T2K
Gast
|
Ik denk dat dit de beste "lichtweer" kite is die ooit gemaakt is. De enige kite die ook nog echt lekker vliegt met weinig wind. Oftewel top! Je kan ze (als je ff goed zoekt) voor heel weinig krijgen. Suc7
|
|
|
|
michiel v geel
|
ik heb vandaag met de contra 14 mogen varen van cabrinha van het nieuwe bow ontwerp maar dat leverde genoeg kracht vandaag om leuk te springen met mijn 70kg
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
ik heb vandaag met de contra 14 mogen varen van cabrinha van het nieuwe bow ontwerp maar dat leverde genoeg kracht vandaag om leuk te springen met mijn 70kg
Hoeveel wind stond er? Want ik wil er ook zo een gaan kopen.
|
|
|
michiel v geel
|
knoop of 13 ofzo en op het eind was het echt minimaal ik denk 9 a 10 knopen en als het niet als een malle was gaan stromen zou ik nog gewoon hoogte kunnen houden
ik voer op de 130 soll trouwens
ikzelf vond het wel leuk om dr een keer mee te varen maar ik zou er niet zoveel geld voor neertellen als wat het kost
het is een traag log ding wat je snel overstuurd athans ik heb hem 3keer met de tip in het water gehad omdat ik te hard instuurde en hem niet optijd weer terugomhoog kreeg iets wat ik nooit eerder heb gehad, en ik kan wel gewoon goed varen tis niet klungeligheid (jah maar dan van de kite zijn kant)
|
|
|
drifter
|
met de kite zal niks mis zijn michiel. Je moet alleen anders sturen (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
hey jan willem wil zelf ook al varen als er weinig wind staat heb ook gekeken naar die contra heb nu de 16 mtr waroo 2006 en ben zeer tevreden ook over de prijs en die is ook belangrijk is meer dan de helft goedkoper en nog nieuw ook gebruik ook een best 140 board 140 x 48 (hangloose_kitesmiley) groetjes hans
|
|
|
michiel v geel
|
jah rory ik zal het zijn idd maar het is gewoon een bakbeest waar jij achteraan moet en hij bepaald wat er gebeurd en af en toe mag jij wat ingeven
|
|
|
drifter
|
ik heb ze er bij jullie ook mee zien varen. Echt goede lichtweer kite. Het is niet de snelste kite idd. Zag er vorige week nog eentje, een 14. Die stond echt met veel wind nog op het water. Verbaasde me wel. Zelf was ik al flink gepowerd met SB2 12
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Ik ga er een kopen van de week in Duitsland, voor 1050 euro kompleet is dat duur? Volsgens mij niet als je naar de prijs in Nederland kijkt.
|
|
|
drifter
|
@JW, met jouw gewicht moet je niet verwachten dat je met 10 kn al kunt varen met een 16.5. (Tenzij je een of andere spleene board heb).
Heb de 16.5 zelf ook, en vind het een leuke kite, alhoewel ik deze niet veel gebruikt heb. 12 was meestal genoeg voor mij. Maar 11/12 kn kon ik er wel mee varen. Je kunt met die kruislijnen op de contra 2004/2005 je oppervlak iets kleiner maken, waardoor je de 16.5 echt lang door kunt varen.
|
|
|
PeeWee
|
Ik ga er een kopen van de week in Duitsland, voor 1050 euro kompleet is dat duur? Volsgens mij niet als je naar de prijs in Nederland kijkt.
Is te duur. Kon vorig jaar bij kitepirates al kopen voor 500 euro compleet.
|
|
|
PeeWee
|
Is te duur. Kon vorig jaar bij kitepirates al kopen voor 500 euro compleet. Tenimnste als we het over de 16.5m uit 2005 hebben.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Is te duur. Kon vorig jaar bij kitepirates al kopen voor 500 euro compleet. Tenimnste als we het over de 16.5m uit 2005 hebben. Sorry ik bedoel de Contra bow 14m uit 2007.
|
|
|
J oever
Geen avatar
|
Nou Michiel, ik kon zondag prima hoogte lopen met m'n contra 19,5
|
|
|
kootsie
|
Die nieuwe contra's varen totaal anders dan de contra 16,5 uit 2005.
Daar kan je prima mee beginnen want het is een stabiele kite die voor zijn grootte snel stuurt dus je kan er ook lekker mee springen.
Je moet wel regelmatig het depowerkoord vervangen en herstarten kan je beter op de conventionele manier doen (omklappen enzovoort)
|
|
|
michiel v geel
|
joostje ik ook wel maar savonds toen ik nog bezig was ging hij stromen als een yekko vandaag maar ik had genoeg power en snelheid om btje te kunnen springen dus dat was wel ok
|
|
|
JW
|
Bedankt mede kiters ik heb er een gekocht een cabrinha contra 16.5 een blauw witte Ik hoop dat ik jullie veel ga tegen komen
Vrijdag ga ik hem halen.
Nu nog het water op en heeeeeeeeeelllll veeeeeel uren langs,op,in,en onder het water vertoeven Eindelijkkk
maar bedankt voor alle jullie positieve reacties
The sky is the limit
Thanks
Jan Willem
|
|
|