Derpertje
|
w8t ff ik zal het even uitproberen met me raafje
|
|
|
jaapd
|
Volgens mij zijn die metertjes niet te vertrouwen...
Gewoon doorpompen totdat het pompen moeilijk wordt en dan nog 5 keer extra.
|
|
|
larssmits
Gast
|
6 bar (geschokt_kitesmiley) ik weet niet hoeveel ik er altijd in doe, maar in een fietsband doe je toch meestal maar 2-3 bar in?
|
|
|
JW
|
ik was vorig jaar in Puerto Rico in the kitehouse, daar gebruikte ze duikflessen om kites op te pompen, en daar heb ik meerdere kites zien ontploffen, maar dat is ook wel iets meer druk dan je met een handpompje zult halen (huilen_kitesmiley)
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
e surf
je zal wel psi bedoelen want 5bar trekt je kite echt noooooooooit denk dat ie boven de 0.5 bar zelfs al verrot gaat [0.5bar is +/- 7psi]
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik neem aan PSI, want 5,5 bar is echt gigantisch veel. 5.5 PSI = 0.37 Bar (overdruk), en 6.0 PSI = 0.41 Bar overdruk.
En die metertjes kloppen voor geen meter, heeft hier al vaker gestaan. Ik denk dat de maximale druk verschilt per kite. Het heeft met de sterkte van de naden te maken en de maximale inhoud van je Leading Edge. Ik denk niet dat er een standaard waarde is. Bij sommige kitemerken wordt er wel een indicatie van de druk gegeven zoals bij North.
|
|
|
e_surf
Gast
|
Ja, zal PSI zijn maar Op de banden van mijn mountainbike staat inflate to 4.0 PSI (2,8 bar) offroad 6.6 PSI (4,6 bar) onroad Ik zal me er nog eens in verdiepen
|
|
|
|
(R)Ikke
|
100 PSI = 7 BAR 5.5 Bar op je LE? Als het je lukt ben je echt HEEL goed. PSI, dat is waar het om gaat
|
|
|
globe
|
Gewoon net zo lang pompen totdat je middelstre strut hard is. Door het octopus systeem wordt de druk verdeeld in de struts. De lucht kan wel in de struts maar niet terug in je Leading edge. Zo kan het dus dat je leading edge wel rete hard is maar je struts nog niet.
|
|
|
xray
|
Wat globe zegt doe ik ook, flink hard oppompen dus. Gaat prima!
|
|
|
Proboarder
Gast
|
Wanneer ik mij LE oppompt dan geef ik er tikjes tegen aan met mijn nagel, wanneer er een dof geluidje uitkomt pommp ik hem net zo ver door totdat ik hoor dat er een helder geluid van afkomt door middel van mijn nagel op de LE te tikken, dat werkt het best op gevoel of op gehoor, heb je echt geen Bar/metertje voor nodig ( het is net of je de gitaar aan het stemmen bent), mazzel
|
|
|
Airlust
|
Ik pomp m altijd zo hard op tot dat i plof zegt en dan volgende keer wat minder uhuhuhh
|
|
|
Psychotic
|
ik was vorig jaar in Puerto Rico in the kitehouse, daar gebruikte ze duikflessen om kites op te pompen, en daar heb ik meerdere kites zien ontploffen, maar dat is ook wel iets meer druk dan je met een handpompje zult halen (huilen_kitesmiley)
Er zit ruim 300 bar in die flessen! Ik hoop dat ze met de slang van de automaat gepompt hebben, daar staat "slechts" een paar bar op
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Haha, heb je wel eens gezien als je de druk van zo'n duikfles met 200Bar ineens loslaat? Een raket, dus zeker weten wel met een automaat. Maar idd. is dat geen partij voor een kite die maar een paar tienden overdruk maximaal kan hebben.
|
|
|
e_surf
Gast
|
heb een bestandje gedownload heet octopus technologie.pdf Hier staat aangegeven hoeveel druk er in de Naish raven's moet 6-10 > 8 PSI 12-14 > 7 PSI 16-20 > 6 PSI Ik zal dus in het vervolg mijn raven 12 doorpompen tot 7 PSI en mijn 16 tot 6 PSI Toch maar eens een pomp met drukmeter halen.
Maarre er is schijnbaar nog niemand geweest die door pompte tot tie klapte. Zal dus wel wat meevallen in de praktijk.
|
|
|
trettrettret
|
is het eigenlijk ooit overkomen dat zijn of haar kite ontplofte tijdens het oppompen?
|
|
|
_Otto_
Gast
|
Ja, ik heb die van mij een keer te hard opgepompt (LE) en toen zaten er twee flinke japen in...
|
|
|