Wil binnenkort nieuwe laptop kopen, maar alles is tegenwoordig met Vista....is t nou echt zo'n ruk-systeem? Downgraden naar XP gaat ook allemaal niet zo eenvoudig, of is helemaal niet mogelijk
Heb net een paar maanden een laptop met Vista, omdat het idd. niet anders te krijgen meer is voor privegebruik.
Nu zakelijk een laptop besteld, en gelukkig is daar de optie van XP nog wel. Want voor de zakelijke markt wordt het sterk afgeraden nog. En dankzij mijn ervaringen van de afgelopen maanden snap ik dat volkomen!
Het is wel grafisch mooier. Ik weet niet wat het precies is, maar ze hebben iets van anti-alliasing weten in te bouwen (pixels zie je minder, meer vloeiende overgang alsof je een veel hoger resolutie scherm hebt)
Maar voor de rest onnodig zwaar, je moet minstens 2 Gb aan intern geheugen hebben en een standaard videokaart waar je onder XP goed mee uit de voeten kon is te beperkt om al het grafisch geweld van Vista aan te kunnen.
Veel zaken zijn lastiger geworden, neem bijvoorbeeld het menu voor draadloos netwerk. Je zoekt je te pleuris naar overzichten e.d.
Idd. moet je overal aan wennen, maar ik ben er niet over te spreken!