Mijn vriendin had onlangs de 7m2 gekocht (heeft zelf nu een Boxer 9m2) maar de 7m2 viel bij haar uit de lucht en als bij weinig wind ze soms met mijn 11m2 ging, gebeurde haar dat ook met de 11. Het uit de lucht vallen dus.
Ik kan ook niet echt een verklaring hiervoor vinden, ik zag 'm bij haar gewoon echt naar beneden torderen, gevolg is dat de kite omklapt op het water en ze (zeker op zee) lekker mag wachten tot ze aan de kant is gespoeld.
Komt iemand dit enigzins bekend voor? Lianne? Jij als eigenaar van 3 maten?
Het uit de lucht vallen herken ik niet, maar misschien komt dat omdat je Ozones op een iets andere manier vaart t.o.v. bijv. Best, Naish en North.
Bij de Ozone Sport houd je de bar bijna constant laag tegen de chickenloop aan, wat in het begin een beetje raar aanvoelt. Houd je de bar bij matige wind daarentegen halverwege of hoger op het depowerkoort dan blijft er weinig druk in staan. De kite depowerd, zal de rand van het windvenster opzoeken en uiteindelijk uit de lucht vallen.
De mensen die Ozone varen herkennen het denk wel. Het is in het begin echt wennen (... in 2006 echt op het punt gestaan de nieuwe kites meteen weer in te ruilen..., maar na wat advies en proberen, wil je niet anders meer).
Het is overigens niet zo dat de bardruk hoog is. Het aantrekken van de bar kost nauwelijks kracht en sturen gaat erg licht.