HansNet83
Geen avatar
|
Hoe is dat mogelijk, omdat er geen elasticiteit in het koord van een rollleash zit ?
|
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
rol rol rol tot het op is, net als een tekkel aan zo'n rol riempje, rennen rennen snuk, zo'n hond popt dan half bewustloos omhoog en een halve meter terug richting baas voordat die neerstort. Dat strukje terugschiet energie op een praktisch wrijvingsloos board is als een exocet maar dan net boven de waterlijn. brrrrrr.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Dat roep ik al jaren over die roll leashes. Ze zijn veiliger minder gevaarlijk als een gewone leash, maar zeker niet totaal ongevaarlijk. En met een helm had dit trauma niet voorkomen kunnen worden, immers heb je al eens een kiter met een integraalhelm zien varen? Top voor de vermelding hier op het forum Rudo! MINI-ME trekt de juiste conclusie. Einde discussie ...in short her teeth look like she is from Arkansas. Bill en Hilary komen daar ook vandaan? Vandaar dat hij zo geinteresseerd was in oral....
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Dat moet pijn doen. Omdat bepaalde personen niet tegen het beeldmateriaal konden is de foto alleen nog te zien bij de link van rudo
|
|
|
|
|
[Pepper]
|
Tjsa, deze hele discussie is inmiddels al tig keer voorbij gekomen. Zie de voordelen van een rolleash echter wel in, vooral als je op zee vaart. De vele oproepjes op dit forum over kwijtgeraakte boards geeft al aan dat het terugvinden van je board na een crash niet altijd even eenvoudig is. Dat het ding ook enige risico's met zich mee brengt is inmiddels bekend. Is gewoon de risico's tegen elkaar afwegen lijkt mij....
Ken verhalen van mensen die een ongeluk met hun auto kunnen navertellen juist omdat ze hun gordel niet om hadden......
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Ben ik met je eens Bitey, ik denk dat je op zee (als je alleen of met een klein clubje bent) zelfs verder zou moeten gaan qua veiligheid, pijlen, fluiten, drijfvest etc. Voor de kwijtgeraakte boards zijn er ook andere oplossingen, zoals het felgekleurde kinderarmzwembandje om strap of grab (jaa mickey mouse), weliswaar niet zo 100% als een leash maar een stuk minder gevaarlijk.
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Er is ook een soort van airbag die je in het midden van je board kan bevestigen. Dat ziet er niet uit maar een oranje boei kan je echt wel terug vinden in zee. rudo zijn oplossing is natuurlijk goed koper
|
|
|
chico
|
Ik ken ook zo'n dame die stug blijft doorvaren met een rolleash. Ik zal dit eens onder haar aandacht brengen. Misschien dat ze overstag gaat.
Ik blijf het enge dingen vinden.
|
|
|
|
|
Gerard
Gast
|
Ken verhalen van mensen die een ongeluk met hun auto kunnen navertellen juist omdat ze hun gordel niet om hadden......
En mensen die tot hun 95e altijd stevig gerookt hebben. Maar is roken daarom niet ongezond? De vraag die niemand stelt is: had dit zonder leash niet kunnen gebeuren? Antwoord: natuurlijk wel.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Ik ken ook zo'n dame die stug blijft doorvaren met een rolleash. Ik zal dit eens onder haar aandacht brengen. Misschien dat ze overstag gaat.
Ik blijf het enge dingen vinden.
