rory en ik hebben allemaal 7m of kleiner dus maakt het niet echt uit of het 35kn gaat zijn dus wie meewil moet wel echt weten waar we aan gaan beginnen al kun je downwind wel wat meer power hebben als je weet hoe je moet varen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Voor vandaag haak ik af van de dowwinder. Als de voorspellingen kloppen kan het weleens heel onstuimig worden.
Liefhebbers voor een sessie nu?
|
|
|
rocket man
|
Zo, gisteren onverwachts een avondsessie mee kunnen pikken, zat to 5u in een vergaderruimte zonder daglicht, kom buiten en denk hé wind? snel spullen gehaald en naar strand met een lekkere 20+kn zw wind. Jammer alleen dat het weer zo snel donker wordt, niet genoeg tijd meer voor een kleinere vlieger. Voor diegenen die vandaag gaan, doe voorzichtig, d'r zitten nu al vlagen van bijna 35kn tussen en het gaat harder waaien.
|
|
|
robbepop
Logs: 0 | 996 uur
|
@ spoon: was ook een zwart met paars maar denk niet dezelfde, was gisteravond op de bdam. voorlopig zie je die denk ik niet meer, als je die kite rechtop zet kan je zo door het gat heen fietsen. wel sneu, jong ventje was zijn enigste kite. hoop dat hij het een beetje goedkoop kan laten fixen en er voortaan eens aan denkt in zo'n geval zijn safety te trekken.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Evan was jij met die boots aan het varen waar ik die torch nog voor heb opgegooid??
Zoja respect man wat een dikke vette loops en ja je mag meer komen want ik zit er van te genieten in ieder geval! Ik hoop ze ook ooit op die hoogte rond te trekken hoewel een paar harde crashes gisteren me in dat proces weer even met de beentjes op het strand hebben gezet!
That's me
|
|
|
yvesvg
Geen avatar
|
ik ga toch even overslagen tot morgen, ben niet zo gek op regen en grote rukwinden...
|
|
|
martijn
|
Morgen wordt waarschijnlijk net zo hard...
Ik ben eind van de dag op scheef, misschien downwindertje doen van hvh naar scheef.. Dus als er nog liefhebbers zijn voor het eind van de dag?
@ Jesse, Joggli enzo gaan vanavond door naar Zandvoort (feestje)...
|
|
|
Spoon
|
@ spoon: was ook een zwart met paars maar denk niet dezelfde, was gisteravond op de bdam. voorlopig zie je die denk ik niet meer, als je die kite rechtop zet kan je zo door het gat heen fietsen. wel sneu, jong ventje was zijn enigste kite. hoop dat hij het een beetje goedkoop kan laten fixen en er voortaan eens aan denkt in zo'n geval zijn safety te trekken.
okay, mnee zal niet dezelfde zijn geweest. Bij mij was het een oudere meneer ipv jong ventje... Weet iemand eigenlijk wat de juiste handelingen zijn als er iemand een kite in je lijnen gooit? Of zoals bij mij dat ik door zijn lijnen heen sprong?
|
|
|
Evan
Administrator
|
Als je allbei de controle nog hebt proberen de kites weer uitelkaar te krijgen of te landen.
Rory is al rijden, dus het zet er naaruit dat we toch iets vroeger kunnen downwinderen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Om 13u wordt het droog. Ik ga denk ik toch even naar het water toe. Alleen met dit soort weer vaar ik niet in mijn eentje.
Vanavond ga ik echt niet het water op, morgen overdag wordt hij ietsje minder hard, maar voor de avond ook weer snoeiharde wind opgegeven.
@ Evan: hoe laat en waar?
|
|
|
|
|
|
Ed.
Logs: 0 | 165 uur
|
gezellie Michiel! zie jullie zo gasten, wordt weer een mooie:)
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
gezellie Michiel! zie jullie zo gasten, wordt weer een mooie:)
Top! Alleen ms dit x wel op de TT gezien het weer. Heb nl. geen 5m
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
Ik heb vanochtend een bericht gestuurd naar GZH aangaande de palen bij oostvoorne.N.a.v. het ongeluk gisteren bij Domburg. Ik heb het helemaal gehad met die nikspalen bij oostvoorne. wie gaat er nog meer een bericht sturen naar: gzh@pzh.nldoe dit wel beleefd! geef kundig je ongenoegen aan. Ik heb dit gestuurd: Geachte heer mevrouw, Wellicht bent u op de hoogte van het feit dat er enige tijd terug grote houten palen zijn geplaatst om het zogenaamde " vogelgebied" te markeren. Er is sinds die tijd veel ergenis onder de kitesurfers die daar al jaren komen, waaronder ik. Ergenis omdat mederwerkers van GZH en alle daarbij betrokkenen weigeren om de palen te vervangen voor duidelijke boeien. Wij, als hechte groep kitesurfers hechten enorme waarde aan veiligheid, dit staat bij ons op nr. 1 Ook hebben wij veel respect voor de natuur, dus automatisch respecteren wij uiteraard de zonering ter bescherming van de mooie natuur aldaar. Alleen de palen gaan hoe dan ook eens mensenlevens eisen. Ik heb het nog niet eens over de ' bijna' ongelukken op oostvoorne die ik "live" heb zien gebeuren maar u niet. Gisteren was het weer raak op Domburg, daar staan ook palen als golfbrekers. wederom een zwaargewonde. wellicht overleefd de beste man het niet.... De locatie en de functie van de palen is natuurlijk niet te vergelijken, Domburg zal zo moeten zijn. Het is tenslotte kustbescherming. Maar Oostvoorne is toch echt een ander verhaal. Hier het bericht. Ik hoop dat u zich realiseerd wat het kan veroorzaken, het zal u niet in dank worden afgenomen als het daar gebeurt. http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=14634 Met vriendelijke groet,
Ron Vat, getrouwd en vader van 1 zoon.
41 jaar uit Barendrecht.
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
en dit is de reactie daarop:
Geachte heer Vat, Ik heb uw email doorgestuurd naar mijn collega, de heer Vreugdenhil. Hij is deze week echter niet aanwezig zodat het iets langer dan gebruikelijk zal duren voordat u een antwoord ontvangt. Ik vertrouw erop dat u hiervoor begrip heeft. Met vriendelijke groeten,
Frans van der Meer
regiohoofd Kust
misschien dat er nu iets gaat gebeuren????
|
|
|
|
Evan
Administrator
|
Top!
Alleen ms dit x wel op de TT gezien het weer. Heb nl. geen 5m
Zelfs 6m en waveboard is wat aan de grote kant.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Top!
Alleen ms dit x wel op de TT gezien het weer. Heb nl. geen 5m
Zelfs 6m en waveboard is wat aan de grote kant. Zo te zien dan maar tt en 7m2. Scheelt ook weer ruimte die we hard nodig hebben voor het transport
|
|
|
|
rocket man
|
Goeie actie, Ron, nu maar hopen dat er wat gebeurd.
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
En nog steeds stijgende wind lijn
Laatste update: 14:32 uur Windsnelheid: 25.2 knopen (13 m/s, 6 Bft) Windstoten: 33.9 knopen (17.4 m/s) Windrichting: 237 graden (WZW) Buiten temperatuur: 20 °C Waterstand: -48 cm NAP Zon op: 07:20 uur Zon onder: 19:59 uur
Waar blijven de filmpjes
|
|
|