Hey Iedereen!!!

Pimme

Geen avatar

Mei 03, 2007, 02:16:43
edit2Rapporteer  
Ik ga met m'n meisje naar El Gouna voor 10 dagen.
Iemand nog tips & tools voor die bestemming zoals goedkoop boeken en welk hotel.
Of eventueel een betere lokatie in Egypte?!!
Alle reakties en ervaringen zeer welkom!!
Mazzel, Pim (tong_kitesmiley)
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1 Mei 03, 2007, 03:04:35
edit2Rapporteer  
Gebruik ff zoekfunctie boven aan in het scherm.
staan wel 13886144256 posts over egypte  ThumpsUp
Kom je wel een stuk verder mee.
Tanja_K

Antwoord #2 Mei 03, 2007, 05:43:02
edit2Rapporteer  
Hé Pim,

Ik kom net uit El Gouna. Wow, wat verschrikkelijk gaaf!! Ik heb zes dagen van de zeven wind gehad. Meestal had ik tussen de 24 - 28 knopen, maar ik heb zelfs gekite met een 5m2 bij 34 knopen. Je moet wel letten op de tides. Eb en vloed zijn aanmerkelijk aanwezig. Als je gevorderd bent is dit geen probleem, ben je een beginner dan wordt het lastiger. De zee is gewoon weg voor ongeveer 1 kilometer. Je kunt een overzicht van Eb en vloed vinden op  www.kitepower-elgouna.com

Kitepower is een duitse nogal snobbistische kitelocatie/ school. Ik zat 1 locatie/school verder in de Marina, Red Sea Zone. Prima kiteplek, mijn spullen hebben een week lang onbewaakt rondgeslingerd, enkele rotsen in het midden van de baai, maar verder een super kite locatie, leuke trip naar Tavila, idyllisch eilandje. In de Marina zijn er geen golven, harde wind over het algemeen, geen obstakels en aardige gasten.

Ik zat zelf in Three Ocean view georganiseerd via Arke, maar Turtlles Inn werd aanbevolen als je niet georganiseerd gaat. Je moet trouwens niet te veel verwachten van El Gouna. Het is net disneyland, bijna paradijselijk schoon, maar niet zo heel veel verder te beleven. Vrijdag avond is wel feest, iedereen gaat los in de haven. Goede vakantie!

Ik zou El-Gouna zeker aanbevelen, maar wel om de kitesurf condities en niet om de night-life,
Tanja
Pimme

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 04, 2007, 04:02:02
edit2Rapporteer  
Hoi Tanja,

Super bedankt voor je reaktie met verhaal,daar ka ik wat mee!!
Thanx,Pim
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.