justkitehigh
|
je zal wel gevoel krijgen wat je kite zal doen in bepaalde posities dus van 9 tot 3 uur hoe je kite er in zal reageren, ik ben zelf instrukteur in powerkiten en zoieso is het veel veiliger als je voor het eerst een kite in je handen heb om dat te doen met powerkite. Bij een powerkite heb je namelijk geen tubes of vasthoudende vorm en je heb 2 handles waardoor je bij teveel wind gewoon 1 bar los en is er niets aan de hand. maar het verschill van powerkite naar tube kite zal toch een zwaar verschill zijn. maar als je egt gevoel wilt krijgen zal je dat niet zomaar in paar lessen hebben. maar het is zeker een aanrader suc6 ermee
|
|
|
R@bert
|
Ok.... mocht na die twee uur een powerkite meenemen om in m'n vrije tijd te oefenen... Dus ik probeer zoveel mogelijk uren te maken voordat ik lessen neem, just trying to get the feelin' ....Wil zsm lessen nemen en zelfstandig het water op en een setje kopen... Dus powerkiten is zonder bar? THanX justkitehigh
|
|
|
jaro
Gast
|
Gewoon zoveel mogenlijk vliegeren!!!!!!!!!!!!!!!! de beste voorbereiding op Kiten.. (en ik ben ook leraar)
|
|
|
JW
|
met vliegeren oefenen helpt super veel en maakt het een stuk veiliger, ik heb zelf een 1 m2 slingshot vlieger met een barretje, vooral met die bar erbij simuleert het het vlieger gevoel van een kite behoorlijk vind ik
|
|
|
yvette
|
Dat heb ik vorig jaar ook gedaan.. en hoop dat het helpt hahaha
Waar ga je die lessen volgen?
|
|
|
|
R@bert
|
Heeft het niet geholpen bij jou, Yvette ?? Ik ga de powerkite les volgen bij surf n soul in Oostvoorne in het weekend van de 25ste....schappelijke prijs en je krijgt daarna een powerkite mee om te oefenen !!! Top toch?? (hangloose_kitesmiley) Lijkt me het gevoel wel het best te benaderen, JW, om met een bar te powerkiten !!
|
|
|
yvette
|
Ik weet het niet Robert.. ik heb vorig jaar leren vliegeren en het is de bedoeling dat het dit jaar gaat gebeuren.. zou mischien ook nog even willen vliegeren voor ik ga.. (tong_kitesmiley) uitstel van executie
|
|
|
yvette
|
en ga je ook lessen bij surf n soul? ik zoek ook nog een goede school.. zat eerst te denken aan Absolute omdat hij bij ons in de buurt woont en een mobiele school heeft.. maar surf n soul lijkt me ook wel wat..
|
|
|
R@bert
|
Haha, bij mij moet het ook gaan gebeuren dit jaar (eind maart hoop ik), kan niet wachten iig...in de tussentijd probeer ik ook nog de nodige uren te maken met windsurfen en het powerkiten dussss... Waar ga jij lessen volgen?? (of heb je die al gehad, was me niet helemaal duidelijk), ik ben nog aan het orienteren..ga sowieso in Oostvoorne (schijnt perfect ervoor te zijn), ben nog niet helemaal uit welke school....
|
|
|
|
R@bert
|
Surf n soul of Kitesurfschool Holland....denk dat ik tussen die twee ga kiezen ...Ook omdat ze een lange basiscursus cq goede/betaalbare tweedaagse cursus hebben, zodat ik niet drie dagen van 3 uur heb, omdat ik dan ook 3x heen en weer moet rijden !!!!
|
|
|
yvette
|
ja dat ga ik ook doen een tweedaagse cursus. anders blijf je inderdaad pendelen.. eind maart al? Brrr ik denk dat ik in Mei begin. Hoorde ook dat Oostvoorne een goede plek is om te beginnen. Voor de rest zit hier in de buurt alleen strand Horst. Weet niet of dat een goede plek is. Waar kom jij vandaan dan?
