|
Wouter
|
Bow/SLE lopen doorgaans net wat makkelijker hoogte tov C shapes. Maar met alle types is prima mogelijk om goed hoogte te lopen. Als dit nog niet lukt dan ligt het vooralsnog aan je skills of dat je met te weinig druk/wind vaart.
|
|
|
dammo
Gast
|
bedankt voor de aanvulling c0g !
|
|
|
c0g
Geen avatar
|
Je wordt er tegenwoordig toch ook lijp van al die type kites
|
|
|
|
dammo
Gast
|
idd en wat dacht je van een board? wat moet je kiezen om een goed board voor hoogte te lopen?
|
|
|
Ocean-Limbo
|
(bazuin_kitesmiley)Flysurfers zijn ultra-hoogtelopers!!
|
|
|
dammo
Gast
|
sigma shape is van naish
|
|
|
dammo
Gast
|
LimboBlandit: heb jij een flysurfer?
|
|
|
Vinni
|
Hoogte lopen komt voor 70% op techniek aan. Een board kan en kite kan daar een handje bij helpen.
|
|
|
Ocean-Limbo
|
LimboBlandit: heb jij een flysurfer?
ik heb Flysurfers gehad: superieure hoogtelopers!! Maar ook veel gehannes met de vele touwtjes
|
|
|
Henning
|
Flysurfer Speed II en kwa bord een zo rechtmogelijk met negatieve outline. (Spleene Session / Door ; Flysurfer Flydoors) of een directional.
|
|
|
Morres
|
moet henning wel ff zeggen dat ie voor flysmurfer vaart....
AAAANNNYYYWAY, het hangt erg sterk van de kite af, elke soort/merk kite onderling heeft verschillen
|
|
|
dagmartijn
|
Vaar zelf met een Bandit uit 2008, loopt perfect hoogte Beetje druk in je kite maakt ook veel verschil!
|
|
|
Henning
|
AAAANNNYYYWAY, het hangt erg sterk van de kite af, elke soort/merk kite onderling heeft verschillen
moet henning wel ff zeggen dat ie voor flysmurfer vaart.... Dat de hoogte loop kwaliteiten van een Flysurfer bovengemiddeld tot de beste behoren heb ik ook van menig niet flysurfer-rider / merk X-kiter mogen meekrijgen. Daar heeft mijn flysurfer-connectie geen invloed op. Dus tja...
|
|
|
dammo
Gast
|
Vaar zelf met een Bandit uit 2008, loopt perfect hoogte Beetje druk in je kite maakt ook veel verschil! dat is toch ook verschillend per kite? high of low end van een kite?
|
|
|
dagmartijn
|
@ dammo: maakt idd ook uit. De bandit met zijn delta shape staat erom bekend dat hij een vrij goede high en low end heeft. Vaar zelf met een Bandit uit 2008, loopt perfect hoogte Beetje druk in je kite maakt ook veel verschil! dat is toch ook verschillend per kite? high of low end van een kite?
|
|
|
dammo
Gast
|
flysurfer lijkt me niks.. idd teveel toomlijnen. maar die bandit dat lijkt me wel wat, high en low end en hoogte lopen is dus goed. ik ga eens zoeken naar een preview van de kite. ik dacht ook aan best waroo, is dat wat?
|
|
|
bitburger
|
Het heeft voor het grootste deel te maken met je techniek! Ik heb C,bow en hybride gevaren,en IK vind dat het niet veel verschil heeft. Met het board weet ik niet,ik nog maar een board gevaren . Ik loop ook beter hoogte als ik flink gepowerd sta.
|
|
|
Gerard
Gast
|
Ik loop altijd hoogte op het strand. Telt dat ook?
|
|
|
|
Flyingtrunkie
|
flysurfer lijkt me niks.. idd teveel toomlijnen.
Wat de boer niet kent.....
|
|
|
|
xray
|
on topic graag weer
|
|
|