September tot en met november is goed. In december en januari worden goede dagen door slechte afgewisseld. Goede wind wordt zekerder als je iets noordelijker gaat. De prijzen zijn daar ook iets lager dan in Cumbuco. Een kitesafari is ook nog een mooie optie. Denk aan Cumbuco-Taiba-Paracuru-Lagoinha-Flexeiras-Guajiru-Jericoacoara. Meer ruimte en meer avontuur!
Enneh ga niet naar het westen hoor, daar is geen zee ;-)
« Laatste verandering: December 17, 2010, 01:56:08 door Jantje »
juli begint de wind, met een kleine kans op wat lichte dagen. In december begint de onzekerheid weer. In september zijn er meestal een aantal regen ochtenden (caju regens), maar die hebben niet veel invloed op de wind.
Over noord/west: de kust loopt heel langzaam op naar het noorden. Lokaal spreekt met over noordelijker of zuidelijker. Maar geografisch is westelijker of oostelijker logischer.
ben afgelopen oktober geweest, prima wind gehad. Hoorde wel dat de 2 weken nadat ik weg was de wind ook heel stuk minder was. Ik zat er in oktober.
De maten die je mee moet nemen zijn afhankelijk van je gewicht, dus daar kunnen we op deze manier niet veel over zeggen. Maar over het algemeen kun je met je kleine kite varen, en voor dagen met minder wind je grote maat. Altijd beide meenemen dus.
We zouden eventueel in eind mei begin juni gaan heeft er daar iemand er varing mee? En voor de mensen die in oktober zijn geweest hoeveel knopen waren het toen en hoe hoog waren de golven ongeveer?
ik ben er in 2009 geweest, dacht zo'n beetje 20 okt tot 6 november.. goede wind gehad, denk 60 % van de tijd met 9 en 40 % van de tijd met 11 gevaren..