Flysurfer en veiligheid

td4

Geen avatar

Berichten: 12
Juni 02, 2009, 17:26:55
edit2Rapporteer  
Deskundigen !!!!

Kunnen jullie mij vertellen wat het werkelijke voordeel is van een (bijv. flysurfer) en een normale kite.
En ook zo ik willen weten wat de veiligheid aspecten zijn. Ik zit al een tijdje in spanje (costa brava) en bekijk al de kiters hier. Er is er één met een flysurfer, hij gaat als een trein maar ik was net te laat om hem aan te spreken over zijn keuze.
Zelf ben ik mee op zoek naar een kite waar ik  mee kan cruisen/scheuren, ook met wat lichter weer.
Meer wil ik ook niet. Ik heb net een cursus gedaan in st. Pere. (geweldig dus !) maar daar krijg je niet een juist antwoord. Ik ga straks (medio juli) weer terug naar Hoorn NH waar ik woon en heb eigenlijk behoefte aan onafhankelijke deskundig advies. Overigens volgend jaar ga ik weer naar spanje (medio mrt tot eind juni) en zit dan dagelijks met kiters en surfers op het strand voor camping Laguna. Windkracht is bijna elke dag vanaf 13.00 uur zo'n 3 a  4 bfr en met uitschieters en eind het eind van de middag redelijk veel golven.

Kunnen jullie mij adviseren ik vond die flysurfer zo rustig in de lucht.

Groet Peter 60 jr oude surfer met nieuwe ambities
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 Juni 02, 2009, 18:31:34
edit2Rapporteer  
Peter, allereerst fantastisch dat je wilt beginnen met kiten, dit zal je zeker goed bevallen. Als de wind 3 a 4 Bfr is kan je meestal net niet kiten met een tubekite (Bow/C-kite/SLE/Delta etc) Die flysurfer waar jij over praat heeft een zeer goede lowend (kan met weinig wind goed kiten) waardoor deze met 3 a 4 bft wel goed te gebruiken is. Als jij gewoon wilt cruisen en met weinig wind al weg wilt is een flysurfer dus ideaal voor jou. Ook heeft hij een enorme hangtime mocht je ooit nog gaan springen.

Enigste nadeel naar mijn idee is de prijs (je vind ze bijna niet 2dehands). En natuurlijk als je echte tricks wilt doen is hij niet snel genoeg.

Maar nogmaals een grote flysurfer zou voor jou goed zijn. En eventueel een 2de kite voor de dagen waarbij het hard waait (of dan gewoon niet kiten maar windsurfen).
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 Juni 02, 2009, 20:00:12
edit2Rapporteer  
Hallo Peter,

fantastisch dat jij de overstap nog maakt naar het kitesurfen waar leeftijdgenoten van jou de overstapmaken naar "iets- rustiger-aan". Ik hoop dat ik over enkele jaren ook nog die vitaliteit heb.

Jarenlang ben ik Flysurfergebruiker geweest en heb de volgende voordelen ervaren:
no pumping, grote safety, selflaunchable, duurzaamheid, goede en prettige service van Stedebroeck, zeer doorontwikkeld (complex?), geen lekkages, ter land,te water en in de sneeuw

Maar ook de volgende frustraties:
altijd wel een knoopje in de toming, medekiters die een Flysurfer niet kunnen aanpakken, onvoorspelbaar gedrag onder buiige condities (inzakken), traag, waterrelaunch vaak spannend/stressig, mixertest, vrijwel elke kitesessie eindigt met een crash en dus natte kite.

Sinds ik mijn Bandits heb, ben ik met sprongen vooruit gegaan en sta ik veel meer en langer op het water. Hoewel de nieuwe Pulse II een zeer interessante kite is die wat vliegeigeschappen de tube schijnt te benaderen.

