Speciaal voor beginners die twijfelen of ze moeten gaan....

Moza

November 02, 2006, 06:43:52
edit2Rapporteer  
http://www.dailymotion.com/video/xk0ca_ca-fait-mal

Is denk wel eens goed om te zien hoe snel je je safety moet kunnen trekken of hoe snel je je surfschool moet bellen voor een extra lesje!!
RonnieRotonde

Antwoord #1 November 02, 2006, 07:03:01
edit2Rapporteer  
En wat heeft de beginner hier dan precies aan? Ik denk dat het voor iedereen moeilijk is om zo snel je safety te trekken in zo'n geval. Extra les? Onzin, die gast kon op die plank staan.

Moet waarschijnlijk gewoon een nieuw stel hersens aanschaffen zodat hij niet weer een te grote kite op zet, want dat is hier volgens mij gewoon het geval, anders zou hij niet zo plotseling gelift worden in de eerste plaats.
Geronimo79

Antwoord #2 November 02, 2006, 07:04:06
edit2Rapporteer  
zow heee... auwa.... goed op mijn kite komt dus een safety van een meter...
Tja. kan gebeuren maar goed dat je er op wijst. dat huisje was aardig dicht in de buurt. gewoon snel aan die safety trekken dus.

Gerrie

Antwoord #3 November 02, 2006, 12:42:32
edit2Rapporteer  
Wat een mongool!!! Het begin alleen al met zijn kite in de boom en dan ook nog eens het water op gaan.
Edwardo

Geen avatar

Antwoord #4 November 02, 2006, 13:10:45
edit2Rapporteer  
Helaas zijn er in ons land ook van die mongolen die met een te grote kite het water op gaan!!!
En vooral niet luisteren naar de andere!!
Joop_XL

Antwoord #5 November 02, 2006, 13:48:02
edit2Rapporteer  
Hetl lijkt wel of zijn kite gewoon veels te groot is, volledig gedepowered en toch de lucht in. Hij had, maar ja dat is meestal, in de lucht zijn safety al moeten vast pakken en bij de eerste landing trekken.

Maar ja 

Ik zou het trouwens waarderen dat de term mongolen niet gebruikt word in deze, is nergens voor nodig  ThumpDown
Edwardo

Geen avatar

Antwoord #6 November 02, 2006, 14:11:47
edit2Rapporteer  
Je hebt helemaal gelijk Joop. Sorry bij deze.
Mafkezen wel goed??
Micky

Antwoord #7 November 02, 2006, 14:33:59
edit2Rapporteer  
Wat een dipstick   ThumpDown
Frank77

Antwoord #8 November 02, 2006, 14:37:49
edit2Rapporteer  
En wat heeft de beginner hier dan precies aan? Ik denk dat het voor iedereen moeilijk is om zo snel je safety te trekken in zo'n geval. Extra les? Onzin, die gast kon op die plank staan.

Zo strak stond hij niet op zijn plank, en hij had tijd genoeg om zijn safety te pakken. Als je in die tijd zelf geen safety kunt pakken dan moet je nooit gaan kitesurfen want dan ben je blijkbaar niet in staat om de sport veilig te beoefenen.
TH3-HUNT3R

Antwoord #9 November 02, 2006, 14:37:53
edit2Rapporteer  
gewoon te triest voor woorden.
waarschijnlijk zown beginnen knuppeltje die 1 les heeft gehad,
helemaal verslaafd is een 12/14m kite voor prikkie heeft kunnen kopen.
papa en mama wil laten zien wat hij "allemaal" kan die dus ook filmen.
maarja het waait te hard, ach gewoon proberen :S
en dan krijg je dit soort ongelukken dus gewoon zo dom!
FLOF

Antwoord #10 November 02, 2006, 15:16:28
edit2Rapporteer  
Pffff...wat een trekpop zeg. Je ziet aan alles dat het fout gaat. Heeft meerdere opties om zijn safety te trekken. Als je dat dan niet doet, moet je ook niet janken.... Nog een geluk dat ie niemand mee neemt in zijn val.
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #11 November 02, 2006, 15:49:09
edit2Rapporteer  
Zeg Moza en anderen!!
 (bazuin_kitesmiley)een beetje respect voor beginners!!

en wie zijn jullie trouwens om te oordelen of het hier wel om een beginner gaat?
lopen jullie misschien iets te ver naast je schoenen?

Toevallig ben ik een beginner (die al heen en weer vaart, keert, toe side vaart en kleine sprongen maakt.)
En ik heb mijn safety vaak getest. ook op diep water waar ik niet kan staan.
ik weet ook wat self rescue is en hoe daadwerkelijk uit te voeren.
ik weet ook wanneer mijn kite te groot is, doch blijft de natuur onvoorspelbaar.

dit soort dingen kan altijd gebeuren, bij iedereen, denk aan het laatste dodelijke ongeluk.
ErikB

Antwoord #12 November 02, 2006, 16:03:39
edit2Rapporteer  
Toepasselijk liedje wat een crazy mother fucker is die gast dan zeg. ThumpDown
En maak niet uit als het een beginner of een gevorderd iemand is.

Iemand die zo loopt te kloten bij bomen en zo dicht bij de kant dan ben je niet wijs.
surfensoul
Gast
Antwoord #13 November 02, 2006, 16:21:07
edit2Rapporteer  
Bedankt Moza mooi instructie filmpje, zo snel kan het fout gaan en als het fout gaat zit je vaak de rit uit.

