bedankt voor alle tips! de ozone edge/epic screamer/best nemesis/airush varial lijken tot nu toe goede opties, als er nog meer merken zijn hoor ik het graag!
@allysa83, je kan bij mij de Mutiny F-series testen. Stukje van de website van Mutiny Kites: ........ longing to jump into orbit and float around with the birds. Wel in de kitezone blijven dan he!
Gaastra Jekyll, ik roep dit niet omdat iedereen hier ononderbouwt zit te ouwehoeren, maar omdat deze kite al sinds 2008 elk jaar geroemd wordt vanwege zn hangtime EN lift(vorige maand in een kitetest een 9voor lift en 10 voor hangtime, maar ook hangllos.nl test over 2009 model http://www.hanglos.nl/news/81604/kitesurfnews-hl-test-gaastra-jekyll-2.html ). Dus hoog EN lang de lucht in. Daarnaast mogelijkheid om je lijnen korter te maken (21+3mtr) en onverwoestbaar. North rebel gaat ook goed de lucht in, maar niet elk jaar.
De jekyll gaat hoog de lucht in omdat het een kite is met hoge AR, de kite gaat daarom OOK nog eens verder up-wind dan de gemiddelde kite.
Maar uiteindelijk komt het ook nog een deel aan op de bestuurder zelf.
Hohoho Morres, is chargeren jouw middle name ? Gelukkig eindig je met de kern van het verhaal! En voordat er weer een grap komt: nee, ik ben niet de kerstman.
bedankt voor alle reacties!! ik heb nu in m'n rijtje staan: Edge, Varial, Nemesis, Jeckel en Screamer en ga daar wat meer info en reviews over zoeken en later testen(maar dat duurt nog even)
Haha, ja de flysurfer kites zijn inderdaad de beste als het om hangtime gaat. Vooral de speed 3. Ik weet alleen niet of het handig is om als beginner al gelijk zo'n dure kite aan te schaffen.
thnx! ik ben trouwens geen beginner. maar ik wil zeker weten dat ik geen kites over het hoofd zie of niet probeer, die ook bekend staan als veel hangtime en lift.
« Laatste verandering: Juli 08, 2011, 11:24:55 door allysa83 »
Ik heb ook verschillende Kites getest ook de Best Nemesis oa ,ging best goed. Maar ben uiteindelijk voor de Ozone Edge gegaan Iets meer hangtime en ging hoger En wat ik ook belangrijk vind is de Bar en het safety systeem ,is gewoon top bij de Ozone!
Misschien niet wat je in eerste instantie voor ogen hebt, maar een betere oldschool kite, met bijbehorende lange hangtime, dan de Flysurfer Speed 3 is er echt niet!
ik vind een tubekite t.o.v. flysurfer juist prettig vanwege het drijfvermmogen, als er op zee wat gebeurd kan je altijd nog jezelf naar de kant brengen of evt je kite als drijver gebruiken. en dat zou met een flysurfer niet kunnen,?? wat ik verder belangrijk vind aan de kite is dat deze gemakkelijk uit het water herstart als je iets stoms doet en goed tegen harde windvlagen kan.
« Laatste verandering: Juli 08, 2011, 13:52:48 door allysa83 »
ik vind een tubekite t.o.v. flysurfer juist prettig vanwege het drijfvermmogen, als er op zee wat gebeurd kan je altijd nog jezelf naar de kant brengen of evt je kite als drijver gebruiken. en dat zou met een flysurfer niet kunnen,?? wat ik verder belangrijk vind aan de kite is dat deze gemakkelijk uit het water herstart als je iets stoms doet en goed tegen harde windvlagen kan.
hoe kom je er bij dat een gecrashte Flysurfer niet gemakkelijk herstartbaar zou zijn? Misschien nog wel makkelijker dan een tube.
Ik was ook op zoek naar een kite met veel Hangtime en lift en ben uiteindelijk voor de Ozone Edge gegaan ,(7-9-11mtr) heb ook de nieuwe Best Nemesis 2011 (12 mtr) getest maar vond IK niet geheel lekker ...maar het waren ook niet de beste omstandigheden die dag .. p.s In de nieuwe kitesurfmagazine van deze maand wordt de Nemesis 12 ook getest. moet je maar eens nalezen hij komt er goed uit.. Maar de Ozone Egde vind ik echt een top kite laat je echt heel hoog laat gaan en geeft een lang zweef moment ..verder is hij zeer goed upwind te varen en heeft een goed lowend ..en je gaat er erg snel mee ..het is tenslotte ook nog eens een racekite ... Ik moest wel even moest wennen aan de kite (powervolle loops) maar na enige keren varen wil ik geen andere kites meer ... moet je zeker een keer gaan testen..