Succes met kiezen en je nieuwe verslaving ........
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Juni 02, 2009, 20:11:48
edit2Rapporteer  
Goed om een flysurfergebruiker aan het woord te hebben. Het aanpakken van de vlieger is inderdaad een irritant puntje maar gelukkig hebben we allemaal een mond om te vragen hoe het werkt (moest ik ook doen de 1ste keer).

Een Bow/SLE/Delta kite is inderdaad beter als de flysurfer enkel heeft die gewoonweg niet zo een lowend. Dan moet je toch echt een goede 4bft hebben ( zeker met die warme wind daar) om weg te komen. Is dus een keuze die je maakt.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #4 Juni 02, 2009, 20:24:54
edit2Rapporteer  
Reflex, wat jij als enige nadeel noemt, de prijs, kan volgens mij voor Peter geen probleem zijn, aangaande zijn leeftijd en de plekken waar hij verblijft :-)

En als ik daarin goed gegokt hebt zou ik ook niet voor een 2ehands flysurfer gaan, het zijn toch een hoop touwtjes en veel doek waar scheurtjes en knoopjes in kunnen zitten die je als beginner toch minder snel opvallen..

Succes Peter!



offtopic: de naam "td4" is best vooruitstrevend, slingshot turbodiesel 4 al in de maak? ;-)
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #5 Juni 02, 2009, 20:40:43
edit2Rapporteer  
Reflex, wat jij als enige nadeel noemt, de prijs, kan volgens mij voor Peter geen probleem zijn, aangaande zijn leeftijd en de plekken waar hij verblijft :-)

En als ik daarin goed gegokt hebt zou ik ook niet voor een 2ehands flysurfer gaan, het zijn toch een hoop touwtjes en veel doek waar scheurtjes en knoopjes in kunnen zitten die je als beginner toch minder snel opvallen..

Succes Peter!



offtopic: de naam "td4" is best vooruitstrevend, slingshot turbodiesel 4 al in de maak? ;-)
Een flysurfer gaat veel langer mee als een tube. En juist omdat ie een slappe vorm heeft is ie veel minder kwetsbaar. Vorig jaar nog een 13 meter met in dikke 20 knopen per ongeluk in de bomen gelegd. Geen beschadiging te zien gelukkig. Ik denk dat bij een tube de takken er wel doorheen zouden komen. Zo ook bij crashes zal een tube kwetsbaarder zijn. Ik vaar zelf regelmatig op Schellinkhout met psycho 3 en 4. Spreek me gerust maar aan als je hier bent....
Over waterrelaunch denk ik dat alleen het met de psycho 3 wat meer tricky is, maar bij de overigen is het gewoon aan 1 stuurlijn trekken net als bij een tube. Ook zijn de lijnen veranderd bij de Psycho 4, ze zijn stugger en de toming is korter, zodat de kans op knopen kleiner is geworden. en over het aanpakken: tja, zorg dat ze alleen een de tip kunnen pakken en loop dan snel naar voren zodat ie uitwaaiert....
td4

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #6 Juni 02, 2009, 21:10:44
edit2Rapporteer  
blijt moeilijk denk ik, mocht er ergens een 2e hands zij zal ik tochiemand moeten inden die deskundig genoeg is om mij voor een ""zeperd "" te behoeden. Watde naam betrefd ""td4"" staat voor e landrover td4, ik wist zo snel geen andere naam te bedenken. Maar ga door met jullie mening te geven over het dit onderwerp, ik ben benieuwd,

Peter ( nickname  td4)      : - )
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #7 Juni 02, 2009, 23:04:06
edit2Rapporteer  
2de hands is niet makkelijk, dit is alvast de site vd benelux.

http://www.flysurfer.nl/flysurfer.php?actie=nieuws
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #8 Juni 02, 2009, 23:22:08
edit2Rapporteer  
2de hands is niet makkelijk, dit is alvast de site vd benelux.

https://www.flysurfer.nl/flysurfer.php?actie=nieuws

dat nieuws is niet zo nieuw meer.... De site staat al een tijdje stil.
Beter is www.flysurfer.com
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #9 Juni 03, 2009, 04:15:20
edit2Rapporteer  


http://www.kapaza.be/Watersport_en_boten/Surfplanken/17864147/Flysurfer_psycho4_15m_2009.html
Tim!

