Ola iedereen,
ik zit samen met een aantal beginnende kitesurfers een beetje na tedenken over de wind condities,
wij zijn erg (meer dan de gevorderden) afhankelijk van de windcondities (richting, windvlagen en de gemiddelde windsnelheid)
de meeste van ons hebben een technische achtergrond ( MTS HTS en TUdelft elektrotechniek)
( ik moet eigenlijk nu bezig zijn met mn studie maar dit is een leuk studie ontwijkend projectje)
Wij zaten te discussiëren over de de weer sites (windfinder, magicseaweed windguru etc)
vaak zijn de waardes die ze op de site vertonen van onze kustlijnen gebaseerd op modellen en voorspellingen. maar iedereen kent het gezegde wel (denk ik ) METEN IS WETEN!
dat missen we nu nog.
we zaten te denken om een zo goedkoop mogelijk weerstation te ontwikkelen (deftig woord voor knutselen) die metingen online kan posten, de verbinding zou dan gedaan moeten worden met een prepaid telefoon ofzo, als er een vaste internet verbinding is dan natuurlijk graag daar gebruik van maken maar meestal sluiten de strandtenten aan het einde van de zomer en ik heb nog niet gepolst
of de strandtenten hun internet aansluiting zouden willen delen.
Als er nou grootte interesse is dan zouden we de kosten met zn allen kunnen dragen.
het is niet zo dat we al een kant en klaar ontwerp hebben liggen dit soort produkten bestaan natuurlijk al maar zijn rete duur aka 400 a 500 euro. dit kan veel goedkoper naar onze mening.
een windmeter en een richting meter zijn niet zo duur om te maken. de elektronica voor communicatie is wel wat duurder,
het doel is om zoiets als
http://www.windmeting.nl/ te maken voor een aantal lokale surspots die geen vaste kite surfschool of strandtent hebben. maybe dat sponsoring dmv een banner zou helpen.
later kunnen eventueel de meet gegevens door gestuurd worden aan windfinder.com enzo.
zou hiervoor interesse zijn ?
Groetjes Jason.