Laat die foto zien, dan is ze zo over vermoed ik. ijshockeykeepersetje! Inclusief nekguard eraan moet het wel betrekkelijk veilig zijn met een roll-leash, ja. Maar ik heb gehockied op ijs en die dingen zijn superzwaar. Gelijk die GoJoe van OR erop monteren zodat je niet met je kop naar onder blijft drijven Ken verhalen van mensen die een ongeluk met hun auto kunnen navertellen juist omdat ze hun gordel niet om hadden...... Ook een oude discussie: statisch is de kans op overleven extreem veel groter als je je gordel wel draagt dan niet. Hetzelfde geldt voor zo'n leash, waarmee ook gelijk Gerard's argument behandelt is: een ongeluk kun je nooit helemaal voorkomen, maar wel de kans erop beperken
|
|
|
peter.
|
zo is laats mijn hp leash los gegaan van mijn chickenloop en onder een kiteloop tegen mijn gezicht aan geslagen.
doet auw.. zit scheurtje in mijn jukbeen (gaat van zelf over zij dokter)
dus let altijd goed op dat je leash goed vast zit want die haak is hard en zwaar als je die tegen je aan krijgt!!
|
|
|
Mark1970
|
Alleen met leash varen wanneer je echt een 'total make-over' nodig hebt. Even boardje bijten en het ziekenfonds vergoed je nieuwe Brittney Spears look...misschien doen ze er bij besteding bij meer dan €5000,- aan plastische chirurgie een paar leuke tieten bij kado!
|
|
|
kitepower07
|
Mij lukt het zelfs zonder leash Sticked 2008....crash... boardje koppen.... Ook een paar mooi stitches.
|
|
|
nayy
Geen avatar
|
Hmm, ik gebruikte zo'n leesh altijd... zal nu wel eens nadenken. In bepaalde omstandigheden die ik er geen problemen in. (lichtweer...)
Anderzijds zijn er vele dingen bij het kiten die ook gevaarlijk zijn, en waar er niets over gezegd wordt: Springen in ondiep water, kiters die op overdrukke spots denken dat ze alleen op het water zijn, ... Eigenlijk is freestyle kiten gewoon heel gevaarlijk (gebroken enkel/benen, ribben, enkelbanden). Ik denk dat er veel meer ongelukken gebeuren met freestyle dan door het gebruik van een leash... kijk maar naar de pro-riders hoeveel er 'out' zijn na een kwetsuur.
Iedereen moet gewoon zelf weten wat hij doet, en z'n gezond verstand gebruiken...
nayy
|
|
|
Gerard
Gast
|
Mij lukt het zelfs zonder leash En dat is nou precies wat ik bedoel, zie mijn vorige post.
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Je snapt het nog niet: zonder leash varen geeft nooit 100% garantie dat deze kitemare je niet zal overkomen, net als het dragen van een gordel niet zal voorkomen dat je kunt overlijden bij een ongeluk. Maar het verkleint de kans wel aanzienlijk!
|
|
|
Ernestooo
Geen avatar
|
De discussie is idd al vele malen voorbij gekomen en uiteindelijk is het aan iedereen zelf om te kiezen. Toch is het goed om deze verhalen er op te zetten, wordt je toch op de andere kant gewezen. Ik heb zelf ook met rolleash gevaren. Ik dacht ook dat het met dat terugschieten van je board door het roll mechanisme wel zou meevallen......uit eigen ervaring kan ik helaas vertellen dat het echt niet meevalt. Als je met een beetje wind na een crash flink down wind wordt getrokken is de kans aanzienlijk dat je board achter je aan wordt gelanceerd. Ik heb m'n board op m'n achterhoofd/ nek gekregen. Gevolg wordt een nek trauma genoemd wat te vergelijken is met een wiplesh. Heb een jaar aan de kant gezeten, kan inmiddels weer varen maar nog steeds niet helemaal de oude
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
|
Top Ernestooo dat je je verhaal hier kwijt wilt. Die discussie voor jou is nu wel heel erg beeldend. Het feit dat de discussie nog steeds terugkomt is dat het nog steeds mis gaat Op sommige noordzee spots staat er behoorlijke stroming en ook de hoge golven maken het terugvinden van je boardje niet makkelijk. Toch kun je maar beter je boardje verliezen als wat haar en jou is overkomen lijkt me. Sterkte met alles, en ik hoop dat je snel weer de oude wordt
|
|
|