Berichten: 221
Antwoord #10 Juni 03, 2009, 09:26:16
edit2Rapporteer  
Jongens vergeet ook niet te vermelden naar welke maat van kite hij moet uitkijken!
Hoeveel weeg je? Normaal gezien bij 3/4 beaufort zou dat een 12 moeten zijn, of toch 15?
Ik stel deze vraag omdat ik niet zo goed weet hoe het met de low end zit (Psycho).
naishdude
Gast
Antwoord #11 Juni 03, 2009, 11:22:30
edit2Rapporteer  
Peter,
ik ben net 5 jaartjes jonger dan jij en na 32 jaar windsurfen ook bekeerd naar het kiten toe, eerst zoals iedereen wel een beetje die van het windsurfen komt om de lichtweermogelijkheden te benutten...

Dus ik ben vorig jaar begonnen met Flysurfer, niet direkt de meest makkelijke oplossing om te leren kiten maar alas het is allemaal gelukt.

Ik had me een 10m pulse² aangeschaft, en je leert met flysurfer, met heel veel gevoel voor je bar varen, trek je te hard in dan stalled de kite stuur je te ver in het windvenster en trek je daarbij nog aan je bar dan klapt hij in en komt mooi terugvallen tot midden in het windvenster en dan krijg je wel een angst moment als hij zich voor je opend.
Dit zijn allemaal de beginnerstrauma's van iedereen die met flysurfer is aangevangen.

Kort daarna heb ik mij een Flysurfer speed² 15m gekocht om bij lichtweer te varen, en kijk daar heb ik zeer veel van geleerd...
Om een lang verhaal kort te maken: 
Voor lichtweer heb ik nog steeds de flysurfer speed² 15m de volgende maat kite is een tube kite, bow kite 11m zoveel makkelijker en veel veiliger gevoel, voor mij dan toch.

Onderschat de kracht van een flysurfer niet, het zijn beestige kites, en zelfstarten is ok en geen probleem, terug uit het water starten is ook geen probleem genoeg oefenen en weten wat je moet doen, dan lukt dit ook nog wel, maar zelf landen........daar zou ik niet te vlug met beginnen tenzij je een 5th line solution hebt.

Als je met de originele quickrelease gaat landen, dan gaat er bij veel wind nog wel druk in je kite zitten, maar hij gaat behoorlijk te keer op het strand en je zal iemand nodig hebben om even de kite plat te leggen, nadien zal je wat werk hebben met knoopjes uit de lijnen halen.

De depower waar de flysurfers zo om roemen, is zeker niet de depower van een moderne bowkite, je moet de kite uitremmen enz en dat vraagt wel wat techniek.

Laat ons zo stellen ( en dat is mijn persoonlijke ervaring) een moderne bowkite is plug and play, een flysurfer is stilletjes aan aftasten en verder gaan, beiden hebben hun plezierige kant.

Denk er ook aan, een flysurfer die nat is vliegt niet meer zo optimaal, dus bij redelijke regenval is de flysurfer niet zo optimaal,  een flysurfer die nat is en of altijd wat vochtig blijft door zout dat in het water zat, is en blijft een zandmagneet, je kan je niet voorstellen hoeveel zand daar blijft aankleven.

Denk er ook aan dat een flysurfer af en toe wel eens een trimsessie nodig heeft.

Ik wil je er ook op attent maken dat er van de nieuwe generatie Psycho4,  er heel veel kites heel snel terug doorverkocht worden, er zal toch wel iets zijn waarom dit is, ik ken persoonlijk 2 personen die hem al terug doorverkocht hebben, als nieuw en dit zijn fervente (psycho) flysurfers van het eerste uur, dus oppassen, misschien staat die eerste generatie Psycho4's nog niet helemaal op punt, en ik vermoed dat de Psycho 4 niet echt een beginnerskite is.

