Autostrand Nieuwsbrief nr. 14
Beste Autostrandliefhebber,
Omdat afgelopen week nogal hectisch was is deze nieuwsbrief anders opgesteld dan gebruikelijk. Allereerst wil ik de 60 nieuwe nieuwsbriefabonnees van harte welkom heten! Zodra we belangrijk nieuws hebben zullen wij u dit laten weten door middel van een overzichtelijke nieuwsbrief. Zoals u ziet heeft u al 13 nieuwsbrieven gemist(want dit is de 14e), maar niet getreurd, de mooiste moet nog komen. (namelijk dat het strand weer open gaat.) Wij hebben er alle vertrouwen in en zullen niet opgeven. De aanhouder wint.. toch?
De woordvoerster van autostrand.nl heeft een naam en gezicht gekregen dankzij TVRijnmond, het Algemeen Dagblad, de internettelegraaf en Radio 2. Vandaar dat ik voor deze keer de nieuwsbrief in de ik-vorm schrijf. Ik wil vooraf benadrukken dat ik niet de enige ben die autostrand.nl runt, er zijn veel mensen die meehelpen en zonder de webmaster, Koen, was het helemaal nooit gelukt. Afgelopen jaar hebben we met z'n allen veel tijd gestoken in de website, maar er is nooit een moment geweest dat we eraan gedacht hebben om te stoppen. De gastenboekreacties en emails van afgelopen weken hebben ons nog een extra steuntje in de rug gegeven. Wij waarderen deze steun enorm en zijn nog steeds blijverrast met de gigantische hoeveelheid reacties. Veel reacties zijn te lezen in het gastenboek, maar ook telefonisch word ik benaderd door emotionele mensen die er alles voor over hebben om het strand weer open te krijgen. Zo had ik gister een mevrouw van bijna 80 jaar aan de telefoon, ze had het halve
Op dit moment staat de teller van de autostrandpetitie op 2700 namen, een aantal dat ver boven mijn verwachtingen ligt. Tien jaar geleden heeft de Stichting Autostrand 6000 handtekeningen opgehaald om het autostrand open te houden, deze zijn helaas verloren gegaan. Dat weerhield ons er overigens niet van om nog eens te peilen hoeveel mensen het strand daadwerkelijk open wilden hebben. Toen kwamen de emoties pas los, er werd weer over het autostrand geschreven en gepraat en het bleek dat de mensen het strand niet vergeten zijn. Omdat ik diverse malen ben gebeld door mensen die wilden tekenen maar geen internet hadden, zijn we vandaag, naast de digitale petitie, een papierenactie begonnen. In verscheidene openbare gebouwen en andere instanties worden handtekeningenlijsten verspreid waar mensen kunnen tekenen die NIET op internet getekend hebben. Momenteel liggen er alleen in Oostvoorne nog handtekeningenlijsten; bij bejaardentehuis De Leemgaarde, Cafe Centraal, de Videotheek, de Apoth
Een andere belangrijke ontwikkeling is dat dankzij de petitie de gemeenteraad eisen heeft gesteld aan wethouder Klok van D66, in wiens portefeuille het autostrand valt. Gemeentebelangen en het CDA hebben de VVD en PvdA in de raad meegekregen en er bij het college op aangedrongen dat het autostrand echt weer open moet. De duizenden reacties door de internetactie werden in de vergadering als argument gebruikt. Hoewel Klok er niet blij mee was wordt hij toch gedwongen om het het Zuid-Hollands Landschap te gaan praten. Hier zal wel weer een maand overheen gaan, maar er gebeurt tenminste wat! Volgens gemeentebelangen is dit de eerste doorbraak! En nu doorgaan! Op naar de 6000 handtekeningen en een open autostrand!
Vriendelijke Groeten,
Tanya Huizer
Oostvoorne
Redactie
www.autostrand.nl redactie@autostrand.nl