Sidenote, op schellinkhout staan de lessers/beginners vaak aan het begin. De ervaren kiters varen naar buiten. Mooi gescheiden, geen problemen
Op Mirns zien we dezelfde situatie aan het begin de beginners en achterin de gevorderden. En daar begrijp ik dus geen drol van. Mij heeft men ooit geleerd dat ruimte en afstand voor jou als beginner je grootste vrienden zijn. Ruimte zodat je niet 80% van je aandacht kwijt bent aan de mensen om je heen ( zodat je nog maar 20% voor het eigenlijke "leren kitesurfen" over houdt)
Afstand geeft je als beginner ook meteen een lekker gevoel: als er wat fout gaat heb je nog even de ruimte om wat doen.....
De gasten die echt goed waren gaven voor aan de kant een gigantische show voor de toeschouwers en er ging bijna nooit wat fout. ( beginners heb ik overigens vaak genoeg letterlijk achter hun vlieger aan het gras op zien knallen
)
Nu staan de beginners 50m uit de kant, enorm in de stress omdat iedereen er langs vaart. En als er dan heel even een beetje ruimte is , snel , snel snel en hoppa weer een crash en hoppa weer een mafketel die met z'n vlieger op 12 uur achterwaarts door het drukste deel van het water loopt.
Sorry, ff offtopic maar ik heb mij vanmiddag weer gruwelijk kapot lopen ergeren..... moest het ff kwijt
Ontopic Slufter beginnerslocatie?
Dat ligt zoals bij iedere locatie, aan de geografische kenmerken van de spot maar vooral aan de actuele omstandigheden zoals Wind, stroming, drukte, uitwijk mogelijkheden, niveau van de anderen om je heen. enz enz ) en dan is de Slufter al snel geen optimale beginnerslocatie meer. Daarbij zijn er vlak in de buurt locaties die gewoon veel beter geschikt zijn voor beginners en, ook een groot voordeel, waar je als beginner gewoon veel sneller leert.
Kitesurfen kun je soms best wel met motorrijden vergelijken: rustig op zondagmorgen een dijkje rijden of je pakt een ruige motorcross baan in Brabant of je racet over de baan in Assen... Alleen kun je daar bij het motorrijden zelf een keuze in maken en wordt dat bij het kitesurfen door andere factoren ( met name de wind) bepaald. Als de wind aan gaat zit je maar zo met je vlieger in Assen ( als je begrijpt wat ik bedoel)
Dat kleine poeltje @ The Slufter kun je dan een beetje vergelijken met die crossbaan. Ja je kunt er best wel eens op een rustig moment je dingetje doen maar je mot natuurlijk niet op je brommert tussen een wedstrijd door gaan rijden hè . Naast het gegeven dat dat voor de echte ervaren crossers gigantisch irritant is , is het gewoon link om te doen.
En nee ik ben geen ervaren crosser / zit dus niet in het poeltje. De Slufter heeft sowieso veel meer moois te bieden dan dat poeltje.
Helaas zit, zoals al eerder door iemand opgemerkt, de "doelgroep" van dit topic weinig op kitesurf fora .......