Ikzelf weeg 83kg,  ik heb de Speed² 15 in normale doekuitvoering, en een groot board er onder bij  lichtweer kondities, de speed is een high aspect ratio kite wat wil zeggen dat die wat technischer te varen is.
Wanneer de Flysurfer te groot wordt ga ik direkt over op een tube bowkite ( Ozone11m)

Een ander alternatief waar ik ook een beetje naar uitkijk is een, ZEEKO  lightwind kite, ik heb er met gevlogen met 32m lijnen en toch is de kite nog snel,  heel mooi varend maar net zoals de flysurfer speed erg goed bij lichte wind en een zeer goede starter ongelooflijk zelfs voor een tube kite, even googelen naar ZEEKO kite en dan kan je daar ook weer wat van lezen.

Eén raad, als je met flysurfer wil leren vliegen doe dit ergens waar je ver kan staan, want de eerste keren moet je toch dat ding leren starten vanaop het water...en in het begin tot je de knepen kent is het wel een beetje stressy!

Succes
Frank
matta

Berichten: 195
Antwoord #12 Juni 04, 2009, 10:01:10
edit2Rapporteer  
Ik had me een 10m pulse² aangeschaft, en je leert met flysurfer, met heel veel gevoel voor je bar varen, trek je te hard in dan stalled de kite stuur je te ver in het windvenster en trek je daarbij nog aan je bar dan klapt hij in en komt mooi terugvallen tot midden in het windvenster en dan krijg je wel een angst moment als hij zich voor je opend.

De depower waar de flysurfers zo om roemen, is zeker niet de depower van een moderne bowkite, je moet de kite uitremmen enz en dat vraagt wel wat techniek.

Laat ons zo stellen ( en dat is mijn persoonlijke ervaring) een moderne bowkite is plug and play, een flysurfer is stilletjes aan aftasten en verder gaan, beiden hebben hun plezierige kant.

Denk er ook aan, een flysurfer die nat is vliegt niet meer zo optimaal, dus bij redelijke regenval is de flysurfer niet zo optimaal,  een flysurfer die nat is en of altijd wat vochtig blijft door zout dat in het water zat, is en blijft een zandmagneet, je kan je niet voorstellen hoeveel zand daar blijft aankleven.

Denk er ook aan dat een flysurfer af en toe wel eens een trimsessie nodig heeft.

@ Ozonob: Ik ga je niet proberen aan te vallen, maar mijn mening geven Wink

Je moet inderdaad ietswat gevoel met de kite hebben, maar stallen, dat heeft mijn (Geleende) pulse 2 10m nog nooit gedaan... Bij lichte wind iets je strap aantrekken (net niet helemaal open) en je kan lekker varen. En dat de kite uit de lucht klapt, dat heb ik ook een keer gehad maar dat is ook deels ervaring (kite laag houden, niet op 12u bijv.) Zeker de eerste keer zelf starten met een leuk windje is spannend. De kite gaat lekker flapperen wat een bow nooit zo zou doen, maar eenmaal aan de rand van het windvenster is er niets aan de hand.
De depower van de pulse 2 vind ik echt bijzonder groot, van 3 bft tot 6-7 bft kon ik gewoon lekker het water op! (70kg, bij 6-7 gaat het hard, maar het kan) Je moet er eventjes aan wennen hoe de kite reageert, maar eenmaal gewend wil ik niets anders! De flysurfer reageert anders op vlagen dan andere kites, ik vind de flysurfer relaxter in de lucht staan en gaf mij meer vertrouwen als de bularoo die er naast stond (die schiet naar voren bij elk windje, bij de flysurfer veranderd het profiel gewoon iets) Ook heb je veel hangtime.
Het landen is inderdaad anders, maar je kan de kite wel zelf oplaten wat ik echt een super groot voordeel vind! Om te landen staat er een handje op de pulse 2, waar je de kite dus het beste kan aanpakken. Wat natuurlijk ook anders is, is de toming. Dat is net zoals een bow: gewoon een paar keer doen. Dan weet je vanzelf hoe het in elkaar moet en je het snelste/beste je lijnen uit kan rollen. Ook laat je de lijnen aan de kite zitten waardoor ze niet zo snel in de war komen. Zoals eerder gezegd hoef je de kite niet op te pompen, geen last van lekke tubes, zelf starten.. (alsdus de flysurfer-fan)

