Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Naar het strand gaan, kite opzetten, varen.
Mocht je iets niet snappen of wat info willen spreek dan gewoon een ervaren uitziend persoon aan op het strand.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Gewoon naar een spot gaan zoals het Autostrand, daar zijn genoeg mensen die je eventueel willen helpen en op het water een oogje in het zeil willen houden. Je kan al varen dus dan is het gewoon gaan doen. Ook goed de weersvoorspellingen in de gaten houden en voorzichtig opbouwen qua windsterkte.
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Een buddy zoeken die met je mee gaat en samen helpt de kite op te tuigen en op te laten...en je in de gaten houdt op het water.
|
|
|
Robin73
Logs: 0 | 176 uur
|
Ik weet niet waar je vandaan komt maar er is ook een leuke groep met beginners en gevorderde die regelmatig kiten bij de Zandmoter (Kijkduin), Oostvoorne, Brouwersdam of Rockanje. Misschien een idee om daarbij aan te sluiten. Laat maar weten of je daarbij wil aansluiten.
|
|
|
Ocean-Limbo
|
Een buddy zoeken die met je mee gaat en samen helpt de kite op te tuigen en op te laten...en je in de gaten houdt op het water.
beste tip .......
|
|
|
snowgirl
Geen avatar
|
Dank jullie wel! Kom graag een keer kite bij de Zandmoter leuk. Woon zelf in Haarlem als er daar nog beginners zijn sluit mij ook graag aan!
|
|
|
Peer
Logs: 0 | 60 uur
|
Zandmotor is al vol bij goede wind... Tijd om snel meerdere zandmotor projecten te bouwen langs de nl. kust. Maar ff serieus. Niet wachten totdat je een buddy of afspraak hebt. Bij zandmotor zijn altijd kiters bij goede omstandigheden. Je hoeft maar iemand aan te spreken die gelijkenissen met een zeehond vertoont en je zal (normaal gesproken) met raad en daad ter zijde worden gestaan. Wees eerlijk tegenover jezelf en je 'mentor' wat je wel en niet kan/snapt/eerder hebt gedaan. Kijk tijdens het varen af en toe over je schouder.... - je ziet dan buien aankomen - je ziet andere kiters waar je rekening mee hoort te houden. Vooraf: - check weerberichten heel goed. Let op voorspelde windsnelheden en vlagen (beginner= geen vlagen boven de 30. geen windsnelheden boven de 25 mits je kites/gewicht combi dit toelaat.) Na een paar keer kun je zelf inschatten of je met meer wind wil gaan - Check hoe laat het hoogwater is. Dan staat de poel vol bij Zandmotor - verdiep je even in de voorrangsregels/etiquette. en verder:
|
|
|
snowgirl
Geen avatar
|
Dank Peer. Zijn er nog Kiters die deze beginner een dagje op sleeptouw willen nemen voor een beetje zelfvertrouwen?
|
|
|
JokerB
Geen avatar
Logs: 0 | 56 uur
|
Hoi snowgirl, zelf nog nooit op zandmotor geweest. 1 keer heen gereden kon t allemaal niet vinden .. wil het best nog een keer proberen. morgen ga ik naar brouwersdam (althans das het plan) stuur me PBtje als je morgen op pad wil. en voor de rest sluit ik me aan bij Peer have fun!
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Dank Peer. Zijn er nog Kiters die deze beginner een dagje op sleeptouw willen nemen voor een beetje zelfvertrouwen?
Als je zin hebt om richting Zeeland te gaan...
|
|
|
Swordie
Geen avatar
|
Hoi snowgirl, zelf nog nooit op zandmotor geweest. 1 keer heen gereden kon t allemaal niet vinden .. wil het best nog een keer proberen. morgen ga ik naar brouwersdam (althans das het plan) stuur me PBtje als je morgen op pad wil. en voor de rest sluit ik me aan bij Peer have fun! Waar kom je vandaan? Woon zelf in Delft (net buiten het centrum) en heb vandaag op Zandmotor gekite voor het eerst. xD Ik zou morgen eigenlijk niet meer gaan (nogal moe van het sjouwen), maar misschien als je langs Delft komt wel.
|
|
|
Jay Cabrinha
Logs: 0 | 169 uur
|
In utrecht zijn er verschillende whats app groepen. Je kan er zelf een beginners kite groep in haarlem opzetten. je kan mensen ontmoeten hier op het forum of bij het water, die kan je aan je groep toe voegen. voor je het weet heb je een gezellige club van 10 of meer bij elkaar. of je kan er bij een goep in haarlem aan sluiten al die er als is . zelf opzetten is beter omdat je dan mensen hebt die het zelfde kite nivo als jij hebben.
|
|
|
snowgirl
Geen avatar
|
Allemaal bedankt voor jullie tips! Ik werk alle dagen dus helaas is door de weeks kiten lastig. Ga snel naar de zandmotor klinkt goed en leuk daar.
Vandaag ga ik naar Workum heb nog een lesje geboekt zodat ik de eerste keer met iemand mijn nieuwe set kan uitproberen. Super veel zin! Vanaf vandaag zou ik dan verantwoord alleen verder kunnen gaan oefenen!
|
|
|
Straight edge
|
Hoop ik dat wind aantrekt nu nog niets
|
|
|
|
|
|
snowgirl
Geen avatar
|
Ozone Catalyst 9m en een A board plankje Board erg wennen veel smaller dan de lesplanken maar ik kom er wel
|
|
|
Staal
Geen avatar
|
Als je in Haarlem woont, is Zandvoort natuurlijk wel veel dichter bij. En eigenlijk geldt overal wel dat als er kiters zijn dat die je wel een handje willen helpen (opgooien, aanpakken...). Je zit dan natuurlijk wel op zee en dat kan iets lastiger zijn ivm golfslag en stroming. Mik op de periode van ongeveer 2 uur voor en na laagwater om daar het minste last van te hebben. Wil je toch vlak water, dan zou ik eerder naar Schellinkhout rijden dan naar de Zandmotor. Dit om twee redenen: reistijd / verkeer rond Den Haag en de achterlijke drukte bij de ZM. Als het lekker waait, dan barst het daar van de kiters en moet je bijna nummertjes trekken om te keren of te springen. (Of je gaat de zee op, daar is alle ruimte. Maar dan kan je net zo goed naar Zandvoort) Nu is Schellinkhout ook wel goed bezocht, maar daar heb je naar mijn mening toch nog wat meer ruimte.
|
|
|
snowgirl
Geen avatar
|
ik kan na 2 weken niet anders zeggen dan dat jullie allemaal zeer vriendelijk zijn op het water! Gisteren wilde mijn kite niet herstarten op het water. Vervolgens stopte er iemand om mij een paar tips te geven! Kite samen geherstart en ik kon weer verder!
Geweldig
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
ik kan na 2 weken niet anders zeggen dan dat jullie allemaal zeer vriendelijk zijn op het water! Gisteren wilde mijn kite niet herstarten op het water. Vervolgens stopte er iemand om mij een paar tips te geven! Kite samen herstart en ik kon weer verder!
Geweldig
Zo hoort het ook.
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
ik kan na 2 weken niet anders zeggen dan dat jullie allemaal zeer vriendelijk zijn op het water!......
Dit heeft waarschijnlijk meer te maken met je geslacht, dat alle kiters zo vriendelijk lijken....
|
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Daar ben ik ook blij mee Dus wanneer kom je eens richting Zeeland?
|
|
|