Best Kite Nemesis 10m ontploft, en BEST heeft HET TOP OPGELOST

peterb

Berichten: 380
Augustus 01, 2008, 20:06:29
edit2Rapporteer  
Best Nederland heeft het prima opgelost. Vanmiddag kan ik een nieuwe Nemesis ophalen!!! Mijn vertrouwen in Best is helemaal terug (op vaargebied was dat al zo want die Nemesis ROCKT als geen enkele andere!!!) Bedankt


*********************************************************************************

Nou, vanmiddag is de leading edge van mijn 10m HP 2008 ontploft. Opengescheurd bij 1 van de bridals. Geen crash niets, gewoon 30 seconden nadat ik hem op het natte strand had gelegd (was net vloed).

Best gebruikt voor de leading edgde, cuben fibre zodat hij extra sterk is. Nou mooi niet, x of 15 gebruikt en nu naar de filistijnen. Garantie denk je dan HELAAS:

- ik heb de kite NIEUW overgekocht van een Nederlander die hem op kiteforum.com heeft gewonnen (zit geen garantie op gewonnen kites volgens BEST)
- en 90 dagen zijn ook voorbij! ja met 1 maandje!

DUS GEEN GARANTIE WAS HET ANTWOORD VAN BEST!!!

En die kite die was echt geweldig, ik heb nog noooooooooooooit zo hoooog gesprongen.

Ze komen nu met een oplossing mag een nieuwe met 30% korting krijgen (maar ja moet uit us komen, dus shippingcost en tax zijn voor mij) dus ben ik nog steeds in de aap gelogeerd.

 Angry:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:
@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@

Wat te doen, want reparartie is natuurlijk ook schreeuwend duur en trouwens ik heb gewoon een baggerproduct en bagger customer service. Ze staan gewoon niet voor de kwaliteit van hun product!!!!!

Weet je er kan altijd iets kapot gaan (en dat begrijp ik want zero defects komt bijna nergens voor), maar een merk maakt zich onderscheiden hoe hier mee om te gaan indien er wel een probleem ontstaat! En ik was al bezig om een 13m waroo of 14m Nemesis erbij te kopen omdat ik zo tevreden was over de performance van de kite!
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #1 Augustus 01, 2008, 20:11:54
edit2Rapporteer  
zag vandaag ook een warroo zo van boven naar beneden scheuren, terwijl ze hem alleen maar instuurde. Dat moet toch niet kunnen!?
litewave

Berichten: 607
Antwoord #2 Augustus 01, 2008, 20:13:15
edit2Rapporteer  
Consumenten bond inschakelen, het is namelijk gewoon garantie
peterb

Berichten: 380
Antwoord #3 Augustus 01, 2008, 20:33:19
edit2Rapporteer  
Bij wie moet ik die dan claimen?????????
Davidoff
Gast
Antwoord #4 Augustus 01, 2008, 20:39:35
edit2Rapporteer  
flyingtrunkie, goed dat je je flysurfertjes ben blijven vliegen! zo zie je maar weer!

David
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #5 Augustus 01, 2008, 21:03:44
edit2Rapporteer  
Peter, ik lees net inderdaad ook op de bestsite over 90 dagen garantie. t'is mooi klote. ThumpDown
Ik moet zeggen dat ik het erg kort vind die 90 dagen... Flysurfer bv geeft 6 maanden free repair garantie.
Vreemd dat ze zeggen dat er op gewonnen kites geen garantie zou zitten, ik neem aan dat ze toch achter hun product staan, gewonnen of niet, daar mag geen verschil tussen zitten, het is toch dezelfde kwaliteit waar ze voor staan... ThumpDown
Derk

Berichten: 80
Antwoord #6 Augustus 01, 2008, 21:09:08
edit2Rapporteer  
Ik proef dat de service/garantie van Best minder wordt/is !

Ook ik heb nu slechte ervaringen, mijn waroo '07 had in Egypte een spontaan gescheurde LE, terplaatse laten maken, verklaring van de reparateur dat er sprake was van een fabricagefout laten opmaken en foto's gemaakt (kite was toen 1/2 jaar oud). De dealer waar ik hem gekocht had sports4fun in Zwartsluis was op de fles, dus ik mailen met Best.