De psyco 4 is de nieuwe freestyle kite van Flysurfer, niet ideaal voor een beginner. Ik zou je een pulse 2 10m aanraden omdat die een groot wind bereik heeft en je met de meeste condities lekker kan varen. (dit is een 12m bow kite) lekker rustig in de lucht, maar toch genoeg power.
naishdude
Gast
Antwoord #13 Juni 04, 2009, 11:03:37
edit2Rapporteer  
No problem Matta, ieder zijn mening en ervaringen... Wink
 Wink in het kort FS voor lichtweer 100%
Bow bij meer wind is voor mij de beste oplossing

OOh ja Matta vlieg eens een Ozone sport+ 2009 (bij deze nodig ik je uit aan de Bdam om dit eens te doen) je zal enkele vergelijkspunten vinden met de pulse² alleen dan met de bow voordelen...
(is mijn persoonlijke mening)
Ook nog een Pulse² 8m te koop absolute nieuwstaat ( september 2008 aangekocht) 650€
greetz
Oz
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #14 Juni 04, 2009, 11:40:11
edit2Rapporteer  
Zo tussen de regels door hoor ik de gebruikers zelf toch behoorlijk wat nadelen van de Flysurfers opnoemen:
- soms knoopjes in de bridle
- lastig aan te pakken
- moeilijk waterstart
- traag
- moeilijk vliegen als hij nat is, zandmagneet
- af en toe een trimsessie nodig
- depower niet zo goed als die van een bow

Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg gecharmeerd van RAM air kites (heb zelf jaren gebuggied met Libre Bora's), maar voor kitesurfen gaat er naar mijn mening niets boven de eenvoud van een tubekite.  Naar mijn mening moet je op het water gewoon geen gedoe hebben. Het moet betrouwbaar, eenvoudig en veilig zijn. Hoewel een Flysurfer er altijd prachtig en indrukwekkend uitziet, is een moderne tube kite daar beter voor geschikt, en dan vooral de bow of hybride kites. Bovendien is een tube breder geaccepteerd en dat kan een indirect een voordeel geven bij start/landing of bij moeilijke situaties.

Zelf heb ik sinds kort voor mij het ideale lichtweer/cruise setje gevonden en aangeschaft: Een Rhino '08 14m2 met een North Race LTD board. Voor hardere wind komen mijn Vegasjes uit de tas. Ik weeg 95kg, maar kan nu toch al vanaf 10 knopen wind upwind komen. Vooral het board is daar debet aan overigens. Zeker er een aanrader dus.

Peter, misschien moest je eens naar een grote maat North Rebel kijken icm met de Race LTD?

td4

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #15 Juni 05, 2009, 09:16:30
edit2Rapporteer  
Jullie zijn geweldig met al die info, ik zit nu een tijdje -4 maanden- in spanje Costa Brava aan zee, en heb veel aan jullie mening,. Medio juli ben ik weer terug en zal mij eens gaan informeren mijn omgevig Hoorn. Ook over de lessen natuurlijk. Ik heb vele ""old surfers"" in de ellende zien geraken nadat ze het idee hadden dat ze het zouden kunnen.
Ik hoop dat die info even blijft staan want ik heb geen printer hier in mijn caravan.

peter
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #16 Juni 05, 2009, 09:30:02
edit2Rapporteer  
Vanaf 10knopen upwind varen kan met iedere grote tubekite maar is niet wat je moet willen. Denk dat td4 ook gewoon beetje upwind of in ieder geval op hetzelfde punt wilt blijven. Tevens is het aanbieden van een 8m flysurfer leuk amar niet iets wat td4 moet hebben. Die amat is niet groot genoeg om in 10knp weg te kunnen.

