hier twee berichtjes die ik lees op de site van omroep west (geen van beiden zijn van mij voor de duidelijkheid niet van mij)
- 'Ik heb afgelopen vrijdag deze man uit het water gehaald met omstanders die allemaal zeer alert reageerde, op de kant hebben wij meneer eerste hulp verleend. wat echter niet klopt in de bericht geving is dat meneer al was overleden in het water op het moment van overdracht aan de ambulance dienst had meneer een pols. helaas is het spijtig om te horen dat ondanks vele pogingen meneer uiteindelijk toch is overleden daarom gaat mijn gedachten ook uit naar de nabestaande.
Zelf geef ik al enkele jaren kitesurfles op Kijduin en op de zandmotor met de komst van de zandmotor is een uniek project gerealiseerd waar vele watersporters en ook ik blij mee ben. de keerzijde daarvan is wel dat de afgelopen twee jaar de stroming extreem is toegenomen en tot ver voorbij de zandmotor levens gevaarlijk is waardoor zelfs ik terwijl ik daar dagelijks in het water lig nog wel eens word verrast door de plotselinge toename van het getij.''
&
- Triest genoeg is het puur toeval dat deze man, een goede bekende van mij, hier is overleden. Hij kreeg een fatale hartaanval en is dus niet verdronken.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/zwemmer-overleden-bij-zandmotorDe laatste reactie zou een ander licht werpen op de zaak. Al is het niettemin erg gevaarlijk. En kan de paniek ervoor gezorgd hebben dat de persoon in kwestie een hartaanval heeft gehad.