En volgens mij moet het mogelijk zijn voor de heren kite ontwerpers om alle maten en typen vliegers op 1 bar te kunnen gebruiken.
Dat is niet alleen heel goed mogelijk, maar vooral ook een groot gedeelte gewenning.
Sinds ik al mn kites op 42cm barretjes ben gaan vliegen snap ik het hele nut niet meer van die lange stokken en zelfs een 18m X4 valt er nog mee te besturen als je eraan gewend geraakt bent. Al dat gemekker dat een 10m te traag is op een korter bar snap ik dan ook weinig van. Hij wordt er namelijk veel directer van, minder nerveus en sturen gaat even snel alleen moet je wat meer stuuruitslag geven waardoor je ook minder snel stuurfouten gaat maken.
Ik voel met je mee, en inderdaad moet het bar gat wel zo gemaakt zijn dat je de bar flink schuin kan houden zonder klem te komen, ik wil bij het loopen m'n bar nog kunnen bewegen! Een groot gat vind ik niet prettig, daar kan het vel van je vinger in komen. Ik heb zowieso niks met de bossen lijnen (3 schijnt de norm te zijn tegenwoordig) die je tussen je vingers laat glijden de hele tijd. Bij sommige merken alle drie door een eigen gat, er is geloof ik wel een merk dat zo slim is om dat rijtje haaks op de bar te zetten. Snij je gelijk plakjes!
Wat dat betreft heeft Cab dat wel netjes nu, 2 lijnen door het slangetje.
Wat betreft hele lange barren, de course race matties doen wel heel breed, 70cm en meer is de norm. En maar trimmen met dat lijntje...
Maar Michiel, het begint idd te dagen.
@ Allen, bedankt voor uw bijdragen!