Ik raad gewoon een 12m bow/delta en vervolgens een 8 of 7m erbij voor de harde wind aan.
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #17 Juni 05, 2009, 12:12:03
edit2Rapporteer  
Ik vaar al jaren Flysurfer en voor in Spanje zou ik een 15 speed2 nemen voor weinig wind (en dat is er veeeeeeel). Als maat kleiner een 10 pulse2 of pshyco4 of een 9m bow. Dan heb je wel 2 verschillende type kites en voor een beginner is dat weer wat lastig.

Ik ervaar eigenlijk weinig van al die negatieve punten. Zowel foils als tubes hebben plus en minpunten.

- soms knoopjes in de bridle: meestal is losschudden voldoende.
- lastig aan te pakken: ik laat zelfs leken mijn kite neerlaten.
- moeilijk waterstart: onjuist! binnen 10 seconde achteruit gestart.
- traag: nieuwere modellen niet meer.
- moeilijk vliegen als hij nat is: klopt, maar hij valt ook minder in het water dan een tube kite, want een foil is stabieler.
- zandmagneet: laten drogen en uitschudden en klaar ben je.
- af en toe een trimsessie nodig: nog nooit gedaan.
- depower niet zo goed als die van een bow: nieuwste model nemen.

Als je de grotere kites wil testen of opzoek bent naar tweedehands neem dat kontakt op met: ramon@flysurfer.com Testen in omgeving Hoorn of Enkhuizen moet geen probleem zijn.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #18 Juni 05, 2009, 12:40:10
edit2Rapporteer  
Heb zelf twee jaar met de Pulse gekite, en alle voordelen die hier staan kloppen ook. ThumpsUp
Nadeel vond ik oa. tijdens een pauze op het strand moet je je kite begraven onder het zand want als hij ligt te klapperen dan gaat je toming dusdanig in de war dat je naar huis kan.
Andre nadeel is dat je altijd als laatste op het water staat ondank dat je het eerste klaar bent.
Al je kitematen weten nl dat jij je kite alleen kan oplaten dus kan jij wel effe je maten de lucht in helpen.
Weet niet of het nu nog zo is maar de Pulse had sparepart lijnen die moet je na ongeveer een jaar of 1,5 gaan vervangen en als je niet weet hoe, zoals ik, dan ben je bij de duvel te biecht.
Ramon weet hoe het moet maar helaas die zit vaak in het buitenland.
Gelukkig had ik hier in de buurt  Manketrunkie (Marco) en die heeft de mijne (10m) toen gedaan.
Ik heb me 7 verkocht aan een Zwitser me 10 aan een gast uit Utrecht en me 13 je gelooft het of niet die heb ik weg gegeven aan dat project in Brazilië.
Voor mij geen Foilkites meer.

Vaar nu met Best Nemesis en vandaag is me Ocean Rodeo Rise 12m gearriveerd. ThumpsUp
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #19 Juni 05, 2009, 13:07:28
edit2Rapporteer  
Heb zelf twee jaar met de Pulse gekite, en alle voordelen die hier staan kloppen ook. ThumpsUp
Nadeel vond ik oa. tijdens een pauze op het strand moet je je kite begraven onder het zand want als hij ligt te klapperen dan gaat je toming dusdanig in de war dat je naar huis kan.
Andre nadeel is dat je altijd als laatste op het water staat ondank dat je het eerste klaar bent.
Al je kitematen weten nl dat jij je kite alleen kan oplaten dus kan jij wel effe je maten de lucht in helpen.
Weet niet of het nu nog zo is maar de Pulse had sparepart lijnen die moet je na ongeveer een jaar of 1,5 gaan vervangen en als je niet weet hoe, zoals ik, dan ben je bij de duvel te biecht.
Ramon weet hoe het moet maar helaas die zit vaak in het buitenland.
Gelukkig had ik hier in de buurt  Manketrunkie (Marco) en die heeft de mijne (10m) toen gedaan.
Ik heb me 7 verkocht aan een Zwitser me 10 aan een gast uit Utrecht en me 13 je gelooft het of niet die heb ik weg gegeven aan dat project in Brazilië.
Voor mij geen Foilkites meer.