Wat een blind vertrouwen in de safety, hebben julie dat ding al eens getrokken terwijl jullie keihard gesleept werd of gelift ?
Denk het niet je bent bijna altijd te laat.
Dus uit de problemen blijven.
Bij een motor komt ook alles goed omdat er remmen opzitten ?

Ik denk niet dat van de honderd kiters er veel op tijd bij hun safty waren geweest als je tolt en draait lukt het je niet en in de lucht zit deze man een fractie van een seconde.

TH3-HUNT3R

Antwoord #14 November 02, 2006, 16:27:46
edit2Rapporteer  
Ik ben met je eens dat je niet altijd dat ding trekt.
maar als je ziet hij word 3 tot 4x gelift als je beetje nadenkt heb je bij de 1e x dat je gelift word al de safety in je hand en trek je hem als je de grond raakt. maarja ik snap je punt wel, als mijn kite zelf niet bestuurbaar is en er gebeurd iets is het eerste wat ik doe mijn safety trekken.
denk dat het gewoon automatisme moet worden. soms moet je gewoon je safety trekken voor alleen maar het gevoel. want je zult het maar een x nodig hebben dan is het makkelijker dat je hem direct trekt dan eerst 4x gelift word.
surfensoul
Gast
Antwoord #15 November 02, 2006, 16:34:04
edit2Rapporteer  
@treehunter
weet bijna wel zeker dat je jezelf overschat gaat heel snel en je bent verbaasd, als je heel veel ervaring hebt red je je mischien nog uit bij zo een lofting maar anders ga je gewoon.

Overschat jezelf niet je safety is ook een beetje vasle zekerheid, het is goed dat ie erop zit maar als je hard gelift wordt en gaat tollen en draaien terrk je hem nooit op tijd.
Dus begint met uit de problemen blijven, dus hier veel te grote kite, aanlandige wind veel obstakels downwind, beginner, dus alle signalen stonden al op rood.
surfensoul
Gast
Antwoord #16 November 02, 2006, 16:36:07
edit2Rapporteer  
En had hij en bowkite gehad was hij bij het loslaten van de bar gestopt dit is echt een c kite ongeluk.
RelaxeCor

Antwoord #17 November 02, 2006, 16:43:24
edit2Rapporteer  
 (politie_kitesmiley)Wat een mongool!! Haha en wat en heerlijk nummer hebben ze erop geplaatst.
Je ziet aan alles dat het fout moet gaan......en dan zo heerlijk rustig nummer.
Ben wel heeeel blij dat die gewoon weer netjes op stond. Dat gun je namelijk helemaaaal niemand.
Nu maar hopen dat hij wel door heeft wat er fout ging door zijn eigen acties, of de wind condities...... Huh
 loser
boardbas

Antwoord #18 November 02, 2006, 16:44:32
edit2Rapporteer  
nou idd goed voor beginnenrs, hier worden ze een stuk zekerder van! Als je beginner bent, haal van dit soort filmpjes dan de leermomenten. een veilig stuk opzoeken zonder obstakels, misschien nog een les nemen of raad vragen aan gevorderde kiters. Maar als je het wilt leren vooral niet stoppen!! zonde van je lessen en als je mooie uurtjes die je daarna beleefd op het water!!
TH3-HUNT3R

Antwoord #19 November 02, 2006, 16:44:58
edit2Rapporteer  
ik snap je wel alsof alle bows zo geweldig zijn. hep je het topic niet gelezen over die man die verongelukt is met bow omdat hij safety verkeerd vast heeft gemaakt. bows zijn geweldige uitvindingen maar niks voor mij. ik hou het wel mooi bij een C-shape.
gast1
Gast
Antwoord #20 November 02, 2006, 16:46:16
edit2Rapporteer  
dat is verkeerd gebruik van materiaal, is heel wat anders
surfensoul
Gast
Antwoord #21 November 02, 2006, 16:52:05
edit2Rapporteer  
ik snap je wel alsof alle bows zo geweldig zijn. hep je het topic niet gelezen over die man die verongelukt is met bow omdat hij safety verkeerd vast heeft gemaakt. bows zijn geweldige uitvindingen maar niks voor mij. ik hou het wel mooi bij een C-shape.

Bows zijn niet zaligmakend, dat is niks.
Ik wil alleen maar zeggen dat ze in dit sooort ongelukken veiluger zijn omdat ze minder kunnen liften en als je de bar loslaat lihg je stil.

Dat ongeluk dat jij bedoeld heb jezelf niet zo goed gelezen, hij had alles goed bevestigd maar waarschijnlijk had de clip van zijn safetyleash zich vastgehangen aan een andere lijn.
De spiral of death dus een bow die blijft tollen als je hem met harde wind aan een van de stuurlijnen blijft vasthouden is een groot nadeel van de bowkite en moet opgelost worden.

Eddy Hangtime

Antwoord #22 November 02, 2006, 16:54:36
edit2Rapporteer  
Alsof de gast in dit filmpje zijn materiaal goed gebruikt?

Hij had helemaal geen goede depower zo te zien; hij heeft hem helemaal gedepowered en wordt achter elkaar gelift....
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #23 November 02, 2006, 17:11:15
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het allemaal zo enorm snel gaat...dat het lastig is je safety te gebruiken.

Maargoed...idd al genoeg fouten gemaakt voor dat hij uberhaupt de lucht in ging.
TH3-HUNT3R

Antwoord #24 November 02, 2006, 17:12:41
edit2Rapporteer  
in dat opzich is een bow veiliger dat klopt.
maarja ik zou nooit met een bow willen vliegen in elk geval nu nog niet.
gewoon het feit allen al dat als je per ongeluk in de lucht je bar loslaat ben je ook de pineut.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.