Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Ik heb zelf m'n headstrap omgebouwd zodat ie een leash heeft. Ik mis nu de band over m'n hoofd maar heb nog wel de band om m'n hoofd. Verder heb ik dus met het deel dat over is een leash gemaakt die om m'n nek gaat. Al meerdere keren gebruikt en gaat prima.
|
|
|
So_Surreal
Logs: 0 | 14 uur
|
Ik heb zelf m'n headstrap omgebouwd zodat ie een leash heeft. Ik mis nu de band over m'n hoofd maar heb nog wel de band om m'n hoofd. Verder heb ik dus met het deel dat over is een leash gemaakt die om m'n nek gaat. Al meerdere keren gebruikt en gaat prima.
Ik wil ook zelf wel knutselen, maar weet me god niet hoe. Heb even gekeken, zo'n leash als hierboven kost €20-, maar het probleem is dat er €35-, shipping bij komt, dat vind ik echt te veel.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Stukje klittenband voor om je arm, daar een stukkie oude kite-line omheen en die gaat naar je headstrap. Kom op jongens, hoe moeilijk wil je het maken?
Als de klitteband al te moeilijk is, een beetje zeilwinkel of campingwinkel heeft wel iets kant-en-klaars liggen.
|
|
|
tgroot
|
Helm is toch de prettigste optie, ik bedoel dit ziet er ook niet uit en head first kan erg pijnlijk zijn.
Mocht je deze manier prefereren, standaard leash werkt prima.ene kant aan harnas andere kant aan hoofdband. (ringetje of koppelpunt aan hoofdband maken nog net iets prettiger anders heb je dat ijzertje tegen je hoofd)
|
|
|
Windhoos
Logs: 0 | 701 uur
|
Ik knoop t koortje van m'n wetsuitrits aan m'n headstrap tegen t verliezen. Maar om nou op een feestje in je wetsuit te lopen....
|
|
|
So_Surreal
|
Ik knoop t koortje van m'n wetsuitrits aan m'n headstrap tegen t verliezen. Maar om nou op een feestje in je wetsuit te lopen.... Dat ben ik ook wel van plan met het kitesurfen, op een feestje inderdaad niet echt ideaal Ik vind opzich het idee van een elastische leash wel een goed idee, iemand een idee waar ik dat los kan kopen ?
|
|
|
ernie
|
misschien een leash van een golfsurfboard?!
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Er zijn van die soort sleutelhangers in de handel met ook zon gedraaid koord en twee haken misschien is dat wat ?
|
|
|
So_Surreal
|
misschien een leash van een golfsurfboard?!
Hoe ziet dat er uit en van welk materiaal ? Er zijn van die soort sleutelhangers in de handel met ook zon gedraaid koord en twee haken misschien is dat wat ?
Waar haal ik dat ? Bij een schoenmaker/sleutelwinkel of zo iets ?
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Waar haal ik dat ? Bij een schoenmaker/sleutelwinkel of zo iets ? Ja klopt, daar haalde ik ze vroeger ook.
|
|
|
So_Surreal
|
Een surfboard leash zou misschien ook een idee zijn, maar het liefst heb ik een systeem met 2 haken, 1 voor aan de headstrap en 1 voor aan mijn broekriem (op een feestje), en voor aan mijn trapeze tijdens het kiten. Een dodemanskoord zoals deze zou misschien een uitkomst zijn, hier ga ik vanavond even voor kijken in een botenwinkel:
|
|
|
|
BdB
|
doe niet zo moeilijk, elastiek halen bij een textiel winkel twee carbijnhaken bij de gamma ofzo, twee paalsteken aan het uiteinde van het elastiek en klaar!!
Je vriendin zal je wel niet hebben uitgezocht op je handigheid
|
|
|
So_Surreal
|
doe niet zo moeilijk, elastiek halen bij een textiel winkel twee carbijnhaken bij de gamma ofzo, twee paalsteken aan het uiteinde van het elastiek en klaar!!
Je vriendin zal je wel niet hebben uitgezocht op je handigheid
Nee dat klopt Jouw suggestie is wel een goede voor onder een shirt ik ga vanavond even kijken wat ik allemaal tegenkomt.