Inderdaad, het antwoord was dat de 90 dagen voorbij waren en de klacht werd doorgespeeld naar de garantie afdeling en wat denk je..... inderdaad geen ruk meer  ( (down_kitesmiley)van gehoord.

Ga zo door Best zou ik zeggen !
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #7 Augustus 01, 2008, 21:15:08
edit2Rapporteer  
Tja, het is toch een van de goedkoopste merken. Snap nu hou ze dat kunnen doen.....
posty

Berichten: 2454
Antwoord #8 Augustus 01, 2008, 21:30:32
edit2Rapporteer  
hele slechte zaak en dit is niet de eerste!

die 90 dagen gaan nergens over, als de LE knalt bij de bridle ligt het gewoon aan de kite dus ook al zijn de 90 dagen voorbij dan zou je nog een nieuwe moeten krijgen!!

ik zou het zeker op het best forum posten
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Augustus 01, 2008, 21:36:22
edit2Rapporteer  
90 dagen??????????????????????????????????????? Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked

Ook als je in NL koopt bij een officieuze dealer? Undecided

Ik ben onder de indruk van de prijs/prestatie verhouding van de Waroo (die Nem HP is net zo duur als de andere merken ThumpDown), maar dit is wel een domper. De meeste merken hanteren 1 jaar garantie, op North na volgens mij met maar 6 maanden. Gewoon belachelijk Angry

Dankzij internet is het zo eenvoudig geworden om te handelen via internet. Maar als je een probleem hebt zie je maar weer wat voor problemen je krijgt Undecided

Tevens stom van Best, want een goede naam opbouwen hier waren ze aardig mee op weg met het 2008 materiaal, maar dit is gewoon niet netjes. 30% is niet bar veel, dat geven de best dealers hier ook al op 2008 kites
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #10 Augustus 01, 2008, 21:38:14
edit2Rapporteer  
Valt me tegen van Best dit.
Ik zou het inderdaad op het Best forum posten en kijken wat de reacties zijn.
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #11 Augustus 01, 2008, 21:48:28
edit2Rapporteer  
Heb je je verhaal al via de nederlandse importeur van best gespeeld??? Mischien dat zij iets voor je kunnen betekenen.
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #12 Augustus 01, 2008, 22:08:16
edit2Rapporteer  
Dit is NIET BEST 
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #13 Augustus 01, 2008, 22:23:59
edit2Rapporteer  
Ik had die Nemesis gewonnen en ik mag toch aannemen dat ze toch niet bewust kites met fabricagefouten als prijs weggeven! Dat zou pas echt NIET BEST wezen!
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #14 Augustus 01, 2008, 22:25:58
edit2Rapporteer  
Dit is NIET BEST 

Da's er eentje uit de oude doos ThumpsUp
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #15 Augustus 01, 2008, 22:34:23
edit2Rapporteer  
Moet denk ik gewoon vergoed worden je hebt nl nog zoiets als een bepaalde levensverwachting en die is bij een kite toch wel langer als 90 dagen. Ik heb hier niet zoveel verstand van maar misschien kom je met wat googelen wat verder of is er nog een kiter die hier meer verstand van heeft.. Huh
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #16 Augustus 01, 2008, 22:40:01
edit2Rapporteer  
Bij het aangaan van een koopovereenkomst is  de koper via het het consumentenrecht beschermd.
De gebruiker heeft in dit geval niet een koopovereenkomst met Best maar met de winnaar van de vlieger.
Dat wordt dus een lastige.
Heb je de kite ergens gekocht is het verhaal van 90 dagen je reinste onzin ( mits de vlieger in Europa gekocht is dan) Bij het europese consumentenrecht gaat men er vanuit dat als een product binnen 6 maanden mankementen / defecten vertoond deze dus al bij de productie aanwezig waren. De bewijslast dat dit niet zo is ligt in deze dan bij de verkoper van het product.

Nature

Berichten: 1295
Antwoord #17 Augustus 01, 2008, 23:18:30
edit2Rapporteer  
zag vandaag ook een warroo zo van boven naar beneden scheuren, terwijl ze hem alleen maar instuurde. Dat moet toch niet kunnen!?

Met wind van vandaag is 1 klein scheurtje genoeg. Dat heeft 0 te maken met de bouw kwaliteit van een kiteje. Dat heeft echt te maken met je doek mits het op naad is dan is het een fabriek defect.

Ik denk dat best in zn recht staat Smiley het gaat hier om promotie materiaal dus niet om verkoop. Garantie is niet over te kopen naar mijn weten zowiezo heel erg schaars in de biz. Het is slechte
promotie dat zeker!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #18 Augustus 01, 2008, 23:33:12
edit2Rapporteer  
Blijft alemaal mooi Kl...TE  ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Heb je al contact gehad met Willem uit Almere van Best, misschien kan hij wat voor je doen ???  ThumpsUp
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #19 Augustus 01, 2008, 23:46:03
edit2Rapporteer  
Blijft alemaal mooi Kl...TE  ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Heb je al contact gehad met Willem uit Almere van Best, misschien kan hij wat voor je doen ???  ThumpsUp
Denk niet dat hij wat kan doen als de hogere hand hem ook niet helpt.
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #20 Augustus 02, 2008, 00:20:01
edit2Rapporteer  
Het is echt zuur idd als je kite naar de klote gaat, maargoed, je hebt em niet uit de winkel en dan loop je een risico. Heb zelf ook nieuwe fuels van iemand gekocht, en dan ga ik ook geen garantie verwachten als het fout gaat. Niet lullig bedoeld hoor trouwens, ik zou net zo hard als jij balen.
Verder dat zoutloze Best afgekraak slaat natuurlijk nergens op, ze maken echt goede bowkites waar veel merken nog een puntje aan kunnen zuigen, die nemesis en bullaroo zijn gewoon top.
Derk

Berichten: 80
Antwoord #21 Augustus 02, 2008, 07:43:03
edit2Rapporteer  
Dat kan wel zijn Loepie, maar ik kocht hem bij een off. dealer die dus op de fles ging, mail netjes met Best dat ik alles heb, de bon, verklaring van reparateur dat e.e.a fout gestikt is etc. wat mailt Best terug, tja 90 dagen voorbij wij spelen het door naar onze afdeling garantie die nooit meer wat van zich laat horen. Ik vaar nu nog steeds Best maar de service is voor mij reden om daarna never meer Best te kiezen ! Dit is gewoon dikke bull shit, het gaat ze schijnbaar te goed, typisch een voorbeeld van een merk die heel veel energie in de opbouw van een naam heeft gedaan en dan gaat het ze goed verslappen ze meteen.
Ik zou wel eens willen weten wat de NL man van Best hiervan vindt, die zou zelfs (althans volgens Reinier van voormalig sports4fun) van mijn geval weten, ook van hem nooit wat gehoord dus........
Rich

Berichten: 467
Antwoord #22 Augustus 02, 2008, 08:03:00
edit2Rapporteer  
Hi Peter,

Weet niet met wie van BEST jij contact hebt gehad, maar in ieder geval niet met een een lokale BEST dealer of met mij. Ik ben verantwoordelijk voor de Benelux en Duitsland.

Heel vervelend en balen van de Nemesis! Stuur me even een email met jouw mobiele nummer dan lossen we dit zsm op zodat je weer het water op kan.

Wij staan voor een exceptional service en vandaar ook dat we aan alle 2009 producten geen termijn meer verbinden aan de garantie (bij fabrieksfouten deden we dit in het verleden trouwens ook al niet en zijn altijd heel flexibel omgegaan met de garantie termijn). Of het 2009 product nu 1 maand oud is, 1 jaar of 3 jaar, bij een fabrieksfout zullen we het product te allen tijde vervangen.


Richard Siwaletti
BEST Kiteboarding
richard@bestkiteboarding.com
Wietze

Geen avatar

Berichten: 34
Antwoord #23 Augustus 02, 2008, 09:00:08
edit2Rapporteer  
Das pas topservice!
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #24 Augustus 02, 2008, 09:06:42
edit2Rapporteer  
Dat zijn goede berichten ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.