|
|
|
R@bert
|
Kom uit de buurt van Leiden..... Mijn stek is Katwijk aan zee...heel soms Noordwijk of Scheveningen, hangt van de richting af. Ben de laatste jaren weer begonnen met windsurfen...heb jaren fanatiek gesurfd...heb een nieuw setje gekocht, maar kiten bleef altijd een beetje kriebelen, vooaral als de windsurfers grote panken/zeilen nodig hebben waren de kiters al zwaar aan het rippen....Kom net terug uit Hawaii, ook bij kitebeach geweest (maui), en toen de knoop doorgehakt...dit jaar wil ik leren kiten !!!! Heb je geen winterpak btw??
|
|
|
yvette
|
Ik heb wel een winterpak, maar dan nog.. gaaf joh, dat je daar geweest bent, waarom heb je daar niet gelijk lesjes genomen? lijkt me waanzinnig daar.
|
|
|
R@bert
|
Omdat ik niet die golven voorbij wilden laten gaan....nee, als je op zo'n bestemming bent wil je niet lopen kloten, maar alles eruit halen....daaarom heb ik volop gewindsurfd !!!! 2 jaar geleden was het eind maart 18 graden (weet ik omdat ik dan jarig ben, de 31ste, vorig jaar sneeuwde het), dus misschien sta je eind maart toch op het water.....?
|
|
|
yvette
|
als het achttien graden is wel ja!!! nee kan me voorstellen dat je daar niet gaat lopen klojen. en volop de golfjes tegemoet wil gaan. ik ga in de zomer ook nog een weekje naar Tarifa hoorde dat je daar ook leuk kunt kiten, maar wil het dan wel een beetje kunnen.
|
|
|
R@bert
|
Lijkt me verstandig....Tarifa staat erom bekend dat het af en toe van de planeten waait (bft 8 a 9 (geschokt_kitesmiley))....als het mooi weer in maart ga je gewoon beginnen, heb je iig al een paar extra maanden achter je kiezen zitten...toch?? Ben ik niet de enige die loopt te klooien straks, haha
|
|
|
R@bert
|
Heb je al een setje gekocht btw???
|
|
|
gijsv
Gast
|
koop bijvoorbeeld een trainer kite van best kites ofzo,
kan je gewoon op het land oefenen, is er leerzaam en leuk ook voor tricks!!
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Kom uit de buurt van Leiden..... Mijn stek is Katwijk aan zee...heel soms Noordwijk of Scheveningen, hangt van de richting af. Ben de laatste jaren weer begonnen met windsurfen...heb jaren fanatiek gesurfd...heb een nieuw setje gekocht, maar kiten bleef altijd een beetje kriebelen, vooaral als de windsurfers grote panken/zeilen nodig hebben waren de kiters al zwaar aan het rippen....Kom net terug uit Hawaii, ook bij kitebeach geweest (maui), en toen de knoop doorgehakt...dit jaar wil ik leren kiten !!!! Heb je geen winterpak btw?? Robert, Zet je windsurfset maar tekoop als je gaat kiten, binnen een jaar raak je het niet meer aan!! Ken een hoop gasten die zeggen "kiten doe ik als er weinig wind is" maar in no-time heb je 3 kites en surf je nooooooooooit meer!! dus een gewaarschuwd mens telt voor twee!!! succes met je lessen en misschien tot snel op het water (komt uit Alphen a/d Rijn)
|
|
|
R@bert
|
Gijs, zal ff bekijken hoe het me bevalt dat powerkiten, you never know!!! (grinnik_kitesmiley). Ga de " Best " wel ff checken, als die bestaat, zal wel..... En, Shockraven, daar ben ik idd bang voor dat dat gaat gebeuren omdat er relatief weinig echte goede windsurfdagen zijn, en dat is met kiten zeker (denk ik) wel anders!!! Zonder golven kan je ook crazy doen met kiten..... Als ik het onder de knie heb, gaan we een keer rippen, ok?
|
|
|
R@bert
|
"Best" site, bedoel ik , Gijs.....
|
|
|
TtHoM@s
|
tuurlijk is power kiten een aanrader liefst met bar
maar wat ook aanteraden is is de ''verander'' knop rechts boven je berichje daarmee kan je je eigen berigje aan passen (robbert en yvette (shame_kitesmiley) )
|
|
|