ik ben net wat groter en zwaarder dan jou wiel 100kg en 190cm maar heb een boardje van 137cm. ik zou persoonlijk een board van 135cm nemen.
puur van wegen het feit dat je de eerste paar sessies bezig ben met waterstarten dan kan je varen ben je echt wel even bezig voordat je echt een goed lang rak kan varen.
ik heb gelest met best kahoona. moet zeggen ben best tevreden (heb dan al niet aan een andere kite gehanden dan deze,)
verder kan je kijken naar
Best kahoona
Best TS (even uit me koppie)
North evo (moeilijk te vinden 2011 en 2012 op MP)
North rebel (same as above)
North Neo
Naish ride
Naish Park
Cabrinha Switchblade
Cabrinha Vector
Slingshot rally (moeilij te vinden op MP)
ocean rodeo Prodigy (weinig tot niet op MP
Ozone Catalyst
gaastra Jekyll (van wat ik begreep is dat het vanaf 2012 behoorlijk verbeterd is)
Switch element (nieuw merk net 2 jaar bezig, niet in de winkels, online voor schappelijke prijs 800 11m + Bar en je kan ze testen bij de teamriders, toevallig was een leraar van kitesurfschool best er een zit in zoetermeer check de site maar. ze hebben net de element v2 gelanceerd hoe duur die is no idea)
dit zijn ze wel een beetje dacht ik zo in een noten dop
verbeter als ik iets niet goed heb geschreven
verder zit ik met t probleem dat ik wel trapeze en board heb maar geen kite. dus ik huur voorlopig (binnenkort op kamers) dat is op zich ook prima te doen voor die paar x. 30 euro bij beware op brouwersdam voor een halve dag (4 uur ik heb er zat aan ben gesloopt dan) met schade afkoop 45/2 = 22,5 is best te doen krijg je kahoona 2013 mee.
hoop dat t helpt