|
Jorro
Geen avatar
Berichten: 75
|
Kan zijn dat de kite toch een beetje moet poweren, door de powerstrap wat te laten vieren. Nu depowerd de kite te veel en vliegt te ver door in t windvenster. Of stuurlijnen een knoopje strakker = zelfde effect
|
|
|
Flyingtrunkie
Berichten: 1804
|
Wat dacht je van je stuurlijnen wat inkorten?
|
|
|
|
remco81
Geen avatar
Berichten: 276
Logs: 0 | 4 uur
|
kan bij je co2 de stuurlijnen op het middelste of bovenste knoopje doen had het zelf ook en hij reageert ook sneller als op de onderste knoop
|
|
|
Lord of the Boards
Berichten: 869
|
Hou je kite gewoon niet op 12 uur als je op de kant bent. Altijd op 10 a 11 uur (1 a 2) houden. Is niet alleen veiliger, maar als je kite dan uit de lucht dreigt te vallen heb je met een paar stappen naar achteren je lijnen weer op spanning.
Het hoeft niet perse aan de afstelling van je kite te liggen. Doordat je bukt om je board op te pakken, trek je je kite aan. Dan sta je weer op en vallen je lijnen slap........... Als je je kite op 10 a 11 uur houdt, gebeurt dat ook niet meer.
|
|
|
Ralphie
Geen avatar
Berichten: 3
|
je kan 3 dingen doen:
1e: zoek het punt dat je net spanning op je stuurlijnen hebt maar niet teveel powerd. Hierdoor valt hij niet uit de lucht, en trekt die niet tehard en over je heen. (depower je teveel of power je teveel kan die over je heen trekken)
2e: hou je vlieger op 11 of 1 uur op het moment dat je je vlieger aan je voeten doet. Hierdoor hou je meer controle ove de vlieger.
3e: stuur je vlieger rustiger, op het moment dat je hem naar 12 uur stuurt en dan powert heb je kans dat ie over je heenvliegt.
ps. naish ar5 is onveilig dmv. slecht safety system, je kan overwegen om bijvoorbeeld een nieuwere kite te kopen. ook 2e hands, goedkoop maar vele malen veiliger.
|
|
|
tochnog
Geen avatar
Berichten: 20
|
Hoi Noob
Las zojuist je berichtje op het forum. Het plaatsen van je kite op 11 of 1 uur is natuurlijk niet de oplossing van het probleem. Het kan gewoon opgelost worden zonder een nieuwe vlieger te kopen. De verhouding tussen je 4 lijnen is niet juist. Met te strakke stuurlijnen vliegt de kite achteruit het venster in. Als je stuurlijnen te lang zijn vliegt hij over je heen.
Alle 4 de lijnen dienen even lang te zijn (afhankelijk van de vlieger). Bij sommige kite's zit het lengte verschil in de stuurlijnen en middenlijnen aan de kite zelf. Je hebt dan bv verschillende lengtes van de pigtale's. Dat zijn de bevestigingslijntjes aan je vlieger. Er zijn ook vliegers welke schuine tips hebben hierbij zijn de verschillende lengtes tussen de voor en de stuurlijnen door het model vlieger al bepaald.
Het probleem van het overvliegen van de kite is dus te verhelpen door met de lijn lengtes te spelen.
Ps mocht je er niet uitkomen dan kun je me gerust een mailtje sturen en als je een keer op de Brouwersdam komt kan ik je gerust helpen daarmee.
Gr Bram
|
|
|
piede
Berichten: 1689
|
Hoi Noob
Las zojuist je berichtje op het forum. Het plaatsen van je kite op 11 of 1 uur is natuurlijk niet de oplossing van het probleem. Het kan gewoon opgelost worden zonder een nieuwe vlieger te kopen. De verhouding tussen je 4 lijnen is niet juist. Met te strakke stuurlijnen vliegt de kite achteruit het venster in. Als je stuurlijnen te lang zijn vliegt hij over je heen.
Alle 4 de lijnen dienen even lang te zijn (afhankelijk van de vlieger). Bij sommige kite's zit het lengte verschil in de stuurlijnen en middenlijnen aan de kite zelf. Je hebt dan bv verschillende lengtes van de pigtale's. Dat zijn de bevestigingslijntjes aan je vlieger. Er zijn ook vliegers welke schuine tips hebben hierbij zijn de verschillende lengtes tussen de voor en de stuurlijnen door het model vlieger al bepaald.
Het probleem van het overvliegen van de kite is dus te verhelpen door met de lijn lengtes te spelen.
Ps mocht je er niet uitkomen dan kun je me gerust een mailtje sturen en als je een keer op de Brouwersdam komt kan ik je gerust helpen daarmee.
Gr Bram
Een achterhaalde kite verkocht?
|
|
|
Mr.Smit
Berichten: 49
|
Bedankt allemaal!! "Tochnog" ook bedankt maar ik kom nooit op de Brouwersdam, beetje ver rijden(Vanuit het Oosten). Als ik ga kiten is het meestal of op het veluwemeer of op texel. Gr. Jarno
|
|
|
Sjemmel
Berichten: 568
|
Gelukkig is Texel niet zo ver. Haha kom ook uit het oosten, gewoon je powerstrap iets aantrekken.
|
|
|
Matjas the scissor-kid
Berichten: 3460
|
Dit komt ook omdat je op je rug eigenlijk een beetje onder je kite door drijft. Dus gewoon je depowerbar iets aantrekken en anders je strap. hou je vlieger op 11 of 1 uur op het moment dat je je vlieger aan je voeten doet. Das knap (kiss_kitesmiley)
|
|
|
KiteDemon
Berichten: 6806
|
Dit komt ook omdat je op je rug eigenlijk een beetje onder je kite door drijft. Dus gewoon je depowerbar iets aantrekken en anders je strap. hou je vlieger op 11 of 1 uur op het moment dat je je vlieger aan je voeten doet. Das knap (kiss_kitesmiley) En hopen dat je board wat stabieler in de lucht staat........... Maar AR5....?! Dat was de eerste produktie 4-lijns op de markt. In vergelijking met de huidige kites is de AR5 niet zo stabiel. Het probleem krijg je niet opgelost, want dat is gewoon de kite eigen. Je kan wat met je stuurlijnen spelen maar de kite zal bij weinig wind en wat vlaagjes altijd geneigd zijn om over je heen te vliegen. Dus de kite op 11 of 1 is nog steeds de manier om ermee om te gaan. Bij voldoende en stabielere wind heb je er geen last van.
|
|
|
wouterb
Berichten: 2759
|
.. In vergelijking met de huidige kites is de AR5 niet zo stabiel. .. Hier hebben we het 'understatement van de week' te pakken denk ik. haha. Vlagerige wind is waarschijnlijk de boosdoener (zeker op Horst berucht) Valt verder niets op het verhaal af te dingen.
|
|
|