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Worden wel heftige feesten als je bang bent dat iemand de camera van je hoofd pakt. Heb je gelijk door. Zo'n camera op je hoofd voel je wel.
|
|
|
So_Surreal
|
Worden wel heftige feesten als je bang bent dat iemand de camera van je hoofd pakt. Heb je gelijk door. Zo'n camera op je hoofd voel je wel.
Naja ik weet dat de kans echt heel klein is hoor, maar vind die GoPro+ Black duur zat om het risico niet te nemen. Ook kan het per ongeluk gaan dat iemand hem van je hoofd stoot en dat ding op de grond verdwijnt en je hem vervolgens niet meer kan vinden. Als ik nu een goed systeem fix kan ik dat ook meteen met het kiten gebruiken zodat ik niet met helm hoef te varen
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Zelf vaar ik met de standaard hoofdband en heb er vervolgens een key koord aan vast. Het koord doe ik dan om mijn nek. Wat ook fijn is is om een drijver eraan tenplakken. Zijn vel oranje en mocht je je camera toch na een crash verliexen blijft hij in iedergeval drijven.
|
|
|
Morres
|
Kom op jongens, hoe moeilijk wil je het maken? heeft wel iets kant-en-klaars liggen.
idd, omfg je kan zo wel overal geld aan uit geven, klittebandje kost 80cent. touwtje heb je wel liggen toch!?
|
|
|
So_Surreal
|
Kom op jongens, hoe moeilijk wil je het maken? heeft wel iets kant-en-klaars liggen.
idd, omfg je kan zo wel overal geld aan uit geven, klittebandje kost 80cent. touwtje heb je wel liggen toch!? Zo'n kabeltje kost €3-, . Waarom zou ik voor €2,20-, gaan lopen klooien en niet gewoon een niet-provisorisch systeempje kopen voor een camera van bijna €400-, ?
|
|
|
feddomw
Gast
|
Het gaat denk ik niet om de kosten, mij in ieder geval niet. Het gaat om het gebrek aan handigheid, zelfredzaamheid of vindingrijkheid. Iets wat een aantal KH-leden erg belangrijk vinden bij onze sport, hoort er een beetje bij, zeker bij de watersporters van de oude stempel. Ik heb (mannelijke) vrienden die nog geen schroef in de muur kunnen draaien, en de ANWB bellen om een lekke band te verwisselen. Daar maak ik ook opmerkingen over. Dus vat het niet persoonlijk op. Het is een internet forum, dus laagdrempelig om commentaar te geven op anderen. De keerzijde daarvan is dat het ook laagdrempelig genoeg is om jouw soort vragen te stellen. misschien een leash van een golfsurfboard?!
Hoe ziet dat er uit en van welk materiaal ? Er zijn van die soort sleutelhangers in de handel met ook zon gedraaid koord en twee haken misschien is dat wat ?
Waar haal ik dat ? Bij een schoenmaker/sleutelwinkel of zo iets ?
|
|
|
So_Surreal
|
Het gaat denk ik niet om de kosten, mij in ieder geval niet. Het gaat om het gebrek aan handigheid, zelfredzaamheid of vindingrijkheid. Iets wat een aantal KH-leden erg belangrijk vinden bij onze sport, hoort er een beetje bij, zeker bij de watersporters van de oude stempel. Ik heb (mannelijke) vrienden die nog geen schroef in de muur kunnen draaien, en de ANWB bellen om een lekke band te verwisselen. Daar maak ik ook opmerkingen over. Dus vat het niet persoonlijk op. Het is een internet forum, dus laagdrempelig om commentaar te geven op anderen. De keerzijde daarvan is dat het ook laagdrempelig genoeg is om jouw soort vragen te stellen. misschien een leash van een golfsurfboard?!
Waar haal ik dat ? Bij een schoenmaker/sleutelwinkel of zo iets ? Ik snap wat je bedoelt, maar bovenstaande kan ik gewoon hoor. En ik heb heb van te voren ook overwogen om zelf iets te knutselen, maar expres gekozen voor een bestaand product wat niet aangepast te worden, met de redenen uit bovenstaande post van mij. Verder vind ik het wel handig bedacht om een dodemanskoord te gebruiken, als zeg ik het zelf dan heh
|
|
|
|