Vaar nu met Best Nemesis en vandaag is me Ocean Rodeo Rise 12m gearriveerd. ThumpsUp
Dat geklapper kun je verminderen door hem op zijn kop op het zand te leggen. Volgens Ramon van Flysurfer: 'Even een korte maar handige tip voor alle flysurfer users hiervoor:
Als je de kite nadat iemand hem heeft gevangen zelf even dubbelslaat en op het midden van de kite (rugzijde) wat zand (veiligst) of je board legt. Dan kun je zelfs in hele harde wind (6vft+) de tips gewoon laten flapperen, natuurlijk check je dit bij het uitlopen van je lijnen voor de zekerheid nogmaals. Maar knopen behoren met deze tip eigenlijk tot het verleden.'
Het is trouwens wel zo dat ik veel minder last hier van heb met mijn Psycho4, omdat de toomlijnen stijver en korter zijn.

Ik heb mijn Psycho 3 8 meter al sinds nov. 2006, het is mijn favoriete kite. Het enige wat ik ooit hieraan getuned het is de powerlijnen wat verkort omdat ze wat gerekt waren. Mijn 13 meter P3 die ik toen had had wat meer tune-/vervangwerk nodig....

@Theo: toch maar een 12 d'rbij? Goeie zet, aangezien je pas met een knoopie of 17 lekker kon varen. Gefeliciteerd!
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #20 Juni 05, 2009, 13:34:11
edit2Rapporteer  
Dat je lijnen in de knoop gaan door het klapperen van de kite als hij op de grond ligt heb je alleen bij harde wind (dus kleinere kites). Maar daar is een eenvoudige oplossing voor.
flykite

Geen avatar

Berichten: 32
Antwoord #21 Juni 05, 2009, 15:09:43
edit2Rapporteer  
Hi je kan ook FLYSURFER Sand bag
bestellen voor 4.90= per stuk
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #22 Juni 05, 2009, 20:33:38
edit2Rapporteer  
Hier is de originele Flysurfer Sandbag, voor het veilig starten van een grasveld!!
Kan geef foto posten, dan maar de link..........

FLYSURFER Sand bag
Anklicken http://www.flysurfer.com/Shop/show_articles/?Kategorie_ID=31

Dein persönliches Sand bag um Deinen Kite am Strand zu sichern. Einfach mit Sand befüllen, den Kite beschweren und schon kann er nicht mehr weg :-)

Ca. 20 x 40 cm, Farbe gelb
Preis: Eur 4.90
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #23 Juni 05, 2009, 21:07:48
edit2Rapporteer  
een zandzak van 20 bij 40 cm voor bijna 5 eurie???
Is dan natuurlijk wel jouw eigen "persoonlijke zandzak"   Grin en dat scheelt dan weer.  schater
Plastic zak van de appie hein kost iets van 20 cent en daar gaat dus echt een flinke hap zand in.

WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #24 Juni 06, 2009, 07:44:56
edit2Rapporteer  
Ik mis nog een voordeel van Flysurfer. Het pakt lekker klein in. Neemt weinig ruimte in beslag voor het reizen. Zeker de deluxe modellen. Oh ja, meer tijd op het water omdat je voor het opzetten van je kite 15 minuten bespaart